"המתחרה של טסלה" הונפקה בקול תרועה רמה אך מאז היא בעיקר יורדת
יצרנית המכוניות החשמליות לוסיד, החלה להיסחר לפני כחודש לאחר מיזוג עם הספאק צ'רצ'יל קפיטל קורפ IV, והספיקה להגיע לשווי עצום של כ-34 מיליארד דולר. במה שהיה לעסקת הספאק הגדולה ביותר בהיסטוריה של ענף הרכבים החשמליים, ואחת הגדולות ביותר בכלל. אלא שמאז, מניית החברה יודעת בעיקר ירידות, כשהיום רושמת המנייה ירידה של 10% לשווי של כ-29 מיליארד דולר.
לקריאה נוספת
> בגיבוי קרן העושר הסעודית ובכיר לשעבר בטסלה - לוסיד נכנסת לבורסה
> השמועות הזניקו את הספאק, האישור הפיל אותו: לוסיד תמוזג עם CCIV
הטריגר לנפילה במחיר המנייה היום, שמגיעה לאחר 14 יום ברציפות של ירידות, הוא סוף תקופת החסימה. דבר אשר גורם לחשש גדול בקרב המשקיעים מפני מימושי ענק מצד בעלי העניין הגדולים בחברה, דוגמת הקרנות בלאקררוק ו-Fidelity.
הנפילה של לוסיד שמה פעם נוספת במוקד את הנפקות הספאק ובמיוחד את סקטור הרכבים החשמלים. היות והיא נחשבת לאחת המתחרות העיקריות של טסלה בשוק מכוניות היוקרה (על אף שטרם מכרה), כשרבים ראו בה כמי שעשויה לקרוא תיגר על המפלצת שהקים אילון מאסק. זאת, לצד העבודה, שהחברה מנוהלת על ידי פטר ראוולינסון, שהיה בעברו סגן נשיא בטסלה. אך גם מכיוון שהייתה כאמור לאחת ההנפקות הגדולות ביותר בשוק הספאקים.
חלומות גדולים בפועל אין מכירות
חברת לוסיד הוקמה בשנת 2007, תחילה כיצרנית של מוצרים נלווים לשוק הרכבים החשמליים סוללות. עשור מאוחר יותר בשנת 2016 הודיעה החברה על תחילת העבודה על ה-Lucid Air, מכונית חשמלית, אותה היא מתכוונת להתחיל לייצר עוד השנה (2021).
בשנת 2018 זכת החברה להשקעה מצד קרן העושר הסעודית, שהשקיעה בה סכום שנע על פי הערכות סביב המיליארד דולר. השקעה שהפתיעה רבים שכן המדינה נחשבת לאחת מיצרניות הנפט הגדולות בעולם. הקרן היא גם בעלת השליטה (60%) בחברה החדשה לאחר שרשמה בעקבות המיזוג רווח עלל הנייר של כ-20 מיליארד דולר.
בעבר העריכה החברה כי תתחיל את ייצור דגם המכונית הראשון שלה, -"Air pure" שצפוי לעלות כ-70,000 דולר לצרכן הסופי כבר במהלך הרבעון השני של 2021. אלא שהחברה דחתה את התאריך המיועד למרות שאתמול הכריזה כי הדבר יקרה עוד השנה. אך נראה שבשלב זה המשקיעים מסרבים להתרשם מהודעת החברה וממתינים לדיווחים נוספים, כשההערכות בשוק הן שהחברה תתחיל בשיווק רק בתחילת 2022 או אפילו באמצע 2022.
לחברה יש דגם נוסף של רכב שטח חשמלי שצפוי להיות מושק לדברי החברה: "בשנת 2024, אך יתכן גם שבשנת 2025" - כאשר לא ידועים עליו הרבה פרטים מלבד העובדה שהוא צפוי להיות יקר משמעותית מהדגם הרגיל. כמו כן, לחברה יש שיתוף פעולה עם חברת אמזון במסגרתו צפויה לוסיד להכניס את אלכסה של אמזון למכוניות שלה ולאפשר כך ניווט, ביצוע שיחות ואפילו הזמנת פריטים מאמזון.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
6.חלומותמאיר 20/09/2021 18:33הגב לתגובה זו0 0כמו החלומות שמכרו לנו על פלוריסטם ופרוטליקס. מכהיין שניהם מתחילים באות "פ" קיצור של פורץ (נפיחה) ביידישסגור
-
5.פלוריסטםמאיר 16/09/2021 07:31הגב לתגובה זו3 0המתחרה של טסלה מזכירה את פלוריסטם ופרוטליקס שהבטיחו הרים וגבעות ויצרו אשלייה שרוששה אנשיםסגור
-
4.המתחרה של טסלה היא nio הסיניתאיל 02/09/2021 13:40הגב לתגובה זו1 0והן בכלל לא באותה ליגה לא מבחינת איכות לא מבחינת חדשנות ( חיישנים ומצלמות הרבה יותר טובים משל טסלה ) ולא מבחינת פוטנציאל שוק , מיליארד סינים לא טועים וגם עם הם חושבים לטעות , המימשל מהר מאד יתקן אותם ...סגור
-
3.ומתי טסלה הגיע לשווי של 34 ביליון דולר?רונן 01/09/2021 20:41הגב לתגובה זו10 0רק אחרי שמכרה כ 50 אלף מכוניות בשנה. לא פלה שטסלה היא החברה החדשה היחידה ב 50 שנה האחרונות בארה"ב שהצליחה להגיע ליצור המוני. לעשות דגם מגניב זה לא קשה מידי. לייצר באופן יעיל וריווחי זה מאוד מאוד קשה לחברה חדשה. יש ללוסיד מוצר מעולה, טכונולגיה משלה ועדיין היא צריכה להוכיח שהיא גם יודעת לייצר לפני שהי מקבלת חצי משווי של פורדסגור
-
2.לציבורגבי 01/09/2021 20:12הגב לתגובה זו9 0זו לא נפילה זה שיערוך מנותק מהמציאות ואחד מחשק את השני זה למעשה לא שוק הון זה משחק פוקרסגור
- טען עוד
-
1.לקרוא טיגר....חחחחחחח תלמד עברית חחחחח (ל"ת)יוגב 01/09/2021 19:04הגב לתגובה זו5 2סגור