רכבת ההרים של DiDi עלתה אתמול 10%, עולה בטרום 17%
מי צריך את שירות הנסיעות השיתופיות של {DIDI GLOBAL} כשאפשר פשוט לעלות על רכבת ההרים התנודתית של המניה? לאחר שמחיר המניה נחתך בכמעט חצי מאז ההנפקה שהייתה רק לפני חודש, עלתה אתמול המניה ב-10% והיא מזנקת כעת בטרום המסחר בכ-17% נוספים.
הירידה שהגיעה מההנפקה, שכמובן שעדיין מופסדת נובעת מחשש מהרגולטור הסיני, שנראה כי החל בתקיפה של ענקיות הטכנולוגיה הסיניות - עם התמקדות בחברה.
זה התחיל ממחיקת האפליקציה של החברה, שעוסקת בהזמנת מוניות, שכירת רכבים ונסיעות שיתופיות מחנות האפליקציות במדינה - צעד שהוא לחלוטין בעל השפעות מרחיקות לכת וגם גרם למניה לצנוח כ-20%. אבל זה לא נגמר שם, הממשל הסיני הודיע על כך שבכוונתו להטיל קנסות על החברה, כאשר ההערכות הן שהקנסות יהיו גבוהים אף יותר מקנס הענק בגובה 2.8 מיליארד דולר שקיבלה חברת המסחר האלקטרוני {ALIBABA GROUP}. על פי דיווחים זרים בשוק, הרגולטור אף שוקל להרחיק לכת ולמחוק את המניה ממסחר בבורסה.
אז למה המניות מזנקות כעת? האמת, אין סיבה ברורה - לא דיווח מצד החברה, לא פשרה ולא אמירות פייסניות כל שהן שנשמעו מצד הממשל. ככל הנראה, שוק ההון ממשיך במאניה דיפרסיה בה הוא שרוי במצבים קיצוניים שכאלו - אבל בצורה מוגברת.
קשה לתפוס דבר כזה. חברה בשווי שוק של יותר מ-40 מיליארד דולר, יורדת ואז עולה עשרות אחוזים בהתאם לגחמות השוק, זאת בעיקרון כתוצאה מהסנטימנט של השוק ומחששות ופחד או לחילופין חוסר פחד.
כעת, כפי שחשפנו בביזפורטל - אחד הגופים החשופים ביותר לחברות הטכנולוגיה הסיניות הוא בית הההשקעות {אלטשולר שחם גמל}, שמחזיק בקרן ההשתלמות הכללית שלו חלק ניכר מההשקעות במניות סחירות - במניות טכנולוגיה סיניות. לכן, המניה של אלטשולר ירדה כאשר השווקים בסין ירדו ולחילופין עלתה כאשר הם עלו.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה