קוואנטומסקייפ חתמה על הסכם נוסף; המניה מנתרת ב-17%
קוואנטום סקייפ (סימול: QS) חתמה על הסכם נוסף, השני שלה אחרי פולקסווגן (VWAGY), אך עדיין לא פרסמה את שם השותפה החדשה. כך על פי דיווח שמסרה לרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC), תוך שהיא מתכוונת להתחיל לייצר תאי סוללה מהדור הבא לקראת הצמיחה הצפויה בשוק הרכבים חשמליים.
קוואנטום אמנם לא פרסמה את שם החברה, אך היא מציינת כי היא בעשיריה השנייה של יצרניות הציוד לרכב (לפי ההכנסות גלובליות). יצרנית הציוד לרכבים תעריך את אבות טיפוס מתקדמים יותר של תאי הסוללה של קוואנטום. והיא תרכוש את הסוללות עם קיבולת של 10 מגה-ואט מהפיילוט. היא מצפה שהסוללות יהיו מוכנות ומסופקות עוד קודם לתאריך הייצור בשנת 2023.
ראוי לציין כי המצברים של קוואנטום משכו את תשומת ליבם של חברות רכב אחרות. בין אלה יש את פולקסווגן המתכננת להשתמש בהן בקו חדש של רכבים חשמליים (רכבי EV). התוכנית הנוכחית של פולקסווגן היא שיהיו כ-25 מיליון רכבי EV על הכביש עד שנת 2030. המשמעות היא שכבר יש הרבה ביקוש לסוללות של קוואנטום סקייפ. בהתבסס על החדשות של היום חברות נוספות במרחב ה-EV מהמרות גם על פיתוח הסוללה של החברה.
מניית החברה עולה במסחר עצום. נכון לכתיבת שורות אלה, יותר כ-38 מיליון מניות במניה החליפו ידיים. זהו זינוק גדול בהשוואה להיקף מסחר יומי ממוצע של 8.4 מיליון מניות.
חברת קוואנטומסקייפ עוסקת בפיתוח של סוללה למכוניות חשמליות שתהיה מבוססת על ליתיום במצבו היציב דבר שלדבריה יוכל להוביל לטעינה מהירה יותר, זולה יותר ובטוחה יותר. החברה מכונה לעיתים "חברת הסלבריטאים" מכיוון שמבין המשקיעים שלה ניתן למנות את ביל גייטס, חברת פולקסווגן וקרן ההשקעות הלאומית של מדינת קטאר.
החברה נכנסה לבורסה דרך ספאק שהודיע במהלך אוגוסט 2020 על המיזוג עימה – המיזוג עם הספאק היה נחשב לאחד ממיזוגי ה-SPAC המוצלחים ביותר כאשר מניית הספאק זינקה, בתוך חודשים אחדים ב-1,200% ממחיר של 10 דולר בו הונפקה ונסחרה עד להודעה על המיזוג עד למחיר של 130 דולר בשיא. הזינוק נבע גם מהעניין שהיה בזמנו סביב תעשיית הרכבים החשמליים והאוטונומים והמוצרים שנלווים להם, כגון סקטור הלידארים ועוד, וגם נבעה "מהסלבריטאים" שהשקיעו בחברה. אך מאז קרסה מניית החברה ב-80% עד למחיר של כ-19 דולר למניה לפני כחודש. בעקבות הזינוק היום המניה קופצת לשער של כ-24 דולר.
שוק הרכבים החשמלי אמנם צומח אך כבר תחרותי מאוד. עם זאת, על פי סוכנות האנרגיה הבינלאומית, היו שלושה מיליון כלי רכב חשמליים על הכביש בשנת 2020. מספר הרכבים החשמליים צפוי לעלות ל-145 מיליון עד שנת 2030.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה