ריסקיפייד הגישה תשקיף - מכוונת ל-3 מיליארד דולר
חברת ריסקיפייד הישראלית הגישה טיוטת תשקיף לבורסה בארצות הברית לצורך הנפקה לפי שווי מוערך של כ-3 מיליארד דולר, זאת לאחר שבסוף 2019 השלימה גיוס פרטי של מעל 160 מיליון דולר לפי שווי של כמיליארד דולר.
החברה, שמייסדיה בישראל ולה גם מרכז פיתוח בארץ עוסקת במכירת פלטפורמה של SaaS (תוכנה כשירות) לצורך מניעת הונאות בקניה באינטרנט. בפועל, הם דואגים שהמוצר יגיע ללקוח - אחרת יחולט הכסף מהמוכר. כנ"ל להיפך אם הקונה מרמה.
בפועל, הפעילות שלה דומה מאוד לפעילות של פייפאל, היא מתממשקת לתוך החנויות של המוכרים והחברה מרוויחה מעמלה. מה שכן, על פי ביקורות מצד מוכרים החברה יקרה יותר מפייפאל.
שאלת התחרות נשאלת שוב ושוב. במה החברה טובה יותר מפייאפל. אם כי, לחברה יש ישנו יתרון בכך ששירות ניטור ההונאות של פייפאל תקף רק על רוכשים שרוכשים בפייפאל, החברה לעומתה נותנת שירות גם לפייפאל וגם לכל שאר מחזיקי הכרטיסים.
החברה מאוד התגאתה בצמיחה שלה, שהגיעה בממוצע ל-250% בשנה בשנותיה הראשונות. אבל מה שקרה לחברות צמיחה רבות ככל הנראה קרה לה; זה קל לצמוח מ-1 ל-2, קשה לצמוח מ-100 ל-200. החברה הכניסה 169.7 מיליון דולר בשנת 2020, דבר המשקף צמיחה של כ-30% בהשוואה להכנסות של 130.5 מיליון דולר בשנת 2019.
ברבעון 4 ההכנסות הסתכמו ב-51.1 מיליון דולר, גידול של 53% אל מול הכנסות של 33.2 מיליון דולר. גידול טוב, אבל עדיין נמוך בהשוואה לשנים עברו.
הצמיחה של ה-30% הגיעה בשנת הקורונה, בה חווה ענף המכירות אונליין עלייה במכירות, אז גידול שכזה בזמן שכזה כאשר שאלת הבידול מפייפאל עודנה מרחפת - מעלה שאלות.
כמו כן, החברה לא רווחית. בשנת 2020 למשל, החברה הציגה הפסד של כ-6.7 מיליון דולר. האם זה שווה 3 מיליארד דולר? ובכן, זו החלטה שכל משקיע צריך לקבל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.פייפאל לא באמת מתחרהלא מדוייק 20/07/2021 19:09הגב לתגובה זו3 0פייפאל מספקת הגנה על עסקאות רק במקרה והעסקה מבוצעת דרכם. עלות של עסקה כזאת לאתר היא כ3 אחוז. ריסקיפייד מסננת ומאבטחת עסקאות בעלות נמוכה בהרבה ובלי תלות בדרך בה הלקוח בחר לשלם. יש סיבה שאתרים רבים לא משתמשים בפייפאל.סגור