משייטת על העלאת המחירים: מה צפוי לנו בדוחות צים?

כשמחירי המכולות עולים לשיאים חדשים ורק צפויים להמשיך לעלות עם העלייה במאומתי הקורונה באסיה, ההכנסות של צים צפויות לעלות. אבל מה אומרת התחזית של האנליסטים על 2022?
 | 
telegram
(2)

בתחילת החודש, מחיר שינוע מכולה הגיע לשיא של 20,600 דולר בקו שבין מזרח אסיה לארה"ב. הסיבה נבעה מכמה סיבות, בהן סופות טרופיות שהכו את סין הזינוק במחיר הנפט, אבל בעיקר בשל המשך המשבר בשרשרת האספקה העולמית, כשמחסור בשוק של ספינות משא, הופך את התחרות על כל מקום פנוי באוניות לקרב של ממש.

לפי מדד פרייטוס בלטיק, שנחשב למדד המוביל למעקב אחר מחירי השינוע הימי, הממוצע העולמי של שינוע מכולה עומד 9,568 דולר, כשהקו שבין סין ומזרח אסיה למערב ארה"ב עומד על 15,809 דולר. זו ירידה של 15% מאז שבוע שעבר וכ-20% בשבועיים, אבל אל דאגה, סגירת הטרמינל בנמל ג'ושין, יחד עם אמצעי הסגר האחרים של הקורונה בסין ובמזרח אסיה, יחד עם שורה של סופות והצפות, צפויות להעלות חזרה את התעריפים, שמעיקים על כל החברות שאינן חברות הספנות.

כך גם חברת הספנות הישראלית, צים (ZIM), שתגיש את דוחותיה ביום רביעי שמתמקדת בקו שבין מזרח אסיה לארה"ב. הצפי בשוק הוא להכנסות של כמעט 1.8 מיליארד דולר, כשהרווח למניה (EPS) צפוי לעמוד על 5.22 דולר. הצפי הוא שבמהלך השנה כולה, החברת תצמח בכמעט 244%. אל תתפלאו אם צים תכה את התחזיות.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

תוצאות הרבעון הראשון הן סמן לתוצאות גם ברבעון הזה
החברה כאמור, נהנתה מאוד מהזינוק במחיר ההובלה הימית ומהפסד תפעולי בשנת 2018 החברה הגיעה עד לכדי רווח תפעולי של כ-722 מיליון דולר בשנת 2020 ורווח נקי של מעט יותר מחצי מיליארד דולר (כחלק מתקן החשבונאות החדש לחכירות, החברה רושמת חלק מהוצאות החכירה שלה תחת סעיף הוצאות מימון ועל כן הרווח התפעולי מעט "מעוות"). אך יש להדגיש, שחלק מהרווח נובע מהכרה בנכסי מס של 123 מיליון דולר בגין הפסדים של שנים קודמות, בנטרול החלק הזה - מתקבל כי הרווח המייצג של החברה לשנת 2020 עומד על כ-400 מיליון דולר.

ואם זה לא מספיק טוב - אז ברבעון הראשון של שנת 2021 החברה הציגה את אחד הרבעונים הטובים ביותר בהיסטוריה שלה, אם לא הטוב ביותר בו רשמה רווח תפעולי של לא פחות מ-680 מיליון דולר ורווח נקי של כ-590 מיליון דולר (495 בנטרול הטבת מס) - יותר מבכל שנת 2020.

זה לא צפוי להשתנות ברבעון הנוכחי. ראינו את זה בדוחות של מולר-מארסק (AMKBY), חברת השילוח הימית הגדולה בעולם המשנעת 20% מכל הקונטיינרים בעולם. הכנסות החברה חצו את ה-14 מיליארד דולר, כשבשנה שעברה עמדה השורה על קצת פחות מ-9 מיליארד דולר. בקיצור, מדובר בעלייה של 58.2% בהכנסות של כלל חטיבות החברה.


ה-EBITDA של החברה עלה מקרוב ל-1.7 מיליארד דולר ללמעלה מ-5 מיליארד, או עלייה של למעלה מ-198%. ההכנסות לפני ריבית ומס (EBIT) עלו מ-751 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד ללמעלה מ-4 מיליארד, או עלייה של 444%.

התחזיות של צים בעייתיות, אבל...
אז בינתיים צים נהנית מעליית התעריפים. זה משתקף גם במניה, שנסגרה ביום הראשון שלה בסוף ינואר על 11.5 דולר למניה ומאז זינקה לכמעט 44 דולר למניה. או עלייה של כמעט 281% בפחות מ-7 חודשים.

מצד שני, כשמסתכלים אל מעבר לשנה הנוכחית, רואים שהשוק צופה לחברה ירידה של למעלה מ-64% בהכנסות והצטמקות שנתית ממוצעת של למעלה מ-40%. למה? הצפי הוא שעד שנה הבאה שרשרת האספקה העולמית תצליח להתאזן חזרה למחירים שילוח "נורמליים" וגם מחיר הנפט יתאזן. אבל אם 1,001 ורייאנטים שעלולים להגיע מעכשיו ועד אז, אי אפשר באמת לדעת מה יהיה.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זה הזמן לקנות בשורט (ל"ת)
    אריאל 17/08/2021 19:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הסיפור פשוט
    מוטי 16/08/2021 23:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החברה חיה מגביית דמי הובלה.כאשר דמי ההובלה בשמים, החברה עושה טונות של כסף.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות