REE תחל להיסחר בנאסד"ק בסוף יולי; ה-SEC אישר את המיזוג

אסיפה של בעלי המניות לאישור המיזוג תהיה ב-21 ביולי, הסטארט-אפ הישראלי שפיתח פלטפורמה לרכב חשמלי יתמזג לספאק וייסחר בסימול REE; המשקיעים הקיימים, בהם מיצובישי, גיל אגמון, מיטב דש ועוד צפויים להחזיק ב-80% מהחברה הממוזגת
 | 
telegram
(2)
דניאל בראל, מייסד REE, צילום: יח"צ

סטארט-אפ הרכב החשמלי REE ממשיך להתקדם עם ההנפקה בנאסד"ק. רשות ניירות ערך האמריקאית, ה-SEC, אישרה את המיזוג עם חברת הספאק X10 Capital Venture Acquisition Corp (סימול: VCVC), לאחר שהחברה הגישה את הטפסים הרלוונטיים. עם השלמת המיזוג תחלל REE להיסחר בנאסד"ק תחת הסימול REE, וכן REEAW.

הדירקטוריונים של החברה הישראלית וכן של חברת הספאק אישרו פה אחד את המיזוג, וכן החליטו על התאריך ה-21 ביולי בשעה 11 בבוקר, כפגישה מיוחדת של בעלי המניות כדי לאשר את המיזוג.

חברה ללא הכנסות - אך עם יומרה גדולה להיקף הכנסות שרק  גוגל הכניסה באותו פרק זמן
כזכור, החברה החלה את הרישום בסוף חודש דצמבר האחרון וצפוייה להנפיק לפי שווי של 3.1 מיליארד דולר לפני הכסף, או 3.6 מיליארד אחרי הגיוס בהנפקה. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

לחברה נכון למועד פרסום התשקיף אין הכנסות. היא רשמה תפעולי של 68 מיליון דולר והפסד נקי של 67.8 מיליון דולר בשנת 2020 וכן הפסד נקי של 12 מיליון דולר בשנת 2019. 

אבל מה שמעניין הוא היומרה הגדולה קדימה: החברה צופה שתחל להכניס כסף בשנת 2023, אז היא צופה הכנסות של 344 מיליון דולר, שנה אחר כך היא צופה הכנסות של 2.7 מיליארד דולר, כלומר גידול של 710%. אבל זה לא נגמר כאן: החברה צופה הכנסות של 5.7 מיליארד דולר בשנת 2025, כלומר זינוק נוסף של 1,760%, ושנה לאחר מכן? עוד זינוק מטאורי של 3,250% להכנסות של 10.4 מיליארד דולר.

החברה גם צופה EBITDA של 275 מיליון דולר בשנת 2024, שנה לאחר מכן היא צופה EBITDA של 904 מיליון דולר, ובשנת 2026 היא צופה EBITDA של 1.7 מיליארד דולר.

לשם השוואה: מה צופות חברות אחרות שמוזגו עם ספאק?
האם התחזיות האלה של החברה חריגות? בהחלט. לשם השוואה, איטורו מצפה להכנסות של 2.5 מיליארד דולר בשנת 2025, כשבשנה שעברה הכניסה 605 מיליון דולר. טאבולה מצפה להכנסות של 515 מיליון דולר בשנה הבאה כאשר הכניסה בשנה שעברה 380 מיליון דולר, פיוניר צופה הכנסות של 450 מיליון דולר, אחרי שהכניסה 346 מיליון דולר בשנה שעברה, וגם טוקספייס צופה הכנסות של 285 מיליון דולר ב-2023, אחרי שהכניסה בשנה שעברה 75 מיליון דולר. איירון סורס צופה הכנסות של 188 מיליון דולר בשנה הבאה וזאת לאחר שהכניסה 104 מיליון דולר בשנה שעברה. 

כלומר - אין אף חברה שמתיימרת לבצע זינוק עצום שכזה בתקופה כה קצרה. היחידות שאיכשהו מתקרבות ליומרה הזו הן אינוויז שמצפה גם לצמיחה מ-5 מיליון דולר ל-580 מיליון דולר בשנת 2025, אוטונומו שרוצה להגיע להכנסת של 570 מיליון דולר, לעומת הכנסות של פחות מחצי מיליון שקל בשנה שעברה, ו-ARBE שגם רוצה להגיע להכנסות של 310 מיליון דולר.

החברה היחידה המתועדת שהגיעה להכנסות כאלה בפרק זמן כה קצר היא גוגל. האם REE מסוגלת לעשות את הבלתי יאומן? נראה בעוד 5 שנים.

יו"ר ומנכ"ל חברת הספאק, האנס תומס מסר כי "אנו שמחים לעבור לשלב האחרון של השלמת שילוב העסקים והבאת REE לשוק המניות. אנו מצפים כי המיזוג יאפשר לנו להאיץ את ייצור טכנולוגיית REEcorner ופלטפורמות EV מודולריות בשנת 2023, כאשר הכלי הראשון צפוי להימסר ללקוחות בשנת 2022".

תומס הוסיף כי "מאז הכרזת המיזוג המשכנו לבצע שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מובילי התעשייה כמו מגנה אינטרנשיונל (Magna International), הינו מוטורס (Hino Motors, חברת בת של טויוטה), אמריקן אקסל (American Axle), ו-נביה (Navya)".

המשקיעים הקודמים ב-REE, עתידים להחזיק בכ-80% ממניות החברה הממוזגת. מדובר בין השאר במותגי הרכב מיצובישי, טויוטה, מיטב דש, הכשרה, הפניקס ואקסלנס, וכן NSK America, רד בינת, וגיל אגמון בעל השליטה בחברת דלק רכב 0% דלק רכב 2,596 0% דלק רכב בסיס:2,596 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  .

החברה מייצרת פלטפורמה לרכב חשמלי בה יכולות לעשות שימוש יצרניות הרכב. הייחוד במוצר שלה הוא שרכיבים שונים ברכב משולבים בתוך הגלגלים – המנוע, מערכת ההיגוי, הבלמים, החיישנים, המתלים ועוד. למעשה, פלטפורמה "שטוחה" שכזו מותירה ליצרניות גמישות רבה בתכנון הרכב שכן היא חוסכת במקום רב. כך רכבי משלוחים, למשל, יכולים לפנות מקום כדי לשאת מטען רב יותר, וגם ניתן לרווח יותר מכוניות נוסעים. 

מוסאשי היפנית, מבית הונדה, מייצרת את הפלטפורמה החשמלית שלה בהתבסס על הטכנולוגיה של REE ובשיתוף פעולה איתה, ו-Mahindra & Mahindra ההודית חתמה עמה על מזכר הבנות לייצור 200-250 אלף מכוניות עם הפלטפורמה שלה. עוד תספק REE את הפלטפורמה שלה להינו (חטיבת המשאיות של טויוטה).

REE הוקמה ב-2013 ע"י מייסדי סופטוויל, דניאל בראל, המשמש כמנכ"ל ואחישי סרדס, והיא מעסיקה למעלה מ-100 עובדים. "זאת הייתה שנה די מדהימה בשבילנו", אמר בראל בשיחה עם ביזפורטל. "חתמנו על כמה הסכמי שיתופי פעולה שעל חלקם עוד לא דיווחנו וזאת תהיה שנה מעניינת שבה ניפתח עוד יותר לעולם ונגדיל את האימוץ של הטכנולוגיה שלנו ע"י השוק".

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שאלה: אם אני רוכש ספאק CVCV ביום המיזוג אני בעל מניות של REE?
    שלום 03/07/2021 18:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כלום המניות של cvcv הפחות סימבול לree?
    סגור
  • 1.
    הכשרה חברה לביטוח
    משקיע מוסדי 02/07/2021 20:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לדייק ולומר כי גם הכשרה חברה לביטוח בעלת מניות בחברה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות