הנפקות כחול לבן - תמונת מצב של ההנפקות הישראליות בוול סטריט
איזו שנה זאת היתה עבור החברות הישראליות. בזו אחר זו ויתר מ- 15 חברות ישראליות בשנה האחרונה וזה הזמן להסתכל איך המשקיעים קיבלו אותן. אחד הטרנדים שאפיינו את ההנפקות האחרונות הוא כמובן הנפקות SPAC (מיזוג עם שלד בורסאי) כאשר כרבע מהחברות הישראליות הנפיקו בצורה כזו. ספוילר: ההנפקות המסורתיות היו מוצלחות יותר. מעבר לכך כ-5,000 עובדים ישראלים מחזיקים היום באופציות למניות בשווי של כחצי מיליון שקל ומעלה. מעל 1,000 (בהערכה שמרנית) הרוויחו מעל 1 מיליון שקל. כ-100-150 הפכו למגה-עשירים.
אז הנה סקירה על רוב ההנפקות של החברות הישראליות בוול סטריט. מה כל אחת מהחברות עשתה מאז ומה המניה שלה עשתה מאז; מה היתרונות והחסרונות ולאן הולכים מכאן?
Monday MNDY
תאריך הנפקה: 10 בינוי
מחיר הנפקה: 155 דולר למניה
שווי הנפקה: 6.8 מיליארד דולר
מחיר נוכחי: 390 דולר
שווי נוכחי: 17.2
חברת ה- SaaS (תוכנה נותנת שירותים) הישראלית היא אחת ההנפקות המוצלחות ביותר מבין החברות הישראליות. לחברה מוצר לניהול משימות, צוותים ופרויקטים. ההנפקה של החברה הגיעה לאחר צמיחה אדירה בחברות ה-SaaS בבורסה בשנת 2020, כאשר בראשן עמדה Salesforce אשר שווי החברה הגיע ל- 275 מיליארד דולר, עלייה של פי 2 מהתחתית של מרץ 2020. גם חברת Zoom הינה חברת SaaS וגם היא ביצעה קפיצה אדירה בשווי בשנת 2020.
ביחד עם הקפיצה האדירה בשווי הגיעה גם צמיחה אדירה בהכנסות וברווחים של החברות. המודל העסקי של Salesforce ו-Zoom התאימו מאוד לתקופת הקורונה והריחוק החברתי. הכנסות Salesforce צמחו בשנת 2020 ב- 25% ורווחי החברה צמחו פי 31 (!!) ביחס לשנת 2019 ופי 4 מול 2018. הכנסות Zoom עלו פי 4, והרווחים עלו פי 26.
המניה הציגה תשואת יתר אדירה מאז ההנפקה של 150% (בשיא אף הגיעה ל- 175%). עקב העלייה האדירה החרבה עומדת כעת על מכפיל הכנסות (תרשו לי) הזוי של 60, לפי 280 מיליון דולר הכנסות בשנת 2021, או מכפיל 30 על הכנסות 2023.
אם כן , הצמיחה העסקית האדירה בשנת 2020 לא פסחה גם על Monday, אז חברה פרטית. החברה סיימה את שנת 2020 עם הכנסות של 160 מיליון דולר, צמיחה של 106% משנת 2019.
את הגיוס הפרטי האחרון עשתה החברה ביולי 2019 אז היא גייסה 150 מיליון דולר לפי שווי חברה של 1.8 מיליארד (כרגע פי 9 על השווי הנ"ל).
למה הזכרתי את Salesforce ו-Zoom? שתי החברות לקחו נתח של 75 מיליון דולר כל אחת בהנפקה וכבר רושמות רווח אדיר (אך לא מהותי ביחס לשווי הכולל שלהן) על ההנפקה.
WalkMe WKME
תאריך הנפקה: 16 בינוי
מחיר הנפקה: 31 דולר למניה
שווי הנפקה: 2.5 מיליארד דולר
מחיר נוכחי: 28.5 דולר
שווי נוכחי: 2.3 מיליארד דולר
חברת התוכנה הישראלית אשר פיתחה תוכנה שעוזרת ומפשטת את השימוש בחוויית המשתמש של אתרים ותוכנות מבוססות ענן הנפיקה את מניותיה בהנפקה רגילה ביוני האחרון. המשקיעים לא התרשמו שהשווי בהנפקה הולם ומניית החברה נסחרה בשפל ב- 30% מתחת למחיר ההנפקה (22 דולר). בין לקוחות החברה ניתן למצוא חברות רבות מתוך רשימת Fortune 500 וביניהן Adobe, PayPal, Microsoft ועוד..
החברה מקווה שההתקדמות העסקית תעזור לצמיחה במחיר המניה בהמשך.
IronSource IS
תאריך הנפקה: 29 בינוי
מחיר הנפקה: 10 דולר למניה
שווי הנפקה: 11.1 מיליארד דולר
מחיר נוכחי: 10.1 דולר
שווי נוכחי: 11.2 מיליארד דולר
החברה, אשר מפתחת כלים למוניטיזציה (יצירת דרכים להכנסה) עבור מפתחי אפליקציות, מפתחי תוכנה ועוד, ביצעה את הנפקת מניותיה באמצעות SPAC בסוף יוני האחרון. כמו בהרבה הנפקות SPAC, מניות החברה החלו להיסחר בירידה, והן ירדו מתחת ל-8 דולר.
ניתן לראות בין בעלי המניות בחברה, את מרבית הבנקים הגדולים בארצות הברית עם פוזיציות של עשרות ומאות מיליוני דולרים.
Similarweb SWMB
תאריך הנפקה: 12 במאי
מחיר הנפקה: 22 דולר למניה
שווי הנפקה: 1.6 מיליארד דולר
מחיר נוכחי: 20.3 דולר
שווי נוכחי: 1.5 מיליארד דולר
חברת התוכנה Similarweb אשר הנפיקה את מניותיה לפני כארבעה חודשים, מספקת כלים לניטור ומחקר על אתרי אינטרנט. היא גייסה אז 165 מיליון דולר עבור הפעילות שלה וסיימה את ההנפקה שלה מעט מעל טווח המחיר המוצע אשר עמד על 19-21 דולר.
החברה התקדמה מאוד בשנתיים האחרונות ועל הגל הזה היא ביצעה את ההנפקה. נכון להיום, ניתן למצוא בין לקוחותיה יותר ממחצית מרשימת Fortune 100, וביניהם גוגל, מייקרוסופט, איביי, פפסי ועוד..
מניית החברה איננה יציבה מאז ההנפקה. היא הגיעה לשפל של 18 דולר, נמוך מטווח הכניסה להנפקה והגיעה עד 25.5 דולרים למניה, מחיר המשקף עלייה של 15% ממחיר ההנפקה. בעוד מספר שבועות אנחנו נגיע לסיום תקופת החסימה הראשונה של מניות החברה, וזהו מבחן אדיר עבורה.
Global-e GLBE
תאריך הנפקה: 12 במאי
מחיר הנפקה: 25.5 דולר למניה
שווי הנפקה: 3.55 מיליארד דולר
מחיר נוכחי: 69 דולר
שווי נוכחי: 9.9 מיליארד דולר
Global-e מספקת פתרון טכנולוגי לאתרי מסחר מקוונים בינלאומיים ומאפשרת להם להציע ללקוחותיהם שירותי המרת מחיר למטבע מקומי, חישובי מסים, הודעות שיווקיות בשפה המקומית ושירותי שילוח.
הנפקת החברה עד כה היא סיפור הצלחה. מדובר בהנפקה הרווחית ביותר עד כה, כאשר רק לפני שבוע רשמה מניית החברה את השיא שלה, כאשר עמדה בסוף יום המסחר על 83 דולרים למניה, פי 3 ורבע ממחיר ההנפקה, וזאת בפחות מארבעה חודשים.
בשונה מרוב חברות הטכנולוגיה הישראליות אשר ביצעו הנפקה בשנה האחרונה, החברה דיווחה בשנת 2020 על רווח נקי חיובי, כאשר השנה היא דיווחה בשנית על הפסד של 22 מיליון דולר ברבעון האחרון.
לחברה יש שני מודלים עסקיים, הראשון הוא מתן שירותים, המתאפיין ברווחיות גבוה והוא מהווה כשליש מהכנסותיה והשני הוא שירותי שילוח שם הרווחיות נמוכה יותר והוא מהווה שני שליש מההכנסות. החברה העלתה לאחר הדיווח של הרבעון שהסתיים ביוני את התחזיות שלה ונראה כי העלייה במחיר המניה נתמכת על ידי נתונים פיננסיים חזקים.
מנגד לפני מספר ימים החברה דיווחה על הנפקת מניות משנית, דבר שגרם לירידה חדה במחיר המניה (20% בשבוע).
Playtika PLTK
תאריך הנפקה: 15 בינואר
מחיר הנפקה: 27 דולר למניה
שווי הנפקה: 11 מיליארד דולר
מחיר נוכחי: 27 דולר
שווי נוכחי: 11 מיליארד דולר
Playtika המפתחת משחקי רשת, ביצעה את הנפקתה בתחילת השנה.
החברה אשר נוסדה בשנת 2010, ביצעה גיוס של כמעט 2 מיליארד דולר, ובמחיר למניה הגבוה ב- 15-20 אחוזים מהמחיר המתוכנן.
מאז ההנפקה מניות החברה נסחרו בחוסר יציבות. מספר ימים לאחר ההנפקה, שווי מנייה הגיע ל- 35 דולרים, עלייה של 30% ממחיר ההנפקה. מאז המניה איבדה הרבה אוויר ובסמיכות לסיום תקופת החסימה (במהלך יולי) היא נסחרה ב- 22 דולרים למניה (20% ירידה ממחיר ההנפקה ו- 40% מהשיא). כמו החברה הקודמת ברשימה, גם Playtika היא חברה רווחית בכל אחת משש השנים האחרונות.
Payoneer PAYO
תאריך הנפקה: 2 ביולי
מחיר הנפקה: 10 דולר למניה
שווי הנפקה: 3.3 מיליארד דולר
מחיר נוכחי: 10 דולר
שווי נוכחי: 3.3 מיליארד דולר
חברת התשלומים הדיגיטלית, הנפיקה את מניותיה לאחרונה באמצעות SPAC. מניות החברה נסחרות ביציבות מאז ההנפקה.
Taboola TBLA
תאריך הנפקה: 30 ביוני
מחיר הנפקה: 10 דולר למניה
שווי הנפקה: 2.6 מיליארד דולר
מחיר נוכחי: 9 דולר
שווי נוכחי: 2.3 מיליארד דולר
החברה עוסקת בניהול שירותי פרסום. במהלך ההנפקה, שהתבצעה באמצעות מיזוג לחברת SPAC, גייסה החברה 500 מיליון דולר, מתוכם 150 מיליון דולר הלכו לבעלי המניות (כדי להימנע מדילול גדול יותר או כדי שבעלי המניות ירשמו אקזיטון).
מאז ההנפקה, מניות החברה נסחרו בשפל של 22% מתחת למחיר ההנפקה ובשיא רשמו עלייה של 15% ממחיר ההנפקה. מאז שהחברה הפכה לציבורית היא הודיעה על רכישה של חברת Connexity ב- 800 מיליון דולר. פעולה מסוג זה היא הוכחה ליתרונות הענקיים ביציאה לבורסה שכן, היכולת לבצע מהלך כזה כחברה פרטית היא יותר קשה, הן בגלל המשאבים הנדרשים והן בעקבות התמורה עבור בעלי המניות של החברה הנרכשת. לאחר ההודעה מניית החברה הספיקה לטפס ולרדת בחזרה.
SentinelOne S
תאריך הנפקה: 30 ביוני
מחיר הנפקה: 35 דולר למניה
שווי הנפקה: 9 מיליארד דולר
מחיר נוכחי: 68 דולר
שווי נוכחי: 17.5 מיליארד דולר
חברת ה- cybersecurity הנפיקה את מניותיה לפני חודשיים וחצי. מאז המניה הספיקה לעלות כמעט פי 2, ולרשום תשואה נאה מאוד למשקיעים. מבין משקיעי החברה ניתן לראות מספר קרנות עם מוניטין חזק מאוד, כמו גם בנקאי השקעות. תקופת החסימה של המניות מההנפקה תיגמר בסמוך לסיום השנה האזרחית הקרובה, וזאת תהיה נקודת מבחן לחברה.
הדוח הכספי הראשון של החברה כציבורית פורסם השבוע. ההכנסות ברבעון עמדו על 45 מיליון דולר, עלייה של 120 אחוז מול הרבעון המקביל בשנה שעברה. נכון לסוף הרבעון לחברה יש 5,400 לקוחות, עלייה של 75% וכן 345 לקוחות עם קצב הכנסות שנתי של מעל 100 אלף דולר.
החברה בהחלט נסחרת במכפילים גבוהים מול המתחרות שלה בתחום וגם ביחס להנפקות מהשנה.
Innoviz INVZ
תאריך הנפקה: 6 באפריל
מחיר הנפקה: 10 דולר למניה
שווי הנפקה: 1.4 מיליארד דולר
מחיר נוכחי: 6.59 דולר
שווי נוכחי: 922 מיליון דולר
חברת ה-LiDAR הישראלית הודיעה על מיזוג לחברת מדף עוד בשלהי שנת 2020, אז הנפקות ה-SPAC היו בשיאם. מחיר המניה (טרום המיזוג) הגיע ל 17 דולרים. מאז מחיר המניה הדרדר, ולאחר השלמת המיזוג, מחיר המניה ירד עד למחיר 6.2 דולרים, מעט מתחת למחיר היום.
החברה מחזיקה במספר חוזים בלעדיים להספקת הטכנולוגיה שלה, לחברות tier 1 וביניהן גם החוזה עם קונצרן הרכבים BMW. החברה אמורה להתחיל לספק את המוצר שלה בשנת 2022 ובשנים הקרובות לגדול משמעותית ביחד עם BMW. כרגע לחברה אין הכנסות מהותיות והיא משלמת על כך בבריחה של משקיעים ואחוז שורטיסטים יחסית גבוה. לחברה מספר משקיעי דגל וביניהן חברת ההשקעות המפורסמת SoftBank.
Hippo HIPO
תאריך הנפקה: 3 באוגוסט
מחיר הנפקה: 10 דולר למניה
שווי הנפקה: 5 מיליארד דולר
מחיר נוכחי: 6.3 דולר
שווי נוכחי: 3.1 מיליארד דולר
חברת הביטוח הדיגיטלית Hipo סיימה את המיזוג לחברת המדף רק לפני חודש וכבר הספיקה לאבד מערכה 60% (!!) ולזכות בתואר ההנפקה המפסידה ביותר מבין החברות הישראליות בשנה האחרונה.
השווי של החברה נקבע בתחילת שנת 2021, אז עוד הוולאוציה של האחות הגדולה למונייד הייתה מעל 10 מיליארד דולר. מאז למונייד נחתכה בחצי מהשווי שלה, והמשקיעים שראו את האחות הגדולה מאבדת מערכה, הגיבו לאחר המיזוג של Hipo בהתאם וכך בשבוע שעבר מחיר המניה הגיע ל-3.8 דולר למניה. מאז המניה התאוששה, והיום היא עומדת על בערך 6.5 דולר למניה.
תחום הביטוח בארצות הברית הוא ענק והחברה יכולה לפרוץ אותו עם המודל שלה, אבל לכל המשקיעים חשוב לדעת – החברה היא מהלך לטווח ארוך ויכולים להיות עוד ירידות גדולות בדרך.
הכותב הוא מנתח מניות.
אין לראות באמור המלצה לביצוע פעולות
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.Mitcאור פלוטקה 12/09/2021 18:11הגב לתגובה זו0 0מה עם מיטק?סגור
-
3.מאנדיישג 12/09/2021 16:00הגב לתגובה זו1 0למה רק מאנדיי המכפיל נראה הזוי? סנטינל זה בסדר? גלובל אי? אז אם אתם מדברים מפוזיציה, לפחות למראית עין תהיה נייטרלי. שיהיה לכל החברות האלה בהצלחה.סגור
-
2.וכמובן Outbrain שנפלו ב17 אחוזאסף 11/09/2021 17:17הגב לתגובה זו0 0מעניין להשוות בינהם לTaboola, שכן הדמיון נותן קצת פורפורציה לפער ביצועי המניות. למרות הנפקה בשווי משמעותית נמוך יותר, היא עדיין נפלה כמעט פי 2 מטבולה ימים יגידו אם הם יצליחו לעשות מהפך ולחזור להיות תחרותיים מול טבולה.סגור
-
1.מה לגבי Lemonade? LMNDדן דן 10/09/2021 18:16הגב לתגובה זו1 0אשמח לשמוע חוות דעת, תודהסגור