"יש מחסור עולמי בספינות, אבל הצלחנו להכפיל את הצי שלנו"

אחרי תוצאות השיא של הרבעון האחרון והעלאת התחזית לשנה כולה, נשיא ומנכ"ל צים, אלי גליקמן, מסביר איך החברה הגיעה לתוצאות הללו, ולמרות שהוא מאחל בריאות לכולם, בסתר לבו הוא כנראה לא רוצה שהמצב הנוכחי יסתיים
 | 
telegram
(7)

לאחר תוצאות השיא של הרבעון הראשון, הגיעו התוצאות של הרבעון השני.  צים -1.82% צים 23.79 -1.82% צים סגירה:0 פתיחה:24.63 גבוה:25 נמוך:23.75 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (ZIM) לא אכזבה. העלאת תעריפי השילוח העולמיים משחקת לטובתה. זה היה רק צפוי שחברת הספנות הישראלית תמשיך להראות מספרים חזקים – כמו הסקטור כולו, אבל לא היה ברור עד כמה הם היו חזקים. צים היכתה את הרווח למניה (EPS) בלמעלה מ-41%, כשהשוק ציפה ל-5.22 דולר למניה ובפועל היא דיווחה על 7.38 דולר למניה ו-888 מיליון דולר בשורה התחתונה. בכל השורות הנוספות התוצאות היו טובות וגם המחצית השנייה נראית חיובית (הרחבה על התוצאות של צים)

נראה שתחת הנהלתו של אלי גליקמן, מי שבעברו היה בכיר בחיל הים ובשייטת 13, ובחסותה של הקורונה והמשבר בשרשרת האספקה העולמית, החברה הצליחה להתגבר על מכשלות העבר, במיוחד בשולי הרווח התפעולי ונהנית מתקופת פריחה חסרת תקדים. יתר על כן, הוא הצליח, כמו בתנועת אקורדיון לצמצם את כמות הספינות שלו בתחילת המשבר ואז יותר מלהכפיל את הכמות, מ-54 ל-113 ספינות – מתוכן 111 מוחכרות – למרות המחסור העולמי בספינות.

בתחילת הראיון, גליקמן אומר שלפני העסקים חשובה הבריאות. הצדק אתו. אבל בינינו, נראה שהוא היה מוכן שהמצב הזה יימשך עוד לא מעט זמן. הרי שמחירי השינוע הימי בשיא, כשבתחילת החודש המחיר לשינוע מכולה בקו של מזרח אסיה לארה"ב הגיע ל-20,600 דולר. טירוף זה אנדרסטייטמנט למחירים הללו.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"אני אומר בצנעה, אחד היעדים ששמתי לחברה זה מעבר לרווחיות ולהיות חברה מוכוונת רווחים ולא נתח שוק", אומר גליקמן בראיון לביזפורטל. "משבר הקורונה התחיל אצלנו כבר בינואר אשתקד, כי יש לנו 100 משרדים ברחבי העולם והתחלנו לקבל איתותים מהמזרח על הסגירה הכלכלית.

"הורדנו אוטומטית את מספר הספינות מ-70 ל-54. אחרי מספר חודשים ראינו שיש שינוי, ממשבר בצד ההיצע, למשבר בצד הביקוש. לפי החישובים שעשינו, הגדלנו את כמות האוניות שלנו ל-113, כולן מוחכרות", הוא ממשיך.

יש מחסור עולמי, איך עשיתם את זה?
"נכון, יש מחסור עולמי בספינות, אבל זה חלק מהמקצועיות שלנו. הגדלתי גם את כמות המכולות מ-600 אלף מכולות 20TEU לכמעט מיליון מכולות. לשמחתי, בשוק התעוררו אחרינו, אז אנחנו מציגים תוצאות טובות יותר מהשוק ובשוק של ביקוש בלבד כולם רצים אחרינו.

"במקביל, קיבלתי החלטה לעבור תהליך של דיגיטציה. הצלחנו ליצור בידול על ידי הפעלה של כלים דיגיטליים ושיפרנו משמעותית את שולי הרווחיות ואנחנו המובילות בעולם. זו גאווה גדולה שחברה ישראלית מצליחה להיכנס ל-10 החברות הכי רווחיות בתחום בעולם. יש לנו כלים שמעניקים ללקוחות שירות ברמה גבוהה, וזה מאפשר לנו למקסם את הרווח מהשירות שאנחנו נותנים".

מתי המשבר יסתיים להערכתך?
"קשה לדעת מתי יסתיים המשבר. אנחנו נמצאים בשוק של ביקוש בלבד. אנשים רוצים מקום ומוכנים לשלם כל מחיר. החכמה שלנו זה לזהות את המשבר הבא ולהתכוונן אליו. אנחנו נערכים ועורכים תרחישים, בינתיים אנחנו משקיעים במנופי צמיחה שכשיגיע המשבר נהיה מוכנים".

האם אתם מקבלים פידבקים מלקוחות על הפגיעות של איראן בספינות שלכם?
"התשובה היא לא. אנחנו משתדלים להימנע מחשיפה לאיום האיראני, אנחנו מתעסקים רק בהובלה ימית. נקווה שנמשיך להישאר מחוץ ללופ הזה".

חכרתם עוד 20 ספינות מונעות בגז השנה...
"נכון, אנחנו שואפים להגיע למעל 50% מהווליום שאנחנו משנעים שיהיו באוניות ידידותיות לסביבה ואנחנו עם האוניות האלה נגיע ליעדים שלנו. באוניות הקטנות זה בלתי אפשרי, אין אפשרות להנעה בגז, כי לא יהיה מקום למכולות, רק מ-7,000 מכולות ומעלה זה אפשרי. אבל הנעה בגז זה עדיין לא פיתרון מושלם, כי זה מוריד את הזיהום רק ב-25%, אבל כרגע זה הפיתרון הכי טוב שיש. זה גם יוריד לנו את ההוצאות על הנפט לטווח הארוך.

מי המתחרה הכי משמעותי שלך?
"כולם מתחרים על הכול, החברות הגדולות באמת הן מתחרות על כל השוק, אנחנו גלובל ניש, אנחנו מתחרים בכל העולם, אבל בוחרים את הנישות שמתאימות לנו".

מה האיום הגדול לסקטור?
"מחסור של האוניות וזה סיכון מבחינתנו. הסיכון השני הוא להיות עם הרגליים על הקרקע ולהילחם כאילו אנחנו בשרידות. אסור להיות שאננים, זה חלק מההצלחה".

מה הפידמקים שלכם ממשקיעים?
"אני חושב שהמשקיעים מאוד מרוצים מצים, אבל יש לנו עוד דרך לעשות. נתנו תחזית למחצית השנייה, שזה חריג, אבל אנחנו רואים את הביקוש והמחירים לא יורדים. המחירים באמת אסטרונומיים. המניה שלנו כרגע נחשבת להנפקה השנייה הכי מוצלחת בוול סטריט השנה, לפני חודש וחצי גם בארונס נתנו לנו קרדיט על זה – זה מאוד משמח".

תגובות לכתבה(7):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    מנכ"ל טוב עם מבט קדימה
    עוזי 29/08/2021 10:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלי גליקמן פורח בצים כי יש לו חופש פעולה מצד ההנהלה של צים. בהיותו מנכ"ל חברת החשמל לא יכול היה להפגין את כישוריו . בהצלחה אלי
    סגור
  • 6.
    מנכ״ל שראה
    מנכ״ל שרואה רק את עצמו דורך על גופות, בטוח שאין לא 19/08/2021 12:16
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מנכ״ל שרואה רק את עצמו דורך על גופות, בטוח שאין לא משפחה חברים אהבה רק כסף כסף וכסף, בקיצור נפל לבור ללא תחתית הלכו החיים היפים של הבן אדם, חחחחחחחחחחחחחחחח
    סגור
  • 5.
    תזכרו כולם איזה תספורת עשו לחברה הזו ב 2008 (ל"ת)
    שקל 19/08/2021 11:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    צימאס
    אוטומביל 19/08/2021 08:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל זמני ..מנצלים עלויות מטורפות ..לא כי צים היא איזה שחקן ..קטנטנים בבסה"כ
    סגור
  • 3.
    כן אנחנו גזלנים, מה תעשה
    ZIM 18/08/2021 23:17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    המדינה צריכה לעשות
    סגור
  • טען עוד
  • 2.
    רק 17000$ מבצע להיום
    ZIM 18/08/2021 23:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתם כן אתם , אתם אחראים ליוקר המחיה, בתור יבואן מהמזרח , העלתי כבר 5 פעמים מחיר ליבוא , ממחיר של 4000$-5000$קפצתם גבוה , ואיפה המיסים על הברזל והסחורה , מה השתנה? המרחק , הדלק, עובדים , אתם הגנבים הגדולים בעולם מי מרוויח כאלו סכומים, מספיק תחזרו למציאות,
    סגור
  • 1.
    תאבי בצע והצרכן ישלם, איפה ממשלות העולם? (ל"ת)
    אנונימי 18/08/2021 21:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות