"הצלחת 'אלמנה שחורה' בסטרימינג היא קו פרשת המים עבור בתי הקולנוע"
160 מיליון דולר בסופ"ש אחד - אלה הסכומים שגרף הסרט החדש מבית WALT DISNEY +5.46% WALT DISNEY 115.08 +5.46% סגירה:0 פתיחה:110.8 גבוה:115.19 נמוך:110.43 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול: DIS), "אלמנה שחורה" בכיכובה של סקרלט ג'והנסון, כשהושק בבתי הקולנוע בעולם. זה הנתון הגבוה ביותר עבור סרט מאז פרצה מגפת הקורונה, שהביאה להפסדי ענק לרשתות בתי הקולנוע ולדחיית כותרים מצופים דוגמת ג'יימס בונד. בבתי הקולנוע שמחים – אבל גם מודאגים. והסיבה היא ש"אלמנה שחורה" גם נחל הצלחה גדולה גם במסך הקטן, כלומר בטלוויזיה הביתית, שם צפו בו מנויי דיסני+ בסטרימינג. סרט עתיר תקציב שיוצא לאקרנים וגם לשירותי הסטרימינג במקביל הוא תקדים של השנה האחרונה לערך – היא שנת הקורונה. האם אלמלא הקורונה הנתח של צופי הסטרימינג ב"אלמנה שחורה" היה מומר לטובת מכירות כרטיסי ברשתות בתי הקולנוע? הם לא יכולים להיות בטוחים בזה בכלל.
80 מיליון דולר מהסכום המצוין הגיעו מבתי קולנוע בארצות הברית. באותו סוף שבוע, בדיסני+ הסרט גרף 60 מיליון דולר. בדיסני לא רגילים, ואינם חייבים גם לפרט את ההכנסות מסרט ספציפי, הם פשוט רוצים, כי יש במה להתגאות. נסביר שבנוסף לדמי המנויים החודשיים, בחברה גובים תשלום כדי לצפות בסרט, כפי שעשו גם עם עיבוד הלייב אקשן של מולאן לפני שנה, אז הושק בסטרימינג ובסין גם בבתי הקולנוע. המחיר לצפייה ב"אלמנה שחורה" אצל דיסני הוא 30 דולר. נזכיר שעל סרט בבית קולנוע בישראל, עם המסך הגדול ומערכת הסאונד, משלמים בערך 40 שקלים.
המודל הזה מן הסתם מאיים על תעשיית בתי הקולנוע, ודיסני לא לבד בו: ב-HBO Max השייך לחטיבת וורנר מדיה שבקרוב הבעלים, רשת הטלקום AT&T INC +1.93% AT&T INC 22.68 +1.93% סגירה:0 פתיחה:22.25 גבוה:22.75 נמוך:22.2 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול: T) תעשה לה ספין-אוף בצד מיזוג עם {DISCOVERY COMMUNICATIONS} (סימול: DISCA), השיקו גם כן את הסרט החדש בסדרת "וונדרוומן" עם גל גדות בסטרימינג במקביל לאקרנים. אגב, הם לא גבו עליו תשלום נוסף. למעשה, בחברה אמרו שישחררו את כל הכותרים שלהם ל-2021, כולל מטריקס החדש, באופן זה.
בשונה מהצגה באקרנים, כפי שניתן לדמיין כשאולפן מציג סרט שלו בשירות הסטרימינג שלו עצמו, מודל חלוקת הרווחים אחר – ויותר כסף נשאר אצל האולפן. 80% ליתר דיוק, כך לפי ריץ' גרינפילד מהפירמה LightShed. "זהו קו פרשת המים עבור התעשייה", אמר גרינפילד לאתר יאהו והוסיף כי "אולפנים הופכים ליותר ויותר חזקים. הם לא צריכים את בתי הקולנוע כמו שבתי הקולנוע צריכים אותם. האם הם עדיין רוצים בתי קולנוע? בוודאי? האם הם עושים כסף מהצגה באקרנים? בוודאי. זה עסק טוב, וסרטים יוצגו בבתי הקולנוע לעוד הרבה מאוד זמן". "ועדיין, הכוח במערכת היחסים בין הצדדים עובר יותר לצד של אולפני הסרטים, והם מבינים שהם יכולים לעשות הרבה כסף ממכירה ישירה לצרכן בסטרימינג", המשיך גרינפליד.
השינויים הללו בתעשייה והתחזקות הסטרימינג, והעובדה ששירותי הסטרימינג מוחזקים על ידי חברות העוסקות בקניית תכנים בבלעדיות ובהפקה, מעלה גם תרחיש שבו בכדי לחלוק פחות ברווחים, יציגו סרטים על המסך הגדול – אבל ברשתות בתי קולנוע משלהם אותן יקימו, ורק שם. כך, במקום שבמיקום אחד נוכל לבחור בין קטלוג של סרטים פופולריים של אולפנים מתחרים, יעמדו לרשותנו רק הסרטים שהזכויות עליהם שייכות לאותה רשת בתי קולנוע.
"רשתות בתי הקולנוע מצויות כעת בצרות עמוקות מאוד", מזהיר גרינפילד, בהקשר לקורונה. " AMC ENTERTAINMENT HOLDINGS INC -1.97% AMC... 4.48 -1.97% סגירה:0 פתיחה:4.58 גבוה:4.68 נמוך:4.45 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול: AMC) לא עשתה כסף עוד מלפני הקורונה, ועכשיו שיעורי התפוסה באולמות שלה אינם קרבים לאלה של לפני התפרצות המגיפה". עוד הצביע על כך שנתוני המכירות בקופות נמוכות מהתחזיות, על אף תקציבים גדולים שמנותבים לשיווק וכן האופטימיות שמביעות רשתות בתי הקולנוע.
לפי גרינפילד, בעוד שהביקושים הכבושים להופעות וטיולים נמצאים בשיא של כל הזמנים, במקרה של סרטים בבתי קולנוע, לא רואים את התפוסה מתפוצצת ממש, בשונה מהמצב ב-2019. "כשמסתכלים על מה שקרה בסוף השבוע האחרון, מבינים שמכאן כבר לא נחזור אחורה". בתי הקולנוע ימשיכו להתקיים כאמור, אך יהיו הרבה פחות רווחיים ויתפקדו כעסקים קטנים בהרבה לעומת גודלם כיום", סיכם.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.ברגע שהפרטיות ברשת תחגוג הסטרימינג ימות (ל"ת)בובי 13/07/2021 22:10הגב לתגובה זו1 1סגור
-
1.בזבוז זמןמאיר 13/07/2021 21:31הגב לתגובה זו1 1סרט גרוע ולא מענייןסגור