הפלייבוק של פלייבוי: למה החברה מנפיקה זמן קצר לאחר ההנפקה?
זו כבר נהיית שיטה. חברות שמרוויחות מתנאי השוק מנפיקות מניות כדי להכניס מזומנים לקופה, הרבה מעבר לשוויין, כשלעיתים המטרה היחידה היא להכניס כסף לקופה. זה לא שיש איזו תוכנית גרנדיוזית ליישם, הריבית האפסית אומרת שהכסף פשוט זול ואפשר לנצל את זה – לעיתים באופן אבסורדי לתוכנית רכש עצמי של מניות (בייבאק) כדי לשחק, לנטר ולנפח את מחיר המניה.
ראינו את זה עם רשת בתי הקולנוע AMC שהנפיקה בתחילת השנה, כדי לממן את היותה מושבתת בשל אילוצי המגפה, למרות שמרבית עובדיה היו בחל"ת אמריקאי. אותו הדבר ראינו גם אצל ננו דיימנשן +1.41% ננו דיימנשן 2.16 +1.41% סגירה:0 פתיחה:2.15 גבוה:2.19 נמוך:2.09 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (NNDM) הישראלית שנסחרת בנאסד"ק ושגייסה בשנה האחרונה למעלה ממיליארד דולר, כשנכון לכרגע לחברה שווי שוק של קצת למעלה מ-2 מיליארד דולר, למרות שהמניה כבר איבדה 50% משוויה, כשבתחילת השנה הגיעה ל-16.6 דולר וכיום היא ב-8.3 דולר למניה.
אז גם ב- PLBY GROUP INC +1.77% PLBY GROUP 1.15 +1.77% סגירה:0 פתיחה:1.15 גבוה:1.17 נמוך:1.11 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , חברת האם של המגזין פלייבוי בייסודו של יו הפנר ההאגדי, למדו את השיטה ובאופן יחסית מהיר. החברה התמזגה עם SPAC – שלד בורסאי שמוקם לצורך מיזוג פעילות פרטית לתוכו – רק בפברואר האחרון וטסה ממחיר של 10 דולר למניה בעת ההנפקה, למחיר של 52.7 דולר למניה נכון לסגירה של אתמול, כשמרבית העליות התרחשו כחודש לאחר ההנפקה. נכון לכרגע, המניה השיגה תשואה של 427% ב-3 וחצי חודשים.
בדיווח של החברה לרשות ני"ע האמריקאית, ה-SEC, החברה הודיעה כי בכוונתה להנפיק 4.6 מיליון מניות בהיקף מצרפי של 240 מיליון דולר. זה מתווסף ל-100 מיליון הדולר שהחברה קיבלה בהנפקה. בכל השנה שעברה החברה הכניסה 150 מיליון דולר והשורה התחתונה השנתית הייתה הפסד של 5 מיליון דולר.
באופן די משעשע, ההנפקה הזו נחשבת להנפקה הראשונית (IPO) הרשמית של החברה, מאחר ומעולם לא מכרה מניות בשוק הפתוח. הכסף אמור להיות מופנה לפיתוח ומציאת הזדמנויות עסקיות בשוק. רק נקווה שבסוף, החברה לא תחשוב שההזדמנות העסקית המשמעותית ביותר שלה היא רכישה עצמית של מניות.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה