עובדי הספנות מתריעים: "שרשרת האספקה העולמית לפני קריסה"

בצל הרווחיות העצומה של חברות השילוח הימיות, עובדי הלשכה הבינ"ל לספנות שלחו מכתב בו הם מזהירים כי אינם עומדים בעומסים, בשל מחסור בעובדים והעובדה שרבים בסקטור לא חוסנו
 | 

מאז התפרצות מגפת הקורונה, דיווחנו כאן בהרחבה על השינויים והטלטלות של שרשרת האספקה העולמית, שחווה זעזועים קשים. בין סגירת הכלכלות הגדולות בעולם, לסערות באוסטרליה ובסין, ספינת אוור גיוון שנתקעה בתעלת סואץ והשביתה 10% מהתעבורה הימית הגלובלית, נוצרו צווארי בקבוק לכל אורך הגלובוס, כשספינות תקועות מחוץ לנמלים בשל חוסר היכולת לפרוק את מרכולותיהן.

אז למרות שחברות השינוע הימיות כמו צים +2.96% צים 26.1 +2.96% צים סגירה:0 פתיחה:25.45 גבוה:26.24 נמוך:25.11 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: או מולר מארסק  A.P. MOELLER-MAERSK A/S +0.85% A.P... 8.3 +0.85% A.P. MOELLER-MAERSK A/S סגירה:0 פתיחה:8.31 גבוה:8.33 נמוך:8.25 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (AMKBY) מרוויחות ועוד סביר להניח שירווחו הרבה (צים הרוויחה ברבעון האחרון הכי הרבה לחברה ישראלית מאז ומעולם), עובדי הלשכה הבינ"ל לספנות (ICS), שלחו מכתב למנהיגי העולם שהתכנסו באו"ם, בו הם מתריעים כי הם נשחקים אחרי קרוב לשנתיים של התמודדות עם המגפה והזהירו מ"קריסה של מערכתית של מערכת השינוע הגלובלית".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

זאת לאחר שרבים מהעובדים לא דרכו על אדמה מוצקה למעלה משנה, לא זכו לחיסונים מאושרים על ידי ארגון הבריאות העולמי, כשרבים התפטרו בשל העומסים הבלתי סבירים. בשיא המגפה בשנה שעברה, בשיא המגפה, 400,000 עובדים לא יכלו לרדת מהספינות, ומאז חלקם עובדים בלי חוזה בתוקף.

גם נהגי משאיות נאלצו לאכול הרבה לוקשים, הן בשל מחסור בכוח אדם והן בשל מדיניות סותרת בין מדינות, כשלדוגמה נהגים במעבר ברנר שבין אוסטריה לאיטליה היו תקועים במשאיות בלילות בטמפרטורות שמתחת ל-0 מעלות, בשל העובדה כי ממשלות לא החריגו את עובדי הסקטור ודרשו מכולם בדיקות PCR.

"שרשראות האספקה הגלובליות מתחילות להדק חגורות בשל לחץ מצטבר של שנתיים על עובדי השינוע וזה מתחיל לגבות מחיר", כתבו במכתב שנחתם גם על ידי איגוד התחבורה האווירית (IATA), האיגוד הבינ"ל לשינוע בדרכים (IRU) ואיגוד עובדי השינוע העולמי (ITF).

"כל סקטורי השינוע רואים מחסור בעובדים, כשהצפי הוא שעוד יעזבו בשל טיפול רעוע שקיבלו מיליוני עובדים במהלך המגפה, מה ששם את שרשרת האספקה בסיכון גבוה יותר", המשיכו וביקשו שהמנהיגים ייצרו מנגנון אחיד שיוכל לסייע להם.

סטיבן קוטו, מזכ"ל ה-ITF אמר כי "שרשרת האספקה העולמית מאוד שברירית ותלויה ביורד ים מהפיליפינים, או נהג משאית כדי להעביר את הסחורות. הגיע הזמן שהממשלות ענו על הצרכים של עובדי הסקטור".

חדשות רעות מאוד לעולם
בשנה שעברה העולם הומדרני חטף זעזוע שכמותו לא ידע. נכון, בעבר היו מגפות וכאלה קשות יותר מאשר הקורונה, אבל אחרי קצת יותר ממאה שנה של שקט – מאז השםעת הספרדית שפרצה בסוף מלחמת העולם הראשונה – היה שקט בגזרת הפנדמיות הבינ"ל.

למזלנו, בעידן המודרני, גם עם הסגר האנושי הגדול בהיסטוריה, שהחל בסין, עבר משם לאירופה, ארה"ב, הודו ומרבית העולם, הכלכלה הצליחה לתפקד בשל שני סקטורים מרכזיים. הראשון הוא כמובן הטכנולוגיה, שהצליח לחבר בין האנשים הכלואים בבתיהם ולגשר את הפער הכלכלי שנוצר, אפשר לעסקים להמשיך לנשום ולציבור להזמין מוצרים באינטרנט.

הסקטור השני שהשלים את היכולת המודרנית לשרוד בתנאים כל כך קשים, היה סקטור השינוע הגלובלי. הסקטור מורכב ממשאיות, מטוסים ובעיקר ספינות משא עצומות, שאחראיות על כ-90% משינוע הסחורות בעולם.

וכאמור, ענקיות השילוח נהנו ונהנות משנתיים של שיאים בהכנסות בעקבות המצב, כשבסקטור התעופה מרכיב השילוח הפך לחבל הצלה כמעט יחיד בצל קריסת התנועה הבינ"ל.

אמנם עוד לפני המגפה היה טרנד גלובלי של הפחתת כוח אדם והעברת יותר ויותר תפקידים לידי מכונות ומחשבים, עדיין, החברות הללו צריכות את רבי החובלים, את המהנדסים ועובדי התחזוקה הימיים כדי להפעיל את הספינות ולייצר הכנסות. אם ייווצר מחסור מהותי בכוח אדם, הספינות לא יוכלו לשוט לשום מקום ולא יהיה מי שיעביר קמח, נפט, הזמנות מעליבאבא ALIBABA GROUP -2.2% ALIBABA GROUP 88.59 -2.2% ALIBABA GROUP סגירה:0 פתיחה:90.2 גבוה:90.7 נמוך:87.23 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (BABA) או אמזון AMAZON -4.19% AMAZON 202.61 -4.19% AMAZON סגירה:0 פתיחה:206.77 גבוה:207.3 נמוך:199.62 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (AMZN) ועוד ועוד ועוד.

לאחרונה העריכו מנהלי נמלים בארה"ב כי המשבר בשרשרת האספקה העולמית ייכנס עמוק לתוך 2022, אבל הוא עלול להתארך, אם הסקטור לא ימצא את כוח האדפ המתאים כדי לעמוד ביעדים. זה לבד יכול להכניס לא מעט כלכלות וחברות בינ"ל לסחרור כלכלי, שסופו יכול להיות רע ומר.

תגובות לכתבה(14):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    הספינות מעוקבות בכוונה ! המטרה היא הרעבה עולמית, קריסה
    כלנית 14/10/2021 16:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הספינות מעוקבות בכוונה על ידי סדר עולמי לא חדש. המטרה היא קריסה כלכלית, הרעבה עולמית. זו האמת. השקרנים האלה כל הזמן מזיינים תושכל,מי שעוקב יודע את האמת.
    סגור
  • 11.
    ספקולציות
    א.ב 02/10/2021 09:43
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נראה יותרכמו נבואת הפחדה חסרת בסיס
    סגור
  • 10.
    איפה הממשלות בעולם?
    עובדה 02/10/2021 06:53
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מדוע ממשלות לא תוקעות את חברות הספנות? העולם לפני קריסה כלכלית והממשלות יושבות ומגלגלות עיניים. כנראה שיש מי שרוצה לחסל את מעמד הפועלים ולדכא את האוכלוסיות הנאנקות תחת עול הפרנסה. מעניין כמה שוחד משלמות חברות הספנות לבעלי עניין בממשלות. מהפכת 1917 ברוסיה באה בעקבות עול כלכלי.
    סגור
  • 9.
    רק בישראל
    א. 01/10/2021 22:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגחעה הזמן ליקנות בישראל ולא מיחו"ל תלכו לקנייה לבד זה יותר פרקטי
    סגור
  • 8.
    הפד יחלץ מכל צרה
    רב סרן בועתי 01/10/2021 15:29
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כולם יודעים ששוק ההון יכול רק לעלות והכלכלה הריאלית לא באמת מעניינת אף אחד
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    אין שום מחסור עולמי בנהגי משאיות
    אמת 01/10/2021 12:00
    הגב לתגובה זו
    1 5
    אם היה מחסור אז היו מעלים את השכר ומשפרים את התנאים.
    סגור
  • אין לך מושג... (ל"ת)
    דניל 02/10/2021 17:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    טעות אחת בסיסית בכתבה
    עדי בן דוד 01/10/2021 11:37
    הגב לתגובה זו
    6 1
    הרווחיות העצומה היא של חברות הספנות ולא של חברות השילוח. בניגוד לחברות הספנות שמקיימות סוג של קרטל מחירים חברות השילוח בתחרות עצומה ששוחקת מחירים ו אפשרת רווח של 100 עד 150 דולר למכולה כאשר המחיר לחקוח הוא 16000 עד 18,000.
    סגור
  • 5.
    משלמים משכורות רעב אף אחד לא ישאר
    אלכס 01/10/2021 00:02
    הגב לתגובה זו
    7 0
    קצין בצי סוחר עובד כ300 שעות בחודש בשביל 15,000₪ זה עבדות מודרנית בלי זכויות
    סגור
  • 4.
    הקריסה הכלכלית הייתה צריכה להגיע מזמןואז..
    אאא 30/09/2021 21:48
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הקריסה הכלכלית הייתה צריכה להגיע מזמן ואז הביקושים היו תואמים לקצב העבודה.
    סגור
  • 3.
    תוצאה של הפסדים בקרוזים
    ברברה 30/09/2021 18:47
    הגב לתגובה זו
    2 2
    חברות הספנות הרוויחו יפה מאוניות הקרוז - נוסעים . עכשיו שאוניות הקרוזים הובילו אותם לפשיטת רגל . . הם העמיסו את ההפסדים על הובלת מטענים . שיתחילו להוביל מטענים באוניות קרוז .
    סגור
  • 2.
    ואנחנו חשבנו שהתחממות היא הבעיה
    א.ש 30/09/2021 18:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מסתבר שבעולם גלובלי הכל תלי בהכל. משק כנפי הפרפר במדבר יזיז או יעקב את הגלידה של הילד שלך בבית.
    סגור
  • 1.
    כסף זהב למרות הכל
    רק מזומן 30/09/2021 17:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הברבור השחור יבוא מסין ומהתובלה
    סגור
  • לעולם לא תדע מהיכן מגיע הברבור השחור (ל"ת)
    בן 01/10/2021 22:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות