
אובר מכה את תחזיות הרווח אבל מפספסת ב-EBITDA; המניה נופלת באפטר
חברת שיתוף הנסיעות UBER TECHNOLOGIES הכתה את צפי האנליסטים הן בהיקף ההזמנות והן בשורת הרווח אך הציגה הפסד EBITDA מתואם של 509 מיליון דולר, נמוך מתחזיות האנליסטים להפסד של 324.5 מיליון דולר.
את הרבעון השני של 2021 סיימה החברה עם הזמנות ברוטו בהיקף של 21.9 מיליארד דולר, מעל צפי האנליסטים להזמנות בהיקף של 20.93 מיליארד דולר. מתוכן 8.6 מיליארד דולר הזמנות התניידות, מעל הצפי להזמנות ש8.3 מיליארד דולר. הזמנות המשלוחים הסתכמו בכ-12.9 מיליארד דולר לעומת 12.35 מיליארד דולר בתחזיות האנליסטים.
בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח מתואם של 0.58 דולר למנייה מעל צפי האנליסטים לרווח מתואם של 0.52 דולר למנייה.
אובר השקיעה רבות בעסקי ההובלה והמשלוחים שלה, והוציאה בחודש יולי 2.25 מיליארד דולר על חברת הלוגיסטיקה טרנספליין, והרחיבה את שירותי המשלוח שלה ל-1,200 חנויות. עם זאת, תחום ההתניידות, הלחם והחמאה של אובר עלול להיקלע לצרות נוספות אם התפשטות ווריאנט הדלתא של נגיף הקורונה שעשוי לגרום למשתמשים לשוב ולהיזהר מנסיעות.
המתחרה המרכזית של אובר, Lyft, פרסמה ביום שלישי את תוצאותיה, בהן הציגה שיפו בשירות שיתוף הנסיעות שלה והכתה את ציפיות האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה ודיווחה גם על רווח EBITDA מתואם לרבעון.
- ביל אקמן ממשיך לקנות מניות נייקי: האם מדובר בהזדמנות קנייה לפני קאמבק?
- Grab מתפוצצת ברשתות - האם ההייפ מוצדק?
ברבעון הקודם החברה הציגה דוחות מאכזבים, ההכנסות הסתכמו בכ-2.9 מיליארד דולר, ירידה של 10.7% בהשוואה לרמה של 3.25 מיליארד דולר ברבעון המקביל אליו. האנליסטים ציפו להכנסות של 3.27 מיליארד דולר ברבעון – כלומר שמירה על ההכנסות בערך באותה הרמה, לא לירידה שכזו.
לפני כשלושה חודשים החברה חילקה בונוסים במטרה למשוך כמה שיותר נהגים, כי צפתה עלייה בהזמנת השירותים שלה, בעקבות שחרור המשק לאחר תקופת השיא של הקורונה. אובר הודיעה כי היא צופה צורך "להכניס את היד לכיס" במטרה להחזיר את הנהגים לעבוד. הנהגים הפעילים באפליקציה דיווחו כי קיבלו בונוסים על כל נסיעה המתבצעת בשיתוף האפליקציה.