סנונית ראשונה? ליצרנית המשאית החשמלית לורדסטאון נגמרו המזומנים
יצרנית המשאיות החשמליות {LORDSTOWN MOTORS CORP} דיווחה אתמול לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC), כי קיים "ספק משמעותי" באשר ליכולתה להמשיך ולפעול בשנה הבאה בגלל בעיות במימון ייצור כלי הרכב שלה.
בדומה לשורה של יצרניות רכב חשמלי, גם לורדסטאון נכנסה לבורסה באמצעות מיזוג הפוך עם חברת רכישות ייעודית (SPAC), תוך שהיא עוקפת את הבדיקה הקפדנית שנעשית במסגרת תהליך ההנפקה הראשוני המסורתי. בתו כך, בשוק גובר החשש מכך שהמקרה של החברה הוא רק סנונית ראשונה בתחום, שרווי בחברות שמנסות לשחזר את ההצלחה של טסלה.
החברה שהונפקה בשנה שעברה, סובלת בתקפה האחרונה מקשיים בהשקת המשאית שלה שנבנית במפעל לשעבר של ג'נרל מוטורס בצפון מזרח אוהיו. "החברה מאמינה שרמת המזומנים הנוכחית שלה אינה מספיקה כדי לממן ייצור בקנה מידה מסחרי והשקת מכירה של רכבים כאלה", נכתב בהודעה שפרסמה אתמול החברה לרשות ניירות ערך בארה"ב. "תנאים אלה מעוררים ספק משמעותי ביחס ליכולתנו להמשיך ולעסוק בטווח של שנה לפחות", הוסיפה החברה.
בעקבות הדיווח צנחה אתמול מניית החברה ב-16.3% במהלך יום המסחר, וב-5.7% במהלך המסחר המאוחר. היום המשיכה מניית החברה לרדת בכ-16% (נכון לכתיבת שורת אלו) לשווי שוק של כ-1.66 מיליארד דולר.
בהודעה שפרסמה, אמרה החברה, כי היקף הייצור שלה השנה, יעמוד על מחצית מהציפיות הקודמות שלה, וכי היא זקוקה להון נוסף בכדי להוציא לפועל את מלוא תכניותיה. החברה, תלתה את האשמה בכך בקורונה שהביאה לגידול בהוצאות על חלקים, שילוח ועבודות הנדסה של צד שלישי.
בחודש מרץ צנחו מניות החברה, לאחר שפירמת הייעוץ הינדנבורג, המתמחה בביצוע שורטים חשפה כי היא מחזיקה בפוזיציית שורט על המנייה, תוך שהיא טוענת שהחברה הטעתה צרכנים ומשקיעים. לאחר מכן הודיעה החברה כי ה-SEC ביקשה לקבל מידע הקשור למיזוגה עם הספאק DiamondPeak Holdings. בתגובה לכך אמר המנכ"ל סטיב ברנס, כי לורדסטאון משתפת פעולה עם חקירת הרשות.
במהלך שיחת משקיעים שקיימה החברה במהלך חודש מאי, נאמר שאפשרויות לגייס כסף יכולות לכלול מימון מגובה נכסים והשקעות מצד שותפים אסטרטגיים כמו יצרניות רכב אחרות. עם זאת, ברנס, בעל המניות הגדול ביותר בחברה, אמר כי לורדסטאון לא מועמדת למכירה.
ברנס אמר בשיחה, כי ההשקה של המשאית, שמכוונת ללקוחות מסחריים, נותרה על כנה לחודש ספטמבר. עם זאת, ביום שלישי,הודיעה לורדסטאון כי ביצעה "פעילויות שיווק מוגבלות", וכי אין לה הזמנות או התחייבויות מצד לקוחות.
בתוך כך, לורדסטאון דיווחה על הפסד של 125 מיליון דולר ברבעון הראשון, לצד מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-587 מיליון דולר.
התקווה שהתנפצה
חניכתת המפעל באוהיו ביוני 2020, התקיימה בנוכחותו של סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, ששיבח את הנשיא דונלד טראמפ על המאבק שלו למשרות אמריקאיות באזור עמק מהונינג בו ממוקם המפעל. "היום זו התחלה חדשה עבור לורדסטאון וזה יום חדש עבור הרכבים החשמליים בארצות הברית", אמר אז פנס. "היום הוא דוגמה נוספת למחויבותו של הנשיא טראמפ להחזיר את הייצור האמריקני אל קדמת הבמה."
זאת לאחר שגורלו של המפעל עמד בלב סוגיה פוליטית לאחר שג'נרל מווטורס הודיעה על סגירתו המתוכננת בנובמבר 2018, מה שהביא להתערבות של טראמפ ומחוקקים רבים בארה"ב, ולרכישתו על ידי לורדסטאון תמורת 20 מיליון דולר.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.אל תשקיעו בספאקים גם אחרי המיזוג 70% מהם ירדו לפידני 10/06/2021 10:44הגב לתגובה זו0 0סטטיסטיקה שהופיעה ביהו פיננס ...והאחוזים עולים בקצב לרוב זו בועה..סגור
-
4.רק דרך הספאק ואחרי זה עוד 2 גיוסים יש להם יותר מ500 מלישגיא 09/06/2021 22:53הגב לתגובה זו0 0איך נגמר הכסף? החוב רק 120 מיליון מול מעל 500 מיל יתרה?סגור
-
3.שינפיקו מניות חדשות בשווי 1-10 מיליארד דולר (ל"ת)אין בעיה 09/06/2021 22:47הגב לתגובה זו1 0סגור
-
2.החברים כבר עובדים להעלות את שער המניה לשרוף מכנסיים קצררדיט 09/06/2021 22:33הגב לתגובה זו0 0ועל הדרך להעלות את שער המניה שיהיה אפשר לגייס במחיר נורמלי..אלו הרובן הודים האמיתיים.סגור
-
1.פייק רכבים לא נוסעים? הכי טוב ספאק (ל"ת)שמוליק 09/06/2021 22:20הגב לתגובה זו0 0סגור