צים זינקה 300%; מה יהיה בהמשך?

החברה הרוויחה מהעלייה מחירי ההובלה הימית. עד 2018 החברה היתה הפסדית ועברה 2 הסדרי חוב גדולים. כעת היא מציגה רווחי עתק ונסחרת במכפיל נמוך; אך לא הכל וורוד ולא בטוח שהמחירים בענף ימשיכו להישאר ברמתם הנוכחית
 | 
telegram
(4)

אם יש חברה אחת שאפשר להגיד עליה בלב שלם שהקורונה שינתה את המצב שלה ב-180 מעלות, זו חברת צים -1.82% צים 23.79 -1.82% צים סגירה:0 פתיחה:24.63 גבוה:25 נמוך:23.75 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  העוסקת בתחום ההובלה הימית של מכולות. הרווחים של החברה, שבשליטת קנון -4.62% קנון 10,330 -4.62% קנון בסיס:10,830 פתיחה:10,830 גבוה:10,840 נמוך:10,330 תמורה:5,135,646 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  (28%) של עידן עופר הגיעו לשיאים חדשים והחברה הצליחה להנפיק בארצות הברית בתחילת השנה, כאשר בחצי השנה שחלפה מאז זינקה המניה בלא פחות מ-300% לאחר שהציגה דוחות טובים מאוד לרבעון הראשון של 2021.

צים הפכה להיות גורילה מקומית שנסחרת בשווי של 5.5 מיליארד דולר וצפויה להרוויח מעל מיליארד דולר בשנה.

אך לא תמיד החיים האירו פנים לצים, שגם בשנת 2009 וגם בשנת 2014 ביצעה הסדרי חוב במסגרתם החברה לישראל של עידן עופר נאלצה להזרים לחברה כסף. החברה, נוסדה עוד לפני קום המדינה, כשהיתה חברת הספנות המובילה באזור. בצעירותה מומנה מכספי השילומים מגרמניה. במשך תקופה עיקר פעילות החברה הייתה להוביל נפט איראני, בתקופה שהיחסים עם איראן היו טובים - ובשלב מסוים ומאורח (לפני כחמש עשרה שנה)  היא הופרטה ונרכשה על ידי משפחת עופר.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כמו חברות מופרטות אחרות שבעלות חשיבות אסטרטגית ( אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% אל על בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , בזן -5.04% בזן 92.3 -5.04% בזן בסיס:97.2 פתיחה:92.6 גבוה:93.8 נמוך:91 תמורה:13,354,037 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ) - למדינת ישראל, ישנה "מניית זהב" המקנה למדינה אפשרות לסרב לביצוע מכירה שלה לגוף כל שהוא, וכמו כן, במקרה של צים - המדינה מחייבת את החברה להחזיק מספר מסוים של ספינות בכל רגע נתון בחופי ישראל למקרי חירום.

החברה כאמור, נהנתה מאוד מהזינוק במחיר ההובלה הימית ומהפסד תפעולי בשנת 2018 החברה הגיעה עד לכדי רווח תפעולי של כ-722 מיליון דולר בשנת 2020 ורווח נקי של מעט יותר מחצי מיליארד דולר (כחלק מתקן החשבונאות החדש לחכירות, החברה רושמת חלק מהוצאות החכירה שלה תחת סעיף הוצאות מימון ועל כן הרווח התפעולי מעט "מעוות"). אך יש להדגיש, שחלק מהרווח נובע מהכרה בנכסי מס של 123 מיליון דולר בגין הפסדים של שנים קודמות, בנטרול החלק הזה - מתקבל כי הרווח המייצג של החברה לשנת 2020 עומד על כ-400 מיליון דולר. 

ואם זה לא מספיק טוב - אז ברבעון הראשון של שנת 2021 החברה הציגה את אחד הרבעונים הטובים ביותר בהיסטוריה שלה, אם לא הטוב ביותר בו רשמה רווח תפעולי של לא פחות מ-680 מיליון דולר ורווח נקי של כ-590 מיליון דולר (495 בנטרול הטבת מס) - יותר מבכל שנת 2020. 

החברה נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-5.5 מיליארד דולר, שווי שוק המשקף מכפיל רווח מייצג של כ-15 על רווחי שנת 2020 ו-2.7 על רווחי רבעון 1 של השנה.

אבל, פיל פישר - אחד מהאבות המייסדים של תורת השקעות הערך אמר פעם, לפני יותר מ-50 שנה שיש להיזהר מהסוג הזה של חברות - "חברות מרג'ינליות", כלומר חברות לא מאוד רווחיות, אם בכלל - שבמשך תקופה קצרה מסוימת מציגות תוצאות טובות. הדבר הזה, כמו דברים רבים נוספים שאמר - נכונים גם לתקופתנו. שוק המכולות היום רושם גאות, גאות במחירים שמרקיעים למרחק - אך השאלה היא לעוד כמה זמן הדבר יימשך.

חלק ניכר מאוד מהמתחרות שלה הן חברות פרטיות - אך חברה ציבורית בשם מרשק ( סימול בבורסת דנמרק: MAERSK-B); יכולה להוות בנ'צמארק - גם היא הרוויחה מעליות המחירים בתחום ההובלה הימית וגם היא נסחרת במכפיל של קצת פחות מ-5. כלומר השוק צופה ירידות מחירים במחירי ההובלה הימית ולכן מתמחר את החברות במכפילי רווח נמוכים למדי, האם השוק טועה? נחכה ונראה.

תגובות לכתבה(4):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חברה מושחתת ותרמיתית חברה שנמחקה הונפקה מחדש כיאה
    משה 27/06/2021 12:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לארכי נוכלים שיטה מגעילה של נוכלים בורסה
    סגור
  • 2.
    כמשקיע אני לא מתעסק עם עידן עופר
    רועה חשבון 25/06/2021 21:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא נראה לי שתהיה לו בעיה לשרוף את המשקיעים ה"קטנים"
    סגור
  • 1.
    בנתיים מחירי ההובלה רק עולים כל עוד לא יסתיים המחסור
    אביעד 25/06/2021 15:02
    הגב לתגובה זו
    5 0
    באונייות מטען. מחירי יולי 2021 גבוהים יותר מיוני. וכך כל חודש ב 7-8 חודשים. ולמרות שמחירי ההובלה מזנקים. בעלות התפעולית של חברות הספנות אין שינוי. ברבעון 2 כמו שזה נראה יראו רווחי שיא בענף.
    סגור
  • כל עוד יש קורונה בעולם...
    רפי 25/06/2021 16:03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אל תשכח שהקורונה שוב "מרימה ראש" בעולם.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות