טסלה תתחיל למסור את הרכב המסחרי המהיר אי פעם; המניה תתאושש?

המודל S פלייד מתפארת ב-1,000 כוחות סוס ומסוגלת להגיע ל-200 קמ"ש ב-2.1 שניות, אבל המשקיעים מעוניינים לדעת מה קורה עם המפעלים שהחברה מקימה ואיך מתקדמת התוכנית לרכבים אוטונומיים; מתחילת השנה המניה איבדה 35%
 | 

לאחר עיכובים של כמעט שנה, ביום חמישי האחרון, המנכ"ל של טסלה TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  (TSLA) והמיליארדר אילון מאסק, הודיע כי החברה תערוך אירוע מסירת רכבים ראשון של מודל ה-S פלייד (Plaid), המכונית המסחרית המהירה בהיסטוריה. מדובר בשדרוג של מודל ה-S הקיים שהחברה החלה למכור כבר ב-2012. המכונית מציגה שורת נתונים מרשימה ביותר. 1,020 כוחות סוס, טווח נסיעה של למעלה מ-600 קילומטר להטענה והגעה מ-0 ל-100 ב-2.1 שניות.

לשם השוואה, בוגאטי צ'יירון, שעולה 2.3 מיליון דולר, מגיעה ל-100 ב-2.3 שניות. תג המחיר של הפלייד עומד על 120 אלף דולר, מה שהופך את הרכב לאחד מהיקרים ביותר של החברה, כשהמודל הכי פשוט עולה 40 אלף דולר.

המודל החדש מציג עיצוב עדכני שכולל הגה מירוצים במקום הגה סטנדרטי, מציג מסך מגע גדול ועוד שלל פינוקים של רכבי טסלה. אבל ברור לכולם שבשל תג המחיר היחסית גבוה, זו לא תהיה המכונית הכי נמכרת של החברה. אבל המכונית החדשה כן מראה שטסלה משתפרת עם הזמן.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אבל הדבר שיותר מעניין את וול סטריט, זה מה קורה עם המפעלים החדשים של החברה בטקסס ובברלין. למה זה מעניין יותר? כי יכולת הייצור של החברה מאוד מוגבלת והמשקיעים מעוניינים שעד סוף השנה המפעלים הללו כבר יתחילו לפעול – על מנת שתוכל להגדיל את המכירות והמסירות.

לאחר הראלי המטורף במניה ב-2020, 2021 פחות מחייכת אליה. בתחילת השנה מחיר המניה עמד על 880 דולר, היום מחירה עומד על קצת פחות 581, ירידה של 35%. בחודש האחרון לבדו ירדה המניה בכמעט 21%. שבוע המסחר הקודם היה שיפור מסוים, אבל זה רק בגלל שלמרות ירידה של למעלה מ-4% באמצע השבוע, המניה הצליחה לסיים את השבוע ללא ירידת ערך – אבל גם לא עלתה.

עוד נושא שמעניין את משקיעיה הגדולים של החברה, היא תוכנית הנהיגה האוטונומית, שמאסק אמר שהוא קרוב להשלמתה. השוק רוצה לראות אם יש דברים בגו. צריך לזכור שבשנה שעברה, לקראת יום הסוללות, מאסק ו-TSLA יצרו הייפ סביב הטכנולוגיה, רק כדי לגלות שאין שום דבר חדש תחת השמש בגזרת אורך הנסיעה או בטכנולוגיה עצמה.

משקיפים בוול סטריט סבורים שהמודל החדש בהחלט יכול לסייע למניה בזמן הקרוב, אבל השאלות האמיתיות הן מי המפעלים החדשים יתחילו להיות מבצעיים ולא פחות חשוב, איך המשך המחסור בשבבים והמשך השבר בשרשרת האספקה שעוד לא התאוששה מאז הקורונה. כמו כל יתר יצרניות הרב, גם טסלה נאלצה לעצור פסי ייצור בשל מחסורים. נראה אם הקסם של מאסק יצליח להתגבר על כל המכשלות.

תגובות לכתבה(10):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    בגדי המלך החדשים
    מאזדה 3 לבנה 30/05/2021 15:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האוטו של טסלה פשוט נראה מיושן , שילוב של מאזדה 3 ודייהו
    סגור
  • 5.
    לקראת הרבעון השלישי המניה תחזור לעליות
    רונן 24/05/2021 18:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שיפורים במפעל בסין ובארהב יובילו ל250 אלף מסירות ברבעון השלישי ורווח נקי מעל מיליארד דולר ושיא במכירת אתקני אגירת אנרגיה ואז...המניה שוב תעלה
    סגור
  • 4.
    תרשמו מה שאתם רוצים, אף אחד לא קורא
    מבין ברכבים 24/05/2021 16:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל מה שקשור בטסלה זה כמו מילת קסם. לא חשוב מה, העיקר לרשום משהו. מודל S הוא רכב משפחתי גדול, לא מסחרי. התאוצה שלו מ-0 ל-200 לא התפרסמה, רק הנתון של 0-60 מייל שזה 0-96 קמ"ש ועומד על קצת מעל 2 שניות בגרסת הפלייד פלוס. אז עדיף שתדווחו רק על המחירים של המניות (או כל דבר אתם מבינים בו) ולא על נתוני הדגם, תשאירו את זה לאתרים המתמחים בזה (או תדייקו).
    סגור
  • 3.
    טסלה בדרך לשערים של 350-400$
    שובני 24/05/2021 14:51
    הגב לתגובה זו
    2 3
    לא שווה סנט יותר מזה. מה גם ששוק הרכבים החשמליים הוא תחרותי ביותר. המון יצרנים טובים וזזולים נכנסו לשוק. עכשיו, כשאלון מאסק וטסלה, מתעסקים לאחרונה יותר בגימיקים (קריפטו, רכב אטומי, 2 שניות למאה וכו'...) בטוח שהכיוון לא טוב..
    סגור
  • חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    טסלאי 24/05/2021 17:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • 2.
    תנוח דעתך, ארז
    דובון 24/05/2021 14:29
    הגב לתגובה זו
    7 1
    2 המפעלים החדשים ( ברלין וטקסס) יתחילו לעבוד בחודש דצמבר, וב-2022 טסלה תגיע לדרגת נהיגה עצמית בדרגה 5 שתאפשר לה להפעיל מוניות אוטונומיות
    סגור
  • המידע במקרה מהטוויטר של מאסק?
    יאיר 24/05/2021 18:23
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הדוברות של חמאס אמינה יותר. איפה הרודסטר המעוללת שהייתה אמורה להיות בייצור המוני בסוף 2020?
    סגור
  • אתה בטוח? על בסיס מה הצפי הזה? ידוע לכל שמאסק אופטימי
    משקיע מדוכא 24/05/2021 16:09
    הגב לתגובה זו
    1 3
    מדי בכל הקשור בלוז, וכמעט אף פעם לא עומד בו..
    סגור
  • למדוכא
    דובון 24/05/2021 17:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פשוט תפעיל יוטיוב בימים הקרובים ותראה איך טסלה משיקה את גרסא 9.0 לתוכנת הנהיגה העצמית שלה. אחרי שתראה ותבין איך הרכב נוסע לבדו, גם לך לא יישארו שאלות.
    סגור
  • 1.
    צריך מצב יום יומי שלא מנצל את התכונה הזו ברחובות צפופים (ל"ת)
    לאסור 24/05/2021 12:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות