בליגה של הגדולות: טסלה שברה שיא מסירות, אבל לא עמדה בציפיות

למרות המחסור בשבבים והבעיות בסין, החברה אמנם מסרה מעל 201 אלף רכבים ברבעון השני, אבל בשוק רגילים שהיא מכה את התחזיות בגדול. זה לא קרה והמניה כבר במינוס 23% מהשיא שלה בתחילת ינואר
 | 
telegram
(8)

למרות הקשיים בשוק והבעיות של החברה בסין, בשני הרבעונים הראשונים של השנה טסלה  TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (TSLA) כבר מסרה למעלה מ-382 אלף רכבים. ברבעון הראשון מסרה 181 אלף רכבים, ברבעון השני מסרה למעלה מ-201 אלף. רק לשם השוואה, ברבעון של 2020 החברה מסרה 88 אלף רכבים בלבד, כך שרק ברבעון זה מדובר על עלייה של קרוב ל-106% במסירות.

למרות המספרים היפים, החברה לא עומדת בציפיות השוק. לראייה, גם ביום המסחר האחרון של שבוע שעבר, לאחר שהמספרים כבר פורסמו, המניה עלתה רק ב-0.1%, כשמתחילת השנה המניה בירידה ונמצאת בתשואת חסר של כמעט 23%, לאחר שב-8 בינואר עמדה על מחיר של קרוב ל-880 דולר והיא ננעלה ביום שישי על 679 דולר למניה. לא המספרים שהתרגלנו להם ב-2020, בהם המניה טסה למעלה מ-576%.

למה זה? כי החברה הרגילה את המשקיעים לטוב. הקונצנזוס בוול סטריט רצה לראות מינימום של 200 אלף מסירות ברבעון האחרון, אבל הנתון שמסרה החברה לא היה בשמיים. לפי דוח המסירות האחרון, החברה נמצאת בדרכה למסור 865 אלף רכבים השנה. זה יפה, אבל שוב, ציפיות השוק גבוהות יותר. כדי לעמוד במינימום שלו השוק מצפה, החברה צריכה למסור 475 רכבים נוספים השנה – לא משהו שהיא לא יכולה לעמוד בו, אבל שוב, זו לא הכאה של התחזיות.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כאמור, לא מעט דברים מכבידים על החברה, כמו המחסור העולמי בשבבים, תקלות בסין שגרמו לריקול יזום לעדכון תוכנה של קרוב ל-300 אלף רכבים שיצרו גם בעיה תדמיתית, אבל התשואות על האג"ח האמריקאי שעלו והביאו לירידות של כל השוק. בכל מקרה, אחרי שהייתה מניית חלום, נראה שעם הבשלת החברה, השוק מתחיל להכפיף אותה לחוקים של השחקניות החזקות יותר בשוק, כמו ג'נרל מוטורס (GM), פורד (F) ופולקסווגן (VWAGY) – שלאט לאט מצמצמות פערים מהמובילה של שוק הרכבים החשמליים.

בשוק מצפים גם לכמה נקודות שצפויות להכניס עוד מזומן לחברה, שכעת מרבית הכנסותיה מגיעות ממכירת נקודת פחמן, שאותן רוכשות ממנה חברות רכב מזהמות, כדי לעמוד בסטנדרטים רגולטוריים. המשקיעים מחכים לפתיחת המפעלים החדשים בטקסס וגרמניה, שיגדילו את יכולת האספקה של החברה, אבל זה יקרה רק לקראת סוף השנה. כמו כן בשוק מחכים שהחברה תוציא אפליקציית "נהיגה עצמית מלאה" שאותה נהגים יוכלו לרכוש במנוי, אבל שוב, זה לא הרבה כסף באופן יחסי.

קטליסט נוסף הוא הרווח למניה שידווח בדוחות הרבעוניים הקרובים של טסלה. הצפי הוא שהחברה תרוויח 95 סנט למניה בהתבסס על מכירות בהיקף של למעלה מ-11 מיליארד דולר. נחיה ונראה.

תגובות לכתבה(8):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    אתה כתב בינוני מינוס (ל"ת)
    אני 06/07/2021 10:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    מה שטסלה מוכרת בשנה, VW מוכרת בשבועיים (ל"ת)
    איזה עולב 05/07/2021 23:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    לא עומדת בציפיות של כתבים ואנליסטים שאין להם מושג קלוש
    אנונימי 05/07/2021 19:56
    הגב לתגובה זו
    2 1
    קודם כל טסלה עלתה בחודש האחרון 12%..שנית, לא רק שהיא עמדה בציפיות בגדול, אף אחד מכם לא תיאר לעצמו שהיא תביא מספרים כאלה בתחילת השנה, אנליסטים שמאוד רוצים שהמניה תיפול נותנים ציפיות לא הגיוניות ואז אומרים שהיא לא עמדה בהן.עליה של מעל 100 אחוז במסירות תוך שנה!בזמן שפורד וחברותיה בירידה של בערך 30% ביחס לשנה שעברה
    סגור
  • 5.
    ארז מה עם השורט על טסלה??????
    דובון 05/07/2021 19:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקרוב תבין כמה טעית!
    סגור
  • 4.
    טסלה תשבור שיאים רבעון אחרי רבעון בשנים הקרובות
    רונן 05/07/2021 18:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עליה של 14% ביצור ו9% במסירות לעומת רבעון השיא הקודם, בתקופה של מחסור בציפים וכמעט ללא מכירות מודל X ו S שעברו חידוש דרמטי וישפיעו על מכירות הרבעון הבא. גם הדוחות טסלה תפתיע לטובה בגידול של מכירות מערכות אגירת אנרגיה.
    סגור
  • טען עוד
  • 3.
    שווי אמיתי
    אנונימי 05/07/2021 18:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם מסירות של 1 מיליון רכבים בשנה אי אפשר להקים אימפריה. בינתיים זו בועה שבכל רבעון מספקת תירוץ אחר. בעוד שנה מהיום כל חברות הרכב הגדולות ימכרו כל אחת יותר רכבים חשמליים ממה שטסלה תוכל למכור. ההכנסות ממכירת נקודות פחמן ירדו גם הן לאפס כי כל היצרניות האחרות יקחו את חלקן היחסי ולא יותירו לטסלה סכום משמעותי. מעבר לכל זה בסיס התמחור של טבלה כושל כי החברה מוכרת מכוניות בהפסד ורושמת רווח רק ממכירת נקודות פחמן שכפי שציינתי לעיל ייעלמו בשנת 2022
    סגור
  • 2.
    המניה תעלה
    יתרונה בתחומים רבים אדיר על המתחרות. כמו בנהיגה ה 05/07/2021 18:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יתרונה בתחומים רבים אדיר על המתחרות. כמו בנהיגה האוטונומית. בתוכנה. ובסוללות
    סגור
  • 1.
    קרינה ושוק משומשות.
    אילן 05/07/2021 18:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם יש קרינה מהסוללה ליושבים ברכב על סוללה ענקית כזו? מי יקנה רכב כזה אחרי כחמש שנים כשזמן חיי סוללה הוא מקסימום שמונה אם אני לא טועה. כמו כן מחיר סוללה חדשה הוא כנראה מחצית מחיר הרכב לא?
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות