Xpeng מנסה להיאבק בטסלה במגרש הביתי: משיקה בסין רכב זול ב-40% מזה של טסלה

החברה שמכונה "טסלה הסינית" השיקה דגם במחיר הנמוך בעשרות אחוזים מהמחיר של דגם הטסלה שדומה לרכב שהושק, מה ינצח; המותג או המחיר?
 | 
telegram
(3)

חברת  XPENG -3.09% XPENG 11.91 -3.09% XPENG סגירה:0 פתיחה:11.72 גבוה:12.12 נמוך:11.55 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , המכונה "טסלה הסינית" השיקה מודל רכב חדש - רכב ממודל P5 שמתכונן להימכר בכ-160,000 יואן (24,694 דולר), הרבה מתחת לרכב הבנצ'מארק של חברת טסלה   TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , המודל 3, שמחירו בסין מתחיל ב-250,900 יואן (כ-40,000 דולר).

כעת - יהיה מעניין לראות את ההצלחה של Xpeng במכירת המודל הזה. מחד יש לנו את Xpeng שמציעה מחיר נמוך משמעותית וזמין לסינים, שלמרות ההתפתחות הכלכלית - עדיין לא כולם יכולים להרשות לעצמם רכב במחירים האלו. כמו כן, יש את היתרון של Xpeng שנובע מכך שהיא חברה סינית שמשחקת במגרש הביתי שלה.

מאידך גיסא, יש את טסלה - על כל המשמעויות של המותג והטכנולוגיה שבאות מכך. יהיה מעניין לראות מה תהיינה תוצאות ההשקה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

חברת Xpeng נסחרת לפי שווי של 32 מיליארד דולר. האם זה שווי שמתאים לחברה רכב שמוכרת בקצב שנתי של 1.7 מיליארד דולר לפי הרבעון? השוק אומר שכן.

בכל מקרה, החברה נותנת את השם "טסלה" כבנצ'מארק לשווי, כאשר טסלה נסחרת בשווי של 622 מיליארד דולר, כלומר חברת Xpeng שווה בערך 5% מטסלה. ההשוואה לא מדויקת, כי לטסלה יש עוד פעילויות, טסלה גדולה יותר - אבל זו השוואה שנעשית בשוק.

הרבעון הרביעי של 2020 היה רבעון מצוין ל-Xpeng, שסיימה את השנה עם זינוק של 100% ברווח הגולמי בהשוואה לרבעון העוקב, כאשר הרווח הגולמי הסתכם בכ-32.3 מיליון דולר. הזינוק ברווח מיוחס בעיקר ל-"מינוף תפעולי" שקורה בשורת הרווח הגולמי. כלומר לחברה יש הרבה הוצאות קבועות ובעת צמיחת ההכנסות - השורה התחתונה מושפעת שבעתיים.

לעומת זאת, הרבעון הראשון של השנה היה בעייתי. ההכנסות הסתכמו בכ-450 מיליון דולר, גידול של 2.9% בלבד לעומת הכנסות של 437 ברבעון העוקב. החברה הציגה ברבעון הפסד תפעולי של 138 מיליון דולר, קיטון לעומת הפסד תפעולי של 171.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2020.

בכל מקרה - מבחינה תזרימית היא אינה בבעיה שכן היא עם הון חוזר של 4.8 מיליארד דולר. יתרה על כך, גם אם היא תחזור למסלול של צמיחה מואצת, מסלול שדורש כידוע השקעת מזומן במידה והיא מאוד אינטנסיבי - היא לא תצטרך הון רב שכן היא אינה בונה את המפעלים אלא רוכשת את המכוניות מצד ג' ולא מקימה את המפעלי מכוניות בעצמה.

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    המשפט האחרון הוא הכי חשוב (ל"ת)
    אור 21/07/2021 12:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    זה האישור כמה הסינים מסוכנים
    YL 20/07/2021 13:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אן עלות פיתוח ישר העתקה ו עוד הצלחה לכיבוש השוק העולמי*** תזכרו כמה טראמפ צדק
    סגור
  • 1.
    טסלה הכי טוב
    מה איכפת לכם מה השם 20/07/2021 12:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה צריך להגיע לישראל אם זה מגיע ישראל זה יכול לעלות 125,000 ש''ח
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות