אלס נוטרישן הכניסה מ' ד' קנדי; עניין חשבונאי הציל את הרווח
חברת אלס נוטרישן (סימול: BABYF) המפתחת פורמולת מזון צמחית לתינוקות וילדים ונסחרת בניו-יורק, קנדה ופרנקפורט, מדווחת על הכנסות של כ-1.1 מיליון דולר קנדי ברבעון הראשון של 2021 (כלל הנתונים בכתבה מתייחסים לדולר קנדי). ההפסד התפעולי העמיק ל-4 מיליון דולר לעומת 1.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. ואולם, שערוכי התחייבויות משקיעים בסך 6.5 מיליון דולר הצילו את השורה התחתונה והעבירו אותה לרווח של 2.1 מיליון דולר, מול הפסד של 1.6 מיליון דולר שנה קודם לכן.
אלס מפתחת אם כן תחליף צמחי למזון תינוקות, כזה שאינו מבוסס לא על חלב וגם לא על סויה. לאחר שלב פיתוח המוצר ומבחינת מכירות, מדובר בחברה שנמצאת בתחילת דרכה ועל כן קל לה יותר בנקודה זו להציג שיעורי צמיחה גבוהים: המכירות כמעט הוכפלו (90%) לעומת הרבעון הקודם, האחרון של 2020. ואולם, קצב הצמיחה הזה בין רבעונים, לא אפיין את השנה החולפת כולה, שכן בהשוואה לרבעון מקביל אלס צמחה ב-282% מרמת הכנסות קודמת של כ-300 אלף דולר בלבד. בתקופת הדוח החברה החלה לראשונה למכור "במדפים", וכן הרחיבה את פעילות האונליין.
נכון לרבעון הראשון, מדובר במכירות ברשת יחידה, Sprouts Farmers Market. מה שאמור להשפיע על התוצאות ברבעון הנוכחי, השני של השנה ואילך, הוא הסכם מול רשת נוספת, Raley's, לה 126 סניפים בחוף המערבי בארצות הברית, וכן הסכם מול חברות ההפצה UNFI (מפיץ המזון הטבעי הגדול בארה"ב), KeHE Distributors ו-Imperial Distributors - לשלותם קשרים הדוקים מול רשתות הקמעונאות.
באשר למכירות באונליין, בתקופת הדוח מספר ההזמנות של מוצרי החברה באמזון עלו ב-66% ושווי הסל הממוצע עלה ב-15%. בחודש מרץ אלס השיקה חנות משלה בזירת המסחר של אמזון. כמו כן אלס השיקה את המוצר שלה בעוד שלוש זירות מקוונות:רשת המזון הטבעי Thrive Market שלה חצי מיליון מנויים; iHerb שפועלת ב-180 מדינות; ו- PlantX שהיא חדשה יחסית ומוכרת מזון מהצומח.
מכל אלה אפשר ללמוד שבאלס בינתיים משפרים את החשיפה שלהם אל הלקוחות. כמובן שכעת עליהם מוטלת החובה להוכיח שיותר ויותר לקוחות גם אוספים את המוצרים מהמדפים או בוחרים בהם ברכישות שהם מבצעים ברשת. לבד ממזון עבור תינוקות, באלס השלימו פיתוח של תחליף מזון צמחי, על בסיס אבקה, גם לגילאי שלוש ומעלה. המוצר עתיד להיות מושק בקרוב - אך באלס דיווחו רק על השקה באינטרנט, כך שניתן לתהות למה בשלב זה לא הביאו גם בשורה על השקתו ב-Sprouts Farmers Marke או ב-Raley's.
ברבעון הראשון השתמשה החברה במזומנים בהיקף 4.3 מיליון דולר, מול 1.2 מיליון שנה קודם לכן. ובזמן שקצב שריפת המזומנים גובר, בקופת החברה, כולל מזומן מוגבל והפקדה בנקאית לזמן קצר, 22 מיליון דולר והחברה נקייה מחוב נכון לסוף הרבעון. אלס נוטרישן נסחרת לפי שווי של 175 מיליון דולר ארה"ב. מתחילת השנה נפלה המניה בוול סטריט ב-38%, ואילו ב-12 החודשים האחרונים השלימה עלייה של 126%.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה