נטפליקס שלט צפייה בטלוויזיה
צילום: Istock

נטפליקס נכנסת לגיימינג ותתחרה באפל

ענקית הסטרימינג מחפשת מנהל בכיר מהתעשייה שירכז את המאמצים להתרחב הרחק מהקור ביזנס שלה. זה יעבוד או יעלם וישכח?
ארז ליבנה |

כבר קרוב לעשור שנטפליקס, חלוצת הסטרימינג המקוון, שולטת בשוק שהיא פחות או יותר המציאה. היום יש כבר את HBO של AT&T ואת דיסני+ של דיסני (DIS), הולו, אמזון פריים (AMZN) ועוד, אבל נטפליקס נחשבת לסמן הימני ולאמת המידה בסקטור הזה.   עכשיו היא עושה צעד חדש לעולם חדש של הכנסות, הגיימינג. התחום שפרח בשנה האחרונה בשל הסגרים שהביאה מגפת הקורונה, יכול, בהינתן ויש מוצר טוב, להכניס רווחים שמנים. רק תדמיינו משחקים של נרקוס או של דברים מוזרים. יכול להיות להיט. מנגד, כמו לא מעט הרפתקאות שמתרחקות מהקור ביזנס של חברות, ייתכן וההרפתקאה הזו תיעלם כלעומת שבאה.   בכל מקרה, כלי התקשורת בארה"ב מדווחים שהחברה פנתה לאחרונה למספר מנהלים בכירים, כדי למצוא מישהו שירכז את כל מאמציה של החברה בנושא. לפי הדיווח החברה שוקלת לעשות באנדל של משחקים בתמורה למנוי חודשי קבוע, שיתווסף לחשבונית הקיימת.   זאת בדומה למודל של אפל ARCADE שמפעילה ענקית הטכנולוגיה אפל (AAPL) כחלק משירותיה. המשמעות היא שנטליקס שמתמחה ביצירת תוכן, תתחרה ראש בראש עם מוצרי פרימיום. לא בטוח שזה יעבוד להם, במיוחד כשמסתכלים על הניסיון הכושל אפל להקים שירות סטרימינג שמחקה את נטפליקס.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה