"הרכבים החשמליים ישתלטו על התעשייה" - מי תוביל?
ברור לכל מי שעיניו בראשו, שמהפכת הפיכת ציי הרכב והתעופה הגלובליים לחשמליים, הם ההווה והעתיד של התחבורה הפרטית, הציבורית והשילוח, בין אם בים, באוויר או ביבשה. כרגע, אנחנו עדים לכך בעיקר בשוק התחבורה היבשתי, עם עלייתן של חברות המפתחות רכבים מונעי סוללות בשלל תחומים: רכבים פרטיים, מסחריים ואוטובוסים.
איך ייראה שוק הרכב המתהווה ומי תשלוט בו?
רבים סבורים שטסלה
TESLA INC
+3.07%
TESLA INC
320.72
+3.07%
סגירה:0
פתיחה:310.52
גבוה:324.68
נמוך:309.22
מחזור:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
(TSLA) של אילון מאסק תהיה החברה הבכירה בשוק. השווי שלה בהחלט מעיד על עליונותה, כשהזינוקים במחירה הביאו את שווי השוק שלה לכמעט 628 מיליארד דולר. לצורך השוואה, השווי של פולקסווגן
VOLKSWAGEN A G ORD
0%
VOLKSWAGEN
91.5
0%
סגירה:0
פתיחה:0
גבוה:0
נמוך:0
מחזור:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
(VWAGY), החברה שמוכרת הכי הרבה רכבים בעולם, לא מגיע לשליש מזה.
באנליזה שערך בנק ההשקעות פייפר סנדלר על שוק הרכב העולמי, העריך האנליסט אלכסנדר פוטר, כי הרכבים החשמליים יהווה 45% ממכירות הרכבים עד 2030, ו-94% מהמכירות עד 2040. במחקר שלו הוא ניסה לחזות על פי המידע הקיים והתחזיות העתידיות אלו חברות שישלטו בתחום.
בראש הרשימה, ניצבת פולקסווגן, כשהוא צופה שהיא תמכור 9.2 מיליון רכבים ב-2040, שיהוו 11.4% מכלל מכירות הרכב בעולם. אבל משקיעי טסלה אל תיפול רוחכם, פוטר צופה כי החברה תמכור למעלה מ-8 מיליון רכבים ותחזיק קצת יותר מ-10% מהשוק. יתר על כן, הוא נותן למניה מחיר יעד של 1,200 דולר, המהווים אפסייד של 84% על מחיר השוק הנוכחי ומשקפים שווי שוק של כטריליון דולר.
עם זאת, להערכתו של פוטר, החברות הסיניות, כמו NIO, רכבי לי (LI) ואקספנג (XPEV), יהוו יחד כ-1% מכלל המכירות של הרכבים החשמליים בעולם – למרות שכרגע שווי השוק המשותף שלהן עומד על 130 מיליארד – וימכרו קצת יותר מ-2 מיליון רכבים. פוטר צופה שג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS -1.01% GENERAL MOT 57.04 -1.01% סגירה:0 פתיחה:57.53 גבוה:57.83 נמוך:56.95 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (GM) ימכרו פי 3 והשווי שלה כרגע הוא בערך 86 מיליארד.
בנוגע ל-GM ופורד FORD MOTOR -0.54% FORD MOTOR 11.01 -0.54% סגירה:0 פתיחה:11.04 גבוה:11.15 נמוך:10.98 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (F) האמריקאיות, פוטר חושב שהן יצליחו לשמר את נתח השוק שלהן בעולם הרכב, בשל המעבר החד לחשמול שמבצעות החברות. עם זאת, יש לו בשורה רעה מאוד לחברת טויוטה TOYOTA MOTOR CORP 0% TOYOTA MOTO 172.84 0% סגירה:0 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (TM), שכיום מוכרת 11% מהרכבים בעולם, אך היא מפגרת אחרי יתר השחקניות ונתח השוק שלה צפוי לרדת ל-4.3% מהשוק העולמי.
בנוסף, צופה פוטר שכ-18% מהרכבים שימכרו בעולם ב-2025 יהיו חשמליים, למרות שמרבית התחזיות קובעות כי רק 10% מהרכבים יהיו בעלי סוללות עוד 3 וחצי שנים. אגב, מי שצפויות להרוויח מהבום הזה הן כורות הליתיום, שהמתכת מהווה מרכיב יסוד בכל סוללה.
אבל כפי שלמדנו בקורונה, תחזיות צריך לקחת עם כוכבית. מדובר במחקר שמדבר על קרוב ל-20 שנה, כשאי אפשר לדעת איזו טכנולוגיה תשתלט ומי יחזיק בה. כמו כן, סביר להניח שנראה לא מעט קונסולידציה, כלומר מיזוגים, בשל העובדה שסקיילינג לחברות רכב ופסי ייצור הו דבר יקר, כשלמרבית השחקניות אין את היכולת לשעבד כל כך הרבה משאבים לצורך הצמיחה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
13.ההספדים על טויוטה נראים מוקדמיםdw 04/08/2021 14:35הגב לתגובה זו0 0אם רק 10%, ואפילו 18% מהרכבים יהיו חשמליים בעוד כמה שנים אז מה מונע מטויוטה מלהוציא קורולה חשמלית בעוד 3 שנים? כלום. עבור יצרנית גדולה ומקצועית כמוה זה רק עניין של רצון. האם למישהו מהקוראים אן יפריע לקנות טויוטה קורולה חשמלית בעוד 3 שנים? כנראה שלא. ברגע שיהיה דגם יבחנו אותו למול המתחרות באותו זמן, ואני מקווה שלכולם ברור שאם טויוטה רוצה אז הקורולה תהיה מתחרה חזקה. זה רק עניין של רצון. כלומר כרגע מדובר בשוק של early adopters וכאשר החשמלי יגיע ל mass market טויוטה כנראה תהיה שם.סגור
-
12.לי נראה ותרשמו לפניכםרמי 24/07/2021 12:35הגב לתגובה זו0 0אלון מאסק ימכור את טסלה הבעייתית ,לדבריו,ויפנה לתחומים קלים יותר עבורו כמו קריפטו,חלל,אינובציה חדשה ועודסגור
-
11.(ל"ת)אנונימי 17/07/2021 18:41הגב לתגובה זו0 0סגור
-
10.הרכבים החשמלייםהבלוף הכי גדול של המאה 21 האויב הכי גדול של הסביבה 17/07/2021 18:41הגב לתגובה זו0 0הבלוף הכי גדול של המאה 21 האויב הכי גדול של הסביבה הרסניים פי אלף ממנועי בנזין קרינה אין סופית והמזהמים הכי גדולים בהסטוריהסגור
-
מילא בלוףרמי 24/07/2021 12:30הגב לתגובה זו0 0איזה סיבוך בהחזקת רכב שהינו סה'כ יקר!!!!!סגור
- טען עוד
-
תתעורר! (ל"ת)דורון כהן 24/07/2021 06:40הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.רקבאמריקהרוני 26/06/2021 00:53הגב לתגובה זו0 0רק באמריקהסגור
-
8.וואו כמה חיים בסרט יש פהדוד 24/06/2021 16:29הגב לתגובה זו3 0ל 7,טויוטה זה חברה פח למעמד פועלי מפעלים ומטה,כשהיא בונה רכב ברמה של סקודה,מרצדס וכאלה היא קוראת לו לקסוס,ובמחיר שלו ,באמת עדיף סוס,טויוטה מפגרת שנות אור אחרי כולם,זה שישראל ורכב תמיד היו היי לייט זה ידוע..מגיב 5,חחחחחח,אתה יותר בדיחה מהתגובה שלך....מגיב 6,צודק ידידי... למימן,יש עוד המון זמן...וזה עוד בחזקת רעיון,זה כמו להצהיר שרנו עובדת על טלפטיה...סגור
-
7.טיוטה חושבת צעד אחד לפני כולם ומתרכזת במימן. (ל"ת)שגיא 24/06/2021 08:08הגב לתגובה זו1 1סגור
-
6.טסלה עומדת להיעלם מהעולםאיל 24/06/2021 04:30הגב לתגובה זו1 1כחברת מכוניות מדובר בחברת סוללות עם מכוניות באיכות גרועה ופער זמני על תעשיית הרכב מרצדס ופולקסווגן מצמצמות במהירות עשרות חברות עובדות על פיתוחים טכנולוגים לסוללות והמצשל הסיני שתומך במלוא הכח בניאו והדומות לה , מקשה כבר היום על שיווק טסלה בסין אגב ניאו חברה מדהימה ואיכותית ואם תעמוד ביעד סוללה של 1000 קילומטר ב 2022 היא תהפוך לשחקן מאד לזק כבר היום טכנולוגיחת החיישנים שלה והמצלמות שלה מקדימות את טסלה בשני דורותסגור
-
לא יודע אם תעלם אך נתח השוק כנראה יהיה קטןdw 04/08/2021 14:37הגב לתגובה זו0 0מה מונע מטויוטה להכנס לשוק הזה? כלום. רק עניין של רצון. כרגע זה שוק לא מספיק גדול. בעוד כמה שנים כן ואז כנראה היא תכנס.סגור
-
5.אף מילה על שני החברות שהולכות לתת לכולם בראש.יונדאי/קיה 24/06/2021 03:58הגב לתגובה זו0 1גם כן אנליסט דמיקולו.סגור
-
4.חשמל לא יהיה רק מימןאבי 23/06/2021 23:11הגב לתגובה זו7 2טעות גדולה חשמל לא פתרון מזהם לפחות כמו דלק בגלל תחנות כח. כמו כן האם יש סבירות לקרינה? לכן דלק משופר ומימן אלו ישלטו בשוק. טסלה עלולה להעלם יחד עם שאר החשמליותסגור
-
לא מדוייק תחנות כוח יעברו לקבל חשמל משדות סולארים/רוח/שגיא 24/06/2021 11:12הגב לתגובה זו1 1מתפתחת תעשיה שלמה כולל אנרגית גלים בים ..לפחות %35 עד 2030...ומעל 60% מ2040...אבל מימן יהיה פתרון לרכב גבד אוניות ומטוסים לרכב קטן זה מסוכן ויכול לגרום לפיצוץ אדיר במרכז עיר.סגור
-
שגיא - תוכל לרשום היכן אתה אוהב לבלות בחוף?dw 04/08/2021 14:41הגב לתגובה זו0 0מה דעתך שנתקים שם אנרגיית גלים? האם אתה מודע לכך שמדובר במתקן תעשיה מגעיל ומכוער? אהה, רגע. אז אולי אנרגיית גלים זה לא כזה רעיון מדהים. זה כן עובד במדינות להן יש עודפי קילומטרים של חוף שומם. אצלך בישראל המתרבה והצפופה כבר היום יש לך 1 ס"מ לבן אדם ואני לא רוצה להבהיל אותך אבל אתה מתרבה כמו שפן ולכן בעוד 40 שנה יהיו פה פעמיים תושבים על חופי הרחצה. איך לאמר בעדינות? ריק בחוף לא יהיה לך, וזה הכי עדין שאפשר לאמר. אז כמה אתה רוצה מתקן אנרגיית גלים? זה כן שימושי במדינות עם קילומטרים של חופים שוממים. לא בישראל הצפופה.סגור
-
איך מפיקים מיימין היום?בן כנען 24/06/2021 09:15הגב לתגובה זו1 0עם חשמל!!! טיוטא היחידה שמהמרת על מיימן והם לא מתרוממים אין תחנות תידלוק בעולים אין ייצור מסיבי של מיימין אין פטרון רובוסטי להעברתו ממום למקום. וכל זה בלי לדבר על נצילות חשמל יש בכל מקום! מימין אולי היהי מטרון נישה לכלי טייס ומשאיות גדולותסגור
-
המימן מתחיל לעלותdw 04/08/2021 14:42הגב לתגובה זו0 0אני מבין שבשנה הבאה תקום תחנה ראשונה בחיפה, שמיועדת למשאיות.סגור
-
זה התחיל במסות ב 2017אריאל 24/06/2021 23:45הגב לתגובה זו0 0טויוטה רצה בניסוי 4 שנים באבו דאבי ודובאי עם כל מוניות הטויוטה בערך 70% מצי המוניות בנסיכויות כמעט כל תחנת דלק בנסיכויות מכילה דלקן מימן, גם באסיה מדינות כמו אוזבקיסטן משתמשות לרוב הרכבים הפרטיים המימן. אנחנו קצת מפגרים בטכנולוגיה אבל זה רץ שנים יפה מאוד בהרבה מדינות.סגור
-
בשנה הבאה תהיה תחנת מימן ראשונה בישראלdw 04/08/2021 14:43הגב לתגובה זו0 0בחיפה. מיועדת למשאיות.סגור
-
נראה לי שפיספסת את העליות בטסלהוול סטריט 24/06/2021 08:12הגב לתגובה זו0 0אבל עדיין לא מאוחר,או שעשית 'שורט' על המניה?סגור
-
לא שורפים מימןמימן זה גם חשמל 24/06/2021 06:45הגב לתגובה זו1 0מגיבים אותו בתא דלק לייצר חשמל לרכב . ובשביל לייצר את המימן הזה צריך המון חשמל מתחנות כח .סגור
-
3.טסלה תוביל ופולסוואגן תהיה מאחורשחף 23/06/2021 22:56הגב לתגובה זו3 3ברכבים לא העיקר המכירות כי עם רווחים, בזה טסלה תוביל בגדול, היא יוצרת שליטה על כל המערך של החשמולסגור
-
פורשה מוכרת אותו דבר ומרוויחה פי 6איל 24/06/2021 04:32הגב לתגובה זו1 0רק שתדע לטסלה יתרון יחסי בסוללות והיא תאבד אותו תוך מספר שנים לך תסתכל מה קורה בפולקסווגן ומרצדס ובתעשיחת הרכב הסינית ...סגור
-
2.לתת מחיר יעד בלי תאריך בלי תאריך זה חובבניציון קובסי 23/06/2021 22:24הגב לתגובה זו7 0לתת מחיר יעד בלי תאריך זה חובבני במיוחד שמדבים על תחזית ל 20 שנה "נותן למניה מחיר יעד של 1,200 דולר" מתי אבל ב 2040?סגור
-
אנליזה נעשת בטווח של שנהבן כנען 24/06/2021 09:17הגב לתגובה זו0 0ולכן מחיר היעד הוא לשנה הקרובהסגור
-
איפה זה כתוב? (ל"ת)TT 24/06/2021 16:18הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.כן, אבל טסלה תשלוט בצי המוניות העולמי (ל"ת)יונתן 23/06/2021 21:00הגב לתגובה זו4 1סגור