בגיבוי קרן העושר הסעודית ובכיר לשעבר בטסלה - לוסיד נכנסת לבורסה
חברת לוסיד היא ככל הנראה אחד השמות המוכרים ביותר מבין "חברות המשנה" בענף הרכב החשמלי, כלומר מבין החברות שעדיין לא רשמו הכנסות מהותיות. בעוד שסקטור המכוניות החשמליות עובר הליך קונסולידציה מאסיבי בשנים האחרונות, נראה כי דווקא חברות של רכבים חשמליים צצות כפטריות שלאחר הגשם.
במידה והעסקה תושלם היא תהפוך לעסקת הספאק הגדולה ביותר בהיסטוריה של ענף הרכבים החשמליים ואחת הגדולות ביותר בכלל
לוסיד צפויה להתמזג לתוך הספאק {CHURCHILL CAPITAL CORP IV} לפי שווי של כ-24 מיליארד דולר וליצור חברה של בערך 30 מיליארד דולר. כמו כן,, גם הספאק מגיע "ממשפחה מיוחסת", כאשר כבר מהשם ניתן להבין שזהו לא הספאק הראשון שחברת צ'רציל הוציאה.
החברה, העוסקת בבנקאות השקעות נחשבת לאחת מהחברות הדומיננטיות ביותר בשוק הספאקים. ההערכות הן כי בקרוב מאוד יחל המסחר במניות של לוסיד תחת הסימול LCID.
חברת לוסיד הוקמה בשנת 2007 ובשנת 2018 דווח כי קרן העושר הסעודית השקיעה בה סביב המיליארד דולר, בסכום שאינו פורסם. על פי ההערכות, במידה והמיזוג יצא אל הפועל קרן העושר הסעודית תהיה בעלת השליטה (60%) בחברה הממוזגת ובכך תרשום רווח אדיר, על הנייר של כ-20 מיליארד דולר.
המנכ"ל שלה, פטר ראוולינסון - היה בעברו סגן נשיא בחברת טסלה והיא אחראי על ההנדסה של הרכבים בחברה, כאשר לפני כן היה אחראי העיצוב במחלקת צפון אמריקה של חברת מאזדה.
החברה תייצר את הרכבים שלה בעצמה
בניגוד לחברות כמו
XPENG
+2.12%
XPENG
13.01
+2.12%
סגירה:0
פתיחה:13.03
גבוה:13.39
נמוך:12.95
מחזור:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
למשל, החברה צפויה לייצר את הרכבים בתוך המפעל שהקימה בעלות כוללת של כ-700 מיליון דולר במדינת אריזונה הוא לדבריה בעל קיבולת ייצור מקסימלית של כ-400,000 מכוניות בשנה.
בעבר העריכה כי תתחיל את ייצור דגם המכונית הראשון שלה, -"Air pure" שצפוי לעלות כ-70,000 דולר לצרכן הסופי כבר במהלך הרבעון השני של 2021, אך הייצור עדיין לא התחיל והחברה דחתה את הצפי לתחילת ייצור לסוף השנה. כתוצאה מכך ההערכות בשוק הן שהחברה תתחיל בשיווק רק בתחילת 2022 או אפילו באמצע 2022 - כי התוכנית הייתה לאגור מלאי לפני שיוצאים להשקה.
לחברה יש דגם נוסף של רכב שטח חשמלי שצפוי להיות מושק לדברי החברה: "בשנת 2024, אך יתכן גם שבשנת 2025" - כאשר לא ידועים עליו הרבה פרטים מלבד העובדה שהוא צפוי להיות יקר משמעותית מהדגם הרגיל. כמו כן, לחברה יש שיתוף פעולה עם חברת אמזון במסגרתו צפויה לוסיד להכניס את אלכסה של אמזון למכוניות שלה ולאפשר כך ניווט, ביצוע שיחות ואפילו הזמנת פריטים מאמזון.
על פי דוחות פרופורמה שפרסם הספאק, לאחר המיזוג צפויים לשבת בקופתה של החברה כ-5.9 מיליארד דולר ובשנת 2021 היא רשמה הפסד של 1.3 מיליארד דולר. השאלה העיקרית היא מה יקרה בעתיד, כשהחברה תרצה להתרחב. לא בטוח שה-5.9 מיליארד דולר, למרות שהם רבים יספיקו הן לכיסוי הפסדי החברה והן לצורך ייצור המכוניות, דבר שדורש הון משמעותי.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה