מנכ״ל אינטל: ״שבבים יהוו 20% מעלות רכבי פרמיום עד 2030״
שבבים יהוו 20% מעלותם של רכבי פרמיום עד סוף העשור, 50 מוניות אוטונומיות של מובילאיי יושקו בגרמניה בשנה הבאה ובמתקן באירלנד יוקם קו עבור חברות רכב שמתמודדות עם קשיים בקצב ייצור השבבים שמעכב את המסירות והמכירות שלהן - אלה כמה מהכותרות שסיפק זה עתה במינכן מנכ״ל INTEL CORPORATION +0.25% INTEL... 24.5 +0.25% סגירה:0 פתיחה:24.31 גבוה:24.68 נמוך:24.14 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (INTC) , פט גלסינגר, בנאום הראשון שהנחה מאז כניסתו לתפקיד בפברואר.
לשם השוואה, ב-2019 עלות השבבים היוותה 4% מסך העלות של רכבי הפרימיום. לפי גלסינגר, פוטנציאל השוק של תעשיית השבבים עבור רכבים יגיע ל-115 מיליארד דולר ב-2030, כשלדבריו מאחורי הצמיחה הזו נמצאת ״הדיגיטציה של הכל״ ובתוך כך היכולת לעבד נתונים בכל מקום, הקישוריות של רכבים והחיבור שלהם לענן וכן הבינה המלאכותית שתוסיף להתפתח. ״העידן החדש הזה של דרישה מוצקה לשבבים מצריך חשיבה גדולה ונועזת״, אמר.
לאחר כניסתו של גלסינגר לכס המנכ״ל, אינטל השיקה תכנית לפיה תשמש יצרנית שבבים במיקור חוץ עבור לקוחות אחרים, כלומר של שבבים שלא בהכרח פיתחה בעצמה ולפי דרישתם של אלה. היום הכריז המנכ״ל כי במתקן הייצור (״פאב״) של החברה באירלנד יוקדש קו ייעודי עבור לקוחות מתחום הרכב שייצר שבבים הן לפי דרישות מותאמות והן לפי סטנדרטים מקובלים בתעשייה. יצרניות רכב עושות שימוש בשבבים המיוצרים במתודולוגיות מסורתיות יותר, וכוונתה של אינטל להעבירן לשיטות החדישות יותר המשמשות את שוק הטכנולוגיה.
עוד חשפו באינטל את דגם המונית האוטונומית של החברה הבת מובילאיי הישראלית בניהולו של פרופ׳ אמנון שעשוע. לפי הנאמר, 50 רכבים שכאלה יעלו על כבישי מינכן בשנה הבאה - וייתכן גם על כבישי תל אביב (בה היא נוסעת בסרטון ההדגמה), בתלות בחקיקה המקומית. גלסינגר הזכיר כיא גרמניה הייתה חלוצה של הרגולציה בתחום, כשהעבירה חוק לפיו יותר להפעיל מוניות אוטונומיות ללא נהג. הפעילות בגמרניה תעשה לצד השותפה סיקסט, שתתחזק את הצי (שישאר בבעלות מובילאיי) ותתפעל את השירות.
על המונית מתנוסס לוגו ״moovitAV״, כך יקרא השירות, על שם החברה הבת של מובילאיי, שנרכשה לפני כשנה ב-900 מיליון דולר. הרכב עצמו הוא מתוצרת Nio הסינית - ובינתיים לא תולדה של שיתוף הפעולה בין פולקסווגן למובילאיי בישראל. הליידאר (LiDAR) הסורק את סביבת הרכב הוא של חברת LUMINAR TECHNOLOGIES -17.59% LUMINAR... 8.95 -17.59% סגירה:0 פתיחה:10.89 גבוה:10.89 נמוך:8.8 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (LAZR) עמה יש למובילאיי הסכם - ואולם יוזכר כי במובילאיי הודיעו זה מכבר כי יחלו לפתח ליידארים משלהם על בסיס טכנולוגיה שונה בשם FMCW בה משתמשת מתחרתה של לומינאר, AEVA TECHNOLOGIES +12.73% AEVA... 4.25 +12.73% סגירה:0 פתיחה:3.95 גבוה:4.29 נמוך:3.76 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (AEVA).
בינתיים היכולות האוטונומיות של רכבי TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (TSLA) נסמכים על מצלמות המותקנות על הרכב בלבד. גם במוניות של מובילאיי יש כאלה, אך בצירוף אותו ליידאר כאמור. שעשוע אמר ״בנקודת הזמן הזאת, להפעיל יישום אוטונומי מלא ללא נהג בהסתמך רק על מצלמות זה לא מספיק בטוח לתחושתנו״. לדבריו, השילוב של מצלמות עם סנסורים נוסיף יוכל להוכיח שנהיגה אוטונומית במיטבה עדיפה ובטוחה על נהג אנושי, ומפחיתה את תאונות הדרכים. עוד נאמר שהתקן IEEE 2846 לבטיחות ברכב אוטונומי, שגיבשו במובילאיי, צפוי לקבל אישור רשמי כסטנדרט מקובל עד סוף השנה.
שעשוע הוסיף לאחר מכן בשיחת עיתונאים, בהתייחס לאפשרות שהחברה שלו תונפק כספין אוף של אינטל, ששאל את גלסינגר אם ״אינטל היא נכס פיננסי או אסטרטגי? אם פיננסי אז ההנפקה היא הגיונית והייתה לי הערכה לשווי שבו היא עשויה להיות, והוא גבוה בהרבה מהעסקה עם אינטל (15 מיליארד דולר - א.פ). אם היא נכס אסטרטגי, לא נרצה לעשות זאת - וזה מה שהחליטה אינטל״.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.נשארת מאחור אין שם תוכניות לשוק המכוניות (ל"ת)טאואר 08/09/2021 05:28הגב לתגובה זו0 0סגור
-
אז אל תקנה את המניהאייל 08/09/2021 13:07הגב לתגובה זו0 0בהצלחה למי שמנסה לשפר ומאמין בעתידסגור