סאנפאואר זינקה 300% בשנה ומדווחת על שת"פ חדש. איפה הקאץ'?

החברה נהנתה הן מהאופוריה בשווקים והן מהטרנד סביב ענף האנרגיה המתחדשת: איפה נמצאת הבעייתיות בדוחות ואיך מצאה החברה פתרון לבעיית קושי התשלומים של האמריקאים על המערכות שלה?
 | 
telegram

חברת {SUNPOWER CORPORATION COMMON STOCK} האמריקאית עולה כעת במהלך המסחר לאחר שהחברה, העוסקת בייצור של פאנלים סולאריים דיווחה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת וודסייד.

חברת וודסייד היא אחת משלושים חברות הבנייה הגדולות ביותר בארצות הברית ובמסגרת שיתוף הפעולה, וודסייד צפויה להתקין את הפאנלים של סאנפאואר על הבתים החדשים שתבנה ועל בתים קיימים בצפון קליפורניה שם יש בעיה קשה של חוסר אספקת חשמל באופן שוטף.

חברת סאנפאואר עלתה בשנה האחרונה כ-300% והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של 4.2 מיליארד דולר. החברה עלתה בעקבות הגאות בשווקים בשילוב עם ההאצה בטרנד האנרגיה המתחדשת.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

המודל של החברה הוא לא לייצר את החשמל בעצמה אלא פשוט למכור את המערכות לאנשים אחרים. בדרך כלל, המערכות מותקנות על הגגות של הצרכנים הסופיים - שיכולים להיות עסקים, או בדרך כלל בתים של אנשים פרטיים.

בעיה שצצה בתחום אצל אמריקאים היא שלמרבית האמריקאים מן השורה אין את המשאבים הנדרשים לצורך מימון הוצאה מיידית שיכולה להגיע בקלות לעשרות אלפי דולרים ואין להם גם רצון להתעסק עם הבנק, שלא תמיד מסכים לתת לצרכן פרטי הלוואה בהיקף כזה לרכישת פאנלים סולארים. מה גם שלחלק ניכר מהאמריקאים אין גישה מיטבית למערכת הבנקאית.

כתוצאה מכך - החברה גם מציעה שירות שבמסגרתו הלקוח מקבל הלוואה לרכישת המערכת, הלוואה שניתן גם לקחת על כל סכום הרכישה של הפאנל, וזה דבר שאמריקאים אוהבים. החברה עצמה לא מרוויחה ממתן ההלוואות, אלא פשוט מקשרת בין המשקיעים שנותנים את ההלוואות לרוכשי המערכת.

סאנפאואר נמצאת בשלוש השנים האחרונות בצמיחה יחסית מתונה - כאשר בין שנת 2019 היא רשמה הכנסות של 1.06 מיליארד דולר, גידול של 14% בהשוואה להכנסות של 930 מיליון דולר בשנת 2018. בשנת 2020 רשמה החברה הכנסות של 1.1 מיליארד דולר, גידול של 3.8% אחוז בלבד - אם כי ניתן ליחס את ההאטה להשפעות משבר הקורונה.

החברה לא רווחית ויש לפחות שלוש סיבות מדוע התירוצים שלה בעייתיים
למרות ההכנסות שהם ללא ספק בווליום גבוה היא עדיין לא רווחית ובשנת 2020 למשל, החברה רשמה הפסד מייצג של 16.2 מיליון דולר.

ההפסד הוא בעייתי כי - אחת, החברה כבר בווליומים די גדולים שמצופה ממנה להציג בהם רווחיות. שתיים, החברה היא לא רווחת SaaS (תוכנה כשירות), שאצל חברות SaaS הוצאות השיווק הן במובן מסוים הוצאות של רכישת נכס, כי הלקוח מניב הכנסות באופן קבוע, עם אחוז עזיבה מסוים כמובן ולכן זה בסדר בעיני חלק מהאנשים שאותן חברות לא יציגו רווחיות. אבל בחברה מהסוג שלה סאנפאואר, שהיא בפועל מוכרת מוצרים מהם ההכנסות שלה אינן חוזרות ונשנות; הפסד זה דבר קצת יותר בעייתי.

סיבה שלישית היא שהחברה פשוט לא יכולה לטעון את הטענה של - "אנחנו מאוד מאוד צומחים ולכן מתמקדים יותר בצמיחה בשורה העליונה מהשורה התחתונה", פשוט כי סאנפאואר לא מאוד צומחת.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות