ירון גלאי. אאוטבריין
צילום: נועם גלאי

לקראת ההנפקה, באאוטבריין מנמיכים את השווי - 1.4 מיליארד דולר

חברת הפרסום הדיגיטלי שהוקמה על ידי ישראלים, שתסחר בנאסד"ק תחת הסימול "OB", מפרסמת תשקיף מעודכן; צופה קפיצה של כ-55% בהכנסות הרבעון השני ושיפור גדול בשורה התחתונה
איתן גרסטנפלד | (1)

פלטפורמת הפרסום הדיגיטלי הישראלית אאוטבריין (OUTBRAIN) מפרסמת תשקיף לקראת הנפקה ראשונית בנאסד"ק תחת הסימול "OB". ממנו עולה, כי בכוונת החברה להנפיק 8 מיליון מניות במחיר של 26-24 דולר, המשקפים לה שווי של 1.4 מיליארד דולר, נמוך מהציפיות המוקדמות שעמדו על שווי של כ-2 מיליארד דולר.

במסגרת התשקיף פרסמה החברה נתונים ראשונים על תוצאות הרבעון השני, בו היא צופה להציג הכנסות של 243-247 מיליון דולר, קפיצה של כ-55% בהשוואה להכנסות של 158 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה, צופה החברה רווח נקי בטווח שבין 13.6-15.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-2.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA צפוי לעמוד בטווח שבין 21.6-23.4 מיליון דולר, לעומת 5.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בתשקיף הקודם שפרסמה החברה לפני כשבועיים, הציגה החברה את התוצאות הכספיות שלה לשנת 2020, בה הכניסה 767 מיליון דולר, נתון המשקף צמיחה של 12% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. רוב ההכנסות הועברו לאתרי התוכן שנמצאים בשת"פ עם החברה, כך שלא מדובר בנתון משקף. לאחר הניכויים של שיתופי הפעולה, הכנסות החברה עמדו על כ-194 מיליון דולר.

אאוטבריין פיתחה טכנולוגיית Feed שפועל באופן דומה ל-Feed של רשתות חברתיות כדוגמת פייסבוק, טוויטר ולינקדאין ומכיל תכנים מותאמים אישית כגון: תוכן ממומן, תוכני וידאו, בלוגים ועוד. הטכנולוגיה של אאוטבריין מוטמעת באתרי תוכן מובילים בעולם כדוגמת msn ,BBC, CNN, גרדיאן, El Pais, ועוד.

החברה הוקמה בשנת 2006, על ידי ירון גלאי ואורי להב ששירתו יחד כחובלים בחיל הים של צה״ל. עד לפני כשבוע, הושקעו בחברה כ-200 מיליון דולר ב-7 סבבי גיוס, ולפני כשבוע, לקראת ההנפקה, הוכפל סכום ההשקעה בחברה, כך שעד היום היא גייסה 400 מיליון דולר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לרון 20/07/2021 11:16
    הגב לתגובה זו
    הערכים המוגזמים בעליל