הקורונה וההגבלות חוזרות? יש חברות שעבורן זה כמעט ולא רלוונטי
אחרי שנראה היה שהקורונה היא הסיפור של שנת 2020, שנת 2021 ממשיכה לספק לנו הפתעות. ווריאנט הדלתא המתפשט מאיים להשפיע מחדש על התנאים הכלכליים וגורם למשקיעים ברחבי העולם לגרד את הראש ולנסות להבין האם אנחנו בעיצומו של Reopening Cycle או שאולי זה הזמן לחזור ולבקר את תיזת ה-COVID On ולהתמקד בחברות שראו האצה עסקית משמעותית עם התפרצות נגיף הקורונה.
בשנתיים האחרונות הוכח שהניסיון לחזות את כיוון התפרצות הנגיף הוא קשה עד בלתי אפשרי וכרגע עושה רושם שהמעבר בין דעיכה להתפרצות מחודשת יתרחש עוד מספר פעמים בשנים הקרובות. בהתאם, נראה שסנטימנט המשקיעים ימשיך לנוע כמטוטלת בין השקעה בחברות ערך בתחומים שנפגעו מהקורונה (תיירות, מלונאות וכו') לבין חברות צמיחה שהקורונה דווקא עשתה להן טוב.
התמקדות ב"Super Trends"
פתרון אפשרי להתמודדות עם אי הוודאות המוגברת הוא לנסות ולאתר חברות שנהנות מ-Super Trends, כלומר ממגמות מבניות ארוכות טווח, שהחלו הרבה לפני נגיף הקורונה וימשכו ככל הנראה גם הרבה אחריו. חברות אלו כמעט ואינן מושפעות מהותית ממצב הנגיף, פועלות בשווקים בעיצומו של סייקל צמיחה ארוך טווח ויודעות לייצר ערך בתנאי שוק שונים.
להלן מספר תחומים אפשריים:
Collaboration – חברות הפועלות בתחום זה מספקות כלים ושירותים לשיתוף פעולה פנים-ארגוני – תיאום משימות ותהליכי עבודה, מעקב אחרי התקדמות ושילוב נתונים ממערכות ארגוניות אחרות. בשוק עבודה שצפוי להיות היברידי (בית/עבודה) וגלובאלי מאי פעם, לכלים אלו יש חשיבות קריטית להגברת פרודוקטיביות. לכן, יותר ויותר ארגונים מבינים שהטמעת כלים אלו היא קריטית כדי להתאים את סביבת העבודה לצרכים העדכניים.
חברת המחקר IDC מעריכה את גודל השוק ב-56 מיליארד דולר ב-2020, עם צפי להגעה ל-88 מיליארד דולר ב-2024 (שיעור צמיחה שנתי של 12%). מייקרוסופט היא החברה הגדולה בתחום, עם מוצר ה-Teams שנפוץ מאוד בקרב ארגונים גדולים, אך מלבדה יש חברות נוספות כמו Atlassian, Monday הישראלית, Smartsheet, Asana, ועוד.
פרסום דיגיטלי – תהליך העברת תקציבי פרסום מערוצים קונבנציונליים (רדיו, פרינט, טלוויזיה ליניארית) לערוצים דיגיטליים הוא תהליך ארוך טווח, שהחל הרבה לפני התפרצות נגיף הקורונה וצפוי להמשיך, וכנראה להאיץ, בשנים הקרובות. הערוצים הדיגיטליים מאפשרים למפרסמים ברחבי העולם לבצע Targeting (בחירת קהל יעד) איכותי לאין שיעור מהערוצים המסורתיים, כשגם דרכי המדידה הן יעילות ומדויקות יותר.
חברת המחקר GroupM מעריכה שהפרסום הדיגיטלי בארה"ב עבר לאחרונה את רף ה-50% מכלל הוצאות הפרסום במדינה והגיע לרמה של כ-130 מיליארד דולר בשנה. בהתחשב בכך שמדובר בשוק עצום (כ-250 מיליארד דולר בשנה בארה"ב בלבד), כל אחוז נתח שוק שיקח הפרסום הדיגיטלי על חשבון הקונבנציונלי, יגרום לתוספת הכנסות מהותית מאוד לחברות הפעילות בשוק. החברות המובילות בתחום, שבראשן גוגל, פייסבוק ואמזון, ואחריהן Long Tail של חברות העוסקות בהפצה, מדידה, מסחר ותפעול בתחום, צפויות להמשיך וליהנות מרוח גבית מבנית וחיובית.
אבטחת מידע – שוק אבטחת המידע הוא כמובן שוק גדול ומפוזר, אבל ברמה המבנית אפשר לומר שהוא לא הולך לשום מקום וצפוי להמשיך ולייצר צמיחה גבוהה בעתיד הנראה לעין. העלייה המסיבית בתדירות ובחומרת התקיפות גורמת לכך שכמעט כל הארגונים בעולם רואים עלייה מתמדת בתקציבי אבטחת המידע שלהם.
למרות זאת, לפי הערכת חברת המחקר Gartner, הוצאות הסייבר בעולם מסתכמות ב-130 מיליארד דולר בשנה, סכום אולי גבוה אבסולוטית, אבל רק 4% מכלל ההוצאות על שירותי טכנולוגיה בעולם. שנת 2020 הייתה שנת מפתח עבור שוק אבטחת המידע העולמי. תחילה, השוק הפגין עמידות יוצאת דופן, כשהצליח לצמוח בכ-4% ב-2020, בניגוד לדעיכה כמעט בכל שאר התחומים בעולם הטכנולוגיה. כל התחזיות קדימה מדברות על האצה בצמיחה בשנים הבאות, כש-Gartner מעריך ששוק הסייבר יצמח בקצב שנתי ממוצע של 7% בשנים 2019-2024.
מעבר לכך, התפרצות נגיף הקורונה האיצה תהליכים מבניים של מעבר לענן, דיגיטציה, עבודה מרחוק ועוד. מנקודת מבטו של שוק ההון, עולם אבטחת המידע הוא עולם ייחודי מאוד, בו היתרון הטכנולוגי הוא קריטי וחשוב בהרבה מבתחומים טכנולוגיים אחרים, שבהם יש מקום גם לחברות עם איכות טכנולוגית בינונית. השוק מתבונן קדימה ומבין שהחברות שמבצעות "שיבוש" (Disruption) אמיתי יכולות לייצר צמיחה גבוהה למשך כמה שנים, כך שהמודל הפיננסי עבורן צריך להתבסס על הטווח הארוך. במבט קדימה, שוק הסייבר הוא שוק בצמיחה מבנית, שנמצא עדיין בשלבי התפתחות ראשוניים.
הכותב הוא אנליסט טכנולוגיה במור השקעות. בהכנת הכתבה השתתף ניר צרפתי, סמנכ"ל מחקר במור השקעות
האמור מובא למטרות אינפורמטיביות בלבד ואין בו כדי להוות ייעוץ או שיווק השקעות או כדי להוות תחליף לייעוץ השקעות בידי יועץ השקעות בעל רישיון עפ"י דין המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכן אין בו כדי להחליף את שיקול הדעת של הקורא. מור השקעות ו/או חברה בקבוצת מור ("החברה") מחזיקה ו/או עשויה להחזיק ו/או למכור במסגרת פעילותה השוטפת, ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים של החברה הנסקרת, והיא עשויה לקיים קשרים עסקיים נרחבים ומגוונים עם החברה הנסקרת, למועד מסמך זה ו/או במועדים אחרים, הכל כמפורט לעיל ובין היתר משום כך ולאור האמור לעיל עשוי להיות לחברה ו/או נושאי המשרה שלה ו/או מנהליה ו/או עובדיה ו/או מי מטעמה עניין אישי בנכסים ו/או בחברות ו/או בניירות הערך המוזכרים בכתבה. האמור מבוסס הערכה בלבד ועשוי שלא להתממש או להתממש באופן חלקי או שונה מהמתואר. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. החברה אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. ולא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש בכתבה זו, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש. אין בתשואות העבר כדי להבטיח תשואות דומות בעתיד.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.מה זה אומר?שעכשיו כבר לא יהיו כתבות שמבקרות את אופן ההשקעה של 19/08/2021 17:09הגב לתגובה זו0 0שעכשיו כבר לא יהיו כתבות שמבקרות את אופן ההשקעה של מור בהנפקות של הגמל?סגור