אאוטבריין בדרך לוול סטריט לפי שווי של 2 מיליארד דולר
פלטפורמת הפרסום הדיגיטלי הישראלית אאוטבריין (OUTBRAIN) נמצאת בשלבים מתקדמים להנפקה ראשונית בנאסד"ק תחת הסימול "OB". החברה מכוונת לשווי של כ-2 מיליארד דולר. בדומה למתחרה, חברת המלצות התוכן מישראל טאבולה, שתחל גם היא להיסחר בנאסד"ק. כמו כן, טרם נקבעו מספר המניות שיוצעו, וטווח המחירים.
בתשקיף שפרסמה החברה פרסמה את התוצאות הכספיות שלה לשנת 2020, החברה הכניסה 767 מיליון דולר, נתון המשקף צמיחה של 12% ביחס לתקופה המקבילה. כמו כן, רוב ההכנסות מועברות לאתרי התוכן שנמצאות בשת"פ עם החברה, כך שלא מדובר בנתון משקף - לאחר הניכויים של שיתופי הפעולה, הכנסות החברה עמדו על כ-194 מיליון דולר.
אאוטבריין פיתחה טכנולוגיית Feed שפועל באופן דומה ל-Feed של רשתות חברתיות כדוגמת פייסבוק, טוויטר ולינקדאין ומכיל תכנים מותאמים אישית כגון: תוכן ממומן, תוכני וידאו, בלוגים ועוד. הטכנולוגיה של אאוטבריין מוטמעת באתרי תוכן מובילים בעולם כדוגמת msn ,BBC, CNN, גרדיאן, El Pais ועוד.
החברה הוקמה בשנת 2006, על ידי ירון גלאי ואורי להב ששירתו יחד כחובלים בחיל הים של צה״ל. נכון לשנת 2019, החברה ביצעה 7 סבבים של גיוס הון וגייסה סה״כ קרוב ל-200 מיליון דולר מהקרנות: Carmel Ventures, Gemini Israel Funds, GlenRock Israel, Rhodium, Lightspeed Venture וכן HarbourVest Partners
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.הישראלים חוגגים על המשקיעים בוולסטריטרם 30/06/2021 09:09הגב לתגובה זו0 0הישראלים חוגגים על המשקיעים בוולסטריט, מעניין איך זה יגמר?סגור