NIO הודיעה שתכפיל את קיבולת הייצור שלה; מזנקת 6%
המניה של חברת הרכבים החשמליים NIO מזנקת ב-6% לאחר שהחברה דיווחה על כך שחתמה על הסכם נוסף עם המפעל JAC שמייצר את הרכבים שלה כיום שיאפשר לה להכפיל את קיבולת הייצור הנוכחית שלה.
במסגרת ההסכם שנחתם בין הצדדים – NIO נתנה התחייבות למפעל JAC שהוא יהיה זה שייצר את הרכבים של, כמו כן – JAC התחייב להרחיב את השטח שמוקצה כיום במפעל לייצור הרכבים של NIO כך שהקיבולת הכוללת של NOI צפויה לגדול מ-10,000 מכוניות בחודש לכ-20,000 מכוניות בחודש ובכך לתמוך בהתרחבות שלה בתוך סין.
NIO היא כאמור יצרנית מכוניות סינית שגם שווקי היעד שלה, נכון להיום נמצאים רק בסין. החברה לא מייצאת לאירופה או לארצות הברית והיא בשנה האחרונה קנתה לעצמה את הכינוי "טסלה הסינית". בשנה האחרונה החברה זכתה לעניין מצד ספקולנטים בבורסות ארצות הברית והמנייה זינקה בתוך פחות משנה ביותר מ-1,500% ממחיר של 3.8 דולר למניה ועד למחיר של 62 דולר למניה בשיא. בחודשים האחרונים, כדרכן של ספקולציות המניה הייתה תנודתית וירדה עד כה 40% מהשיא עד לשער של 36 דולר כיום.
בשנת 2020 החברה רשמה מכירות של 2.3 מיליארד דולר, צמיחה של 100% בהשוואה להכנסות של 1.5 מיליארד דולר בשנת 2019. החברה רשמה רווח גולמי של כ-10%, שיעור רווח קצת מתחת לממוצע כאשר משווים לחברות רכב "קונבנציונליות" אחרת כמו טויוטה שהציגה בשנת 2020 שיעור רווח גולמי של 13%. מצד שני כאמור – הרווחיות הגולמית הנמוכה כיום לא בהכרח מייצגת להמשך כי היא לפי היקף מכירות קטן יחסית – אם ההיקף יגדל, סביר להניח שיהיה גם גידול בשיעור הרווחיות הגולמית.
אבל בסופו של יום, בשורה התחתונה – החברה רשמה הפסד מייצג של 750 מיליון דולר בשנת 2020 והיא נסחרת לפי שווי שוק של 45 מיליארד דולר – שווי שכולל בתוכו ציפיות והערכות לגבי העתיד שכלל לא בטוח שיתממשו, אך בכל זאת – החברה פועלת בשוק מקומי פוטנציאלי עצום שיהיה מעניין לראות כיצד תמשיך החדירה שלה אליו.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה