האם מניית אדובי היא השקעה טובה לטווח הבינוני ארוך?
מעטות החברות שמזוהות באופן כל כך מובהק עם קטגוריית מוצרים, כמו שאדובי ADOBE INC +1.53% ADOBE INC 512.15 +1.53% סגירה:0 פתיחה:502.5 גבוה:513.37 נמוך:502.5 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול: ADBE), מזוהה עם תחום העיצוב הגרפי. חברת הטכנולוגיה האמריקאית הוותיקה היא היום שם נרדף לתוכנות מקצועיות ומתקדמות בעולמות של אנימציה, גרפיקה ועיצוב. בניגוד להמון חברות ששלטו בקטגוריות מוצרים לתקופה מוגבלת, אדובי היא סיפור הצלחה ארוך טווח ומצליחה לחדש ולהוביל את קטגוריית העיצוב והגרפיקה כבר 5 עשורים, תוך שהיא מניבה ערך רב לבעלי המניות שלה.
אדובי הוקמה בשנת 1982 בסן חוזה, קליפורניה, על ידי John Warnock ו-Charles Geschke (שהלך לעולמו באפריל השנה) והתמקדה מיומה הראשון בכלים טכנולוגיים שמטרתם לאפשר ולהנגיש יכולות גרפיות מתקדמות. המוצר הראשון של החברה, ה-PostScript, היה מוצר שמטרתו לאפשר הדפסה ממחשבים אישיים למדפסות חיצוניות. מאותה נקודה, החברה המשיכה להתאים את עצמה לחידושים הטכנולוגיים האדירים של העשורים האחרונים וגם כיום, היא ה-Gold Standard של מעצבים וגרפיקאים בעולם.
ייחוד נוסף של אדובי הוא בדגש הרב שהיא נתנה על רווחיות כבר מהשנים הראשונות שלה. למעשה, החברה קבעה תקדים כשהפכה לחברת הטכנולוגיה הראשונה מסיליקון וואלי שהייתה רווחית כבר בשנת ההקמה שלה. אדובי היא חברה ציבורית משנת 1986 וכבר בשנים הראשונות שלה היא הציגה שיעורי רווחיות גבוהים מאוד, שנשמרו עד לימינו. החברה הוכיחה עמידות עסקית יוצאת דופן לאורך השנים, כשידעה לייצר צמיחה כמעט ללא תלות בתנאים המאקרו כלכליים. יכולת זו הוכחה גם ב-2020, שנת מגיפה ומשבר כלכלי חסר תקדים, שבה הצליחה אדובי לייצר צמיחה של 15% בהכנסות ושל 24% ברווח התפעולי.
אדובי של ימינו
אדובי של היום היא אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם ונסחרת בשווי שוק של כ-280 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה עלתה כמעט פי 6 ב-5 השנים האחרונות. בעשור האחרון החברה ייצרה צמיחה שנתית ממוצעת (CAGR) של 13% בהכנסות ושל 15% ברווח התפעולי. החברה אמנם ביצעה מספר רכישות משמעותיות בשנים האחרונות (בעיקר – Marketo ו-Magento ב-2018), אך הצמיחה הגיעה ברובה המוחלט ממקורות אורגניים. פעילות החברה כיום מתחלקת ל-3 חטיבות.
חטיבת ה-Creative Cloud, שכוללת את התוכנות Photoshop, Illustrator, XD ועוד, אחראית על כ-61% מההכנסות. חטיבת ה- Experience Cloud, הכוללת כלים לניהול, הרצה וניתוח של קמפיינים דיגיטליים, מהווה 24% מההכנסות. חטיבת ה- Document Cloudכוללת את התוכנות Acrobat Reader, Adobe Sign ועוד, אחראית לכ-12% מההכנסות. כל החטיבות רשמו צמיחה של יותר מ-20% בהכנסות ברבעון הראשון של 2021, כשמעל כולם חטיבת ה-Document Cloud שרשמה צמיחה מרשימה של 30%, כולה אורגנית.
אדובי פועלת כיום במודל SaaSי כמעט לחלוטין, כאשר 92% מההכנסות שלה הן הכנסות חוזרות. בנוסף, הדגש של החברה על רווחיות ויצירת מזומנים נמשכת וברבעון האחרון היא רשמה מרווח תפעולי של כ-46% ומרווח תזרים מזומנים פנוי של כ-49%, יחסים חריגים בגובהם עבור כל חברה בעולם.
אדובי, שמנוהלת מאז 2007 על ידי Shantanu Narayen, שנחשב לאחד מהמנכ"לים הטובים בקרב חברות הטכנולוגיה הגדולות, אינה שוקטת על השמרים וממשיכה להיות אקטיבית בגזרת המיזוגים והרכישות. הרכישה האחרונה של החברה נעשתה בנובמבר האחרון, אז רכשה תמורת 1.5 מיליארד דולר את חברת Workfront, שמספקת כלי שיתוף פעולה בין מעצבים בפרויקטים מורכבים. במקביל, החברה מחלקת את עודפי המזומנים שלה לבעלי המניות וב-4 השנים הקרובות היא צפויה לרכוש כ-6% מהמניות שלה, בסכום ששווה ערך לכ-15 מיליארד דולר, בהתחשב בשווי השוק הנוכחי.
מנייה לא זולה אבל עם איכות גבוהה במיוחד
מניית אדובי אף פעם לא הייתה מנייה זולה במיוחד והשיח סביבה תמיד עסק ביכולת שלה להצדיק את פרמיית התמחור שלה בטווח הארוך. כיום, אחרי עלייה של 22% מתחילת השנה, מניית אדובי נסחרת במכפיל רווח נקי של 48 על תחזיות הרווח ל-2021. מצד אחד, זהו מכפיל לא זול, שגבוה יותר מפי 2 ממכפיל הרווח הממוצע במדד ה-S&P500. מנגד, בהתחשב באווירה הנוכחית בשוק המניות האמריקאי, עם דגש על סקטור הטכנולוגיה, זהו מכפיל בהחלט הגיוני – אם תחזיות הצמיחה של האנליסטים בשוק יתממשו, מכפיל הרווח של המנייה ירד בהדרגה ל-36 ב-2023.
השקעה במניית אדובי מצריכה הבנה של החפיר העמוק מאוד שלה בתחום מוצרי התוכנה לעולמות העיצוב והגרפיקה. בנוסף, אנו מעריכים שהחברה ראויה לפרמיה בעקבות העמידות העסקית המאוד גבוהה שלה, ביחד עם שיעורי הרווחיות ותזרים המזומנים החריגים לטובה. מסיבות אלו, אנו מאמינים שמניית אדובי היא אפשרות השקעה מעניינת לטווח הבינוני והארוך.
הכותב הוא אנליסט טכנולוגיה במור השקעות. בהכנת הכתבה השתתף ניר צרפתי, סמנכ"ל מחקר במור השקעות
האמור מובא למטרות אינפורמטיביות בלבד ואין בו כדי להוות ייעוץ או שיווק השקעות או כדי להוות תחליף לייעוץ השקעות בידי יועץ השקעות בעל רישיון עפ"י דין המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכן אין בו כדי להחליף את שיקול הדעת של הקורא. מור השקעות ו/או חברה בקבוצת מור ("החברה") מחזיקה ו/או עשויה להחזיק ו/או למכור במסגרת פעילותה השוטפת, ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים של החברה הנסקרת, והיא עשויה לקיים קשרים עסקיים נרחבים ומגוונים עם החברה הנסקרת, למועד מסמך זה ו/או במועדים אחרים, הכל כמפורט לעיל ובין היתר משום כך ולאור האמור לעיל עשוי להיות לחברה ו/או נושאי המשרה שלה ו/או מנהליה ו/או עובדיה ו/או מי מטעמה עניין אישי בנכסים ו/או בחברות ו/או בניירות הערך המוזכרים בכתבה. האמור מבוסס הערכה בלבד ועשוי שלא להתממש או להתממש באופן חלקי או שונה מהמתואר. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. החברה אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. ולא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש בכתבה זו, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש. אין בתשואות העבר כדי להבטיח תשואות דומות בעתיד.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה