פורד מכרה יותר רכבי שטח במאי, המניה מזנקת ב-6%
למרות המחסור העולמי בשבבים, מניית חברת הרכב הוותיקה FORD MOTOR +3.52% FORD MOTOR 11.18 +3.52% סגירה:0 פתיחה:10.78 גבוה:11.38 נמוך:10.78 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מזנקת לאחר שדיווחה על כך שבמהלך חודש מאי היא מכרה כ-161,725 כלי רכב, גידול של 4.1% בהשוואה לכ-155,355 כלי רכב שנמכרו בחודש מאי בשנה שעברה. הגידול נובע בעיקרו ממכירות רכבי השטח שזינקו בכ-48.2% לאחר שהחברה מכרה 80,134 רכבי שטח במהלך חודש מאי. מנגד, החברה רשמה ירידה של 11.6% במכירות המשאיות שלה שהסתכמו בכ-75,665 משאיות שנמכרו.
ההכנסות של החברה ב-2020 הסתכמו לכ-127 מיליארד דולר, קיטון של 18.5% בהשוואה להכנסות של 155.9 מיליארד דולר בשנת 2019. משבר הקורונה, גם פגע בשורה התחתונה של החברה שהציגה, באופן חריג – הפסד תפעולי של 4.4 מיליארד דולר.
כמו כן, לאחרונה התפרסמו ידיעות על כך שהחברה צפויה לקבל בקרוב קנס בהיקף של בין 652 מיליון דולר ל-1.3 מיליארד דולר עבור מחלוקת שיש בינה לבין המכס בארצות הברית כבר כמה שנים. המחלוקת נובעת מייבוא שביצעה החברה בשנת 2020 של חלקים לקרונות רכבת, אך לאחר שהחלקים הגיעו החברה החליטה להשתמש בהם לצורך ייצור של מכוניות רגילות. הבעיה טמונה בכך שהיטלי המכס על ייבוא חלקים של קרונות רכבות עומד על 2.5% בעוד שהמס על ייבוא חלקים של מכוניות רגילות עומד על כ-25%, המכס בעצם מבקש מהחברה לשלם על החלקים שייבאה שיעור מס של עוד 22.5% על העלות שלהם ולהטיל עליה קנס נוסף על החברה.
מתוך דוחות החברה ניתן לראות שהחברה כבר מלכתחילה העריכה שהיא תקבל קנס שכן היא רשמה הפרשה בגין הדרישה של המכס. אפשר להבין שהיא העריכה שהיא תשלם שכן על פי תקן החשבונאות האמריקאי US-GAAP על החברה לרשום הפרשה בגין תביעה רק אם היא חושבת שיש לתביעה סיכוי של בין 75% ל-85% להתקבל (זאת בניגוד ל-50% בתקינת IFRS בה משתמשים בישראל ובמרבית העולם).
בכל מקרה – מדובר על תביעה שהשלכותיה הן רגעיות, זאת בניגוד לתביעות אחרות שקורות לפעמים מצד רשויות המס. יש תביעות שעלולות להשפיע על הרווח של החברות גם בעתיד, כמו לדוגמא כאשר מס הכנסה טוען שאסור לחברה להכיר בהוצאה קבועה שהיא רושמת כחלק מהפעילות שלה.
במקרה שכזה, גם בשנים הבאות הרווח הנקי יפחת והחברה תצטרך או להעלות מחירים בשביל לשמור על שולי הרווח או פשוט לספוג את הפגיעה. בסוגייה דנן – ההשפעות צפויות להיות רק של הקנס שכן בדרך כלל החברה לא מייבאת קרונות רכבת ואז מחליטה להפוך אותם לרכבים פרטיים. הקנס הוא לא קטן – אבל לפחות לא ישפיע על העתיד.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה