וירג'ין חושפת את מחיר הטיסה לחלל: 450 אלף דולר וקופצת באפטר ב-5%
חברת הטיסות המסחריות לחלל של המיליארד סר ריצ'ארד ברנסון, VIRGIN GALACTIC HOLDINGS +2.89% VIRGIN... 6.77 +2.89% סגירה:0 פתיחה:6.6 גבוה:6.95 נמוך:6.59 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , מדווחת הערב על הפסד של 94 מיליון דולר, או 39 סנט למניה, גבוה מקונצנזוס האנליסטים להפסד של 33 סנט למניה. החברה גם דיווחה על הכנסות של 571 אלף דולר, לעומת צפי אנליסטים ל-380 אלף דולר.
אם החברה פספסה כך בשורה התחתונה, מדוע היא מזנקת במסחר המאוחר? הסיבה היא שבמקביל לפרסום הדוחות החברה דיווחה הודעה חיובית מבחינת המשקיעים. החברה חשפה כי היא תדרוש על כל מושב בטיסות שלה לחלל לא פחות מ-450 אלף דולר לכרטיס, גבוה משמעותית מההערכות מוקדמות יותר שדיברו על כ-250 אלף דולר לכרטיס.
החברה תציע שלושה סוגי כרטיסים: מושב יחיד, חבילה לזוגות חברים או משפחות, ורכישת טיסה מלאה, כאשר בוול סטריט מעריכים כי שוק תיירות החלל יגדל עד 2030 לכ-8 מיליארד דולר.
בוירג'ין מסבירים את הסיבה למחיר הגבוה בעקבות "עלייה בהתעניינות הצרכנים לאחר טיסתה של החברה בחודש יולי. זו רשימה משמעותית של 'מאמצים-מוקדמים' " אמרו בחברה וכי היא תפתח גם רשימה עבור אלה שרוצים להזמין מקום בטיסות חלל עתידיות. "שאנחנו מנסים להביא את פלא החלל לאוכלוסייה הגלובלית הרחבה ושמחים לפתוח את הדלת לתעשייה וחוויה צרכנית חדשה לגמרי", אמר מנכ"ל החברה מייקל קולגלאזייר.
טיסת החלל הבאה של וירג'ין מתוכננת לסוף חודש ספטמבר, והיא תהיה משימה בתשלום בור חיל האוויר האיטלקי.
נזכיר כי מניית החברה נפלה ב-40% במצטבר במשך כמה ימים, מיד לאחר שהטיסה לחלל של המייסד ושל עוד כמה מעובדיו חזרה מהחלל לאחר שיגור מוצלח אתמול (הנה הסרטון).
אם הטיסה הצליחה למה המניה התרסקה? הסיבה היא שוירג'ין הכריזה על ביצוע הנפקת ATM של עד 500 מיליון דולר, כאשר הבנקים המלווים יהיו קרדיט סוויס ומורגן סטנלי שיהיו זכאים לעמלה של 2% מתמורת ההנפקה ברוטו.
ההנפקה יוצאת במודל ATM ולא בהנפקה רגילה ככל הנראה על מנת שהחברה תוכל להנפיק מניות בהתאם לצרכים שלה. כרגע יש לה בקופה מספיק לעוד שנה וחצי של פעילות, אבל לא בהכרח מספיק בשביל לבנות עד חלליות לצורך שיגורים מסחריים.
הנפקת ATM היא סוג של הנפקה שבה בניגוד להנפקה "הקלאסית" אותה אנו מכירים, המניות לא נמכרות בבת אחת. אלא בכפוף לשיקול הדעת של מלווי ההנפקה ובכפוף לכמה כללים - המניות נמכרות במהלך המסחר השוטף בבורסה. הקונים בבורסה לא יכולים לדעת בעת המסחר האם המניות שהם קונים הן מניות חדשות שהכסף ממכירתן הולך לחברה או לחילופין מניות שנמכרות ממחזיק קיים.
למה זה הפיל את המניה? קודם כל, יתכן שלא כל המשקיעים ציפו לכך שהחברה תצטרך כסף. היה הגיוני להאמין שהכסף שיש לחברה כיום, יספיק גם לשיגורים המסחריים - יתכן גם שחלק חוששים שקצב שריפת המזומנים עלה בחודשים האחרונים ולכן זה נדרש. כמו כן, ישנו תמיד החשש שמכירת המניות בשוק, למרות שישנן מגבלות על הכמות הנמכרת בכל יום - יורידו את מחיר המניה בעת מכירתן בשוק.
הטיסה שהייתה, הגיעה לגובה של 50 מייל מעל לפני הקרקע ונערכה במשך כשעה, בטיסה השתתף גם בעל המניות הגדול ביותר ומייסד החברה - סר ריצ'ארד ברנסון בנוסף לעוד חמישה עובדים מהחברה שלו. במהלך יום המסחר של הטיסה, יום שישי - ירדה מנית החברה בכ-7%.
אומנם לא מדובר על טיסה מסחרית, אך לאחר מספר טיסות מבחן נוספות שיערכו כבר הקיץ, ובכפוף להצלחתן - צפויות להתחיל טיסות מסחריות כבר בתחילת 2022. החברה צפויה להיות הראשונה שמשגרת טיסות מסחריות.
לפני שבוע היה קוריוז, כאשר ברנסון הודיע כי יצטרף לטיסה - ובכך יקדים את מייסד אמזון ג'ף בזוס. מניית החברה זינקה במסחר ב-23%, אך לבסוף סיימה רק בעלייה של 4%.
כבר למעלה מ-600 לקוחות הזמינו כרטיסים לשלב הטיסות המסחריות, כאשר המחיר ששילמו אינו ידוע והחברה לא פרסמה אותו. בעקבות כמות הכרטיסים הללו שהוזמנה, סגרה החברה את הזמנות הכרטיסים - עד לפחות לאחר שיגמרו טיסות המבחן ושהחברה תוכל לדעת יותר בוודאות את כמות השיגורים המסחריים הקרובים.
באותו זמן הנהלת החברה כן נתנה הערכה שלאחר הפתיחה המחודשת של ההזמנות, יעמוד מחיר כרטיס בודד על לא פחות מרבע מיליון דולר, לטיסה של בערך שעה אחת - כעת מפרסמת החברה כאמור כי המחיר יהיה הרבה יותר גבוה.
שווי השוק של החברה עומד כעת על כ-7.6 מיליארד דולר, לאחר הנפילה של אותם 40% בשוויה, ולפני העלייה שיש כעת במסחר המאוחר - עם זאת מחיר המניה עדיין גבוה ב-35% ביחס לתחילת השנה. הונה החוזר עומד על כ-552 מיליון דולר, הון שצפוי לממן את הוצאות החברה עד שתהפוך לרווחית. ההון החוזר ביחד עם תמורת הנפקת ה-ATM צפוי לעזור לחברה ברכישת חלליות לשיגורים המסחריים ב-2022, ככל שיהיו כאלה.
השאלה העיקרית כרגע היא שאלת הרווח. לא ניתן כעת לתת תשובות על השאלות החשובות ביותר, כאשר המשמעותית ביותר מביניהן היא בלאי החללית וכתוצאה מכך גם הרווחית של החברות הפועלות בתחום. כאשר פונים ללקוחות "בעלי משאבים" במצב הקיים של השוק, בו יש מעט שחקניות - זה קצת פחות משנה. כי אם כבר הם בוחרים "ללכת על זה" הם ישלמו בין אם זה יהיה 250 אלף דולר או 300 אלף דולר.
אך כאשר השוק ישתכלל ויהיו עוד שחקנים - מה שישחק משחק זה איכות ואורך הטיסות, אך לא פחות חשוב מכך - העלות הטסה של החברות ככל הנראה תשחק חלק מרכזי במשחק.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.העינין האמיתי הוא לא חלל אלא טיסה היפירסונית בכדור הארץסטיב אוסטין 06/08/2021 09:51הגב לתגובה זו1 0לחברה בעצם יש מטוס בפיתוח שמטיס אזרחים במהירות היפירסונית. מה שמאפשר להגיע מארה"ב לאירופה בשעתיים ולהגיע לאוסטרליה ב 5 שעות. לטיסות כאילו שיוכלו לקחת חלק בשדות תעופה רגילים יהיו הרבה לקוחות עשירים שיהיו מוכנים לשלם מחיר פרמיום.סגור
-
1.ההנפקה נסגרההחברה הודיעה אתמול שהיא גם סיימה את ההנפקה בatm 06/08/2021 09:45הגב לתגובה זו0 0החברה הודיעה אתמול שהיא גם סיימה את ההנפקה בatmסגור