איתמר מכה את הצפי: הכנסות של 12 מ'; המוצר החדש פגע בשולי הרווח

החברה המפתחת מכשירי אבחון וטיפול בהפרעות נשימה הכניסה 11.97 מ' ד' בעוד בשוק ציפו ל-11.1 מ' וגם ההפסד היה פחות עמוק מן המצופה. שיעור הרווח הגולמי ירד מ-77% ל-72% עקב הגידול במכירות ה-WatchPAT ONE
 | 
telegram
(1)

חברת {איתמר} מדיקל המפתחת מכשירי אבחון וטיפול בהפרעות נשימה עוקפת את התחזיות: ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו ב-11.97 מיליון דולר לעומת הצפי בשוק שהיה ל-11.11 מיליון דולר, בעוד ההפסד לתעודת פיקדון אמריקאית (ADS, Non-IFRS) היה עמוק מן המצופה, ברמה של 0.20 דולר בהשוואה לתחזית הקונצנזוס שהייתה 0.22 דולר. באיתמר אשררו את התחזית לשנה כולה, לפיה המכירות יעמדו על 52-53 מיליון דולר, נתון שישקף צמיחה של 27-29% על פני 2020.

בשורה העליונה מדובר בגידול של 43% לעומת הכנסות של 8.4 מיליון דולר ברבעון המקביל - הצמיחה נבעה מגידול של כלל המכירות ביפן ובאירופה וכן מגידול של 38% במכירות מכשיר ה-WatchPAT בארה"ב - בעיקר כתוצאה ממכירות WatchPAT ONE ומכירות פתרון ה-WatchPAT Direct. מכירות המוצרים המתכלים והמתחדשים, כולל WatchPAT ONE, היוו כ-79% מסך מכירות ה-WatchPAT בארה"ב ברבעון הראשון של 2021, בהשוואה ל-75% ברבעון המקביל אשתקד.

על בסיס Non-IFRS, ההפסד הנקי העמיק פי שניים ל-3 מיליון דולר בהשוואה ל-1.4 מיליון שנה קודם לכן. הנתון אינו כולל כ-2.5 מיליון דולר בתשלומים מבוססי מניות, פחת והפחתות של רכוש קבוע ונכסים בלתי מוחשיים, שינוי בהפרשה לחובות מסופקים ואבודים והוצאות חד פעמיות הקשורות להעברה של אתר הייצור של החברה לאתר חדש, בהשוואה ל-0.6 מיליון דולר במרכיבים דומים ברבעון המקביל ב-2020. ההפסד לפי תקן IFRS עמד על 5 מיליון דולר מול 2 מיליון בתקופה המקבילה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

שיעור הרווח הגולמי על בסיס Non-IFRS ירד ל-72%, בהשוואה ל-77% ברבעון המקביל ב-2020. הירידה בשיעור הרווח הגולמי על בסיס Non-IFRS נבעה בעיקר בשל הגידול במכירות WatchPAT ONE. ההפסד התפעולי עמד על 5.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-2.0 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020. ההפסד התפעולי קוזז בחלקו על ידי גידול בהכנסות, אך העמקתו מיוחסת לגידול בהוצאות התפעוליות.

גידול זה בהוצאות התפעול נגרם עקב תשלום חד פעמי מבוסס מניות בסך 1 מיליון דולר הנובע מהארכת תקופת המימוש של אופציות שהבשילו מ-5 ל-10 שנים; התרחבות של 39% בהוצאות המכירה והשיווק ל-7.3 מיליון דולר לצורך הרחבת צוות המכירות האמריקאי לטריטוריות גיאוגרפיות וורטיקליות חדשות (37 בסוף הרבעון לעומת 32 בתקופה המקבילה), וכן עמלות מכירה נוספות הנובעות מגידול בהכנסות, גידול בתשלומי ייעוץ בקשר לשיפוי מחברות הביטוח בארה"ב, אוסטרליה ויפן.

עוד במסגרת הוצאות התפעול נרשם גידול של 122% בהוצאות מו"פ ל-2.9 מיליון דולר, בעיקר לצורך טכנולוגיית ניטור חולה מרחוק RPM; גידול של 80% בהוצאות הנהלה וכלליות ל-3.1 מיליון דולר בעיקר בשל גידול בפרמיות הביטוח לדירקטורים ונושאי משרה, גידול בהוצאות משפטיות, כולל בגין ליטיגציה מסחרית שיזמה החברה כדי להגן על קניין רוחני שלה.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא יאומן הנייר הזה אמור לטוס מעל 30דולר
    חכצגצ 19/05/2021 15:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איזה גועל נפש.העתיד נמצא במדיקר מרחוק.ואחרי הקורונה הייתי מצפה מהם לטוס חזק...פשוט אכזבה נראה כמו טיפול של שורטיסטים..מקווה שיקבלו סקוויז בקרוב ל 30$
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות