לורדסטאון צפויה למכור מפעל ל-Foxconn הטייוואנית - המניה קופצת

החברה שנכנסה לבורסה רק בשנה שעברה, באמצעות מיזוג עם SPAC, נתקלה בבעיות מימון ורושמת הערת עסק חי - מכירת המפעל תכניס לקופתה מזומנים ואולי תאפשר לה לשרוד את התקופה הקרובה
 | 
telegram
(1)

יצרנית המשאיות החשמליות {LORDSTOWN MOTORS CORP} מזנקת בוול סטריט לאחר שנודע כי החברה צפויה להודיע היום (חמישי) על מכירת מפעל ההרכבה שלה באוהיו, שאותו רכשה רק לפני כשנתיים מג'נרל מוטורס, לחברת Foxconn הטייוואנית. 

מדוע זה טוב לחברה? כי המכירה צפויה להכניס לחברה מזומנים - ואולי היא גם תוכן לייצר בקנה מידה גדול יותר באמצעות בניית מספר דגמים באותו מתקן, יחד עם החברה מטייוואן.

במקרה של לורדסטאון זה חשוב מאוד, כיוון שרק לפני שלושה חודשים דיווחה החברה לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC), כי קיים "ספק משמעותי" באשר ליכולתה להמשיך ולפעול בשנה הבאה בגלל בעיות במימון ייצור כלי הרכב שלה (הרחבה בהמשך הכתבה).

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אזהרה: חברות חלום. לורדסטאון איבדה 75% מהשווי שלה בשנה האחרונה
נזכיר כי בדומה לשורה של יצרניות רכב חשמלי, גם לורדסטאון נכנסה לבורסה באמצעות מיזוג הפוך עם חברת רכישות ייעודית (SPAC), תוך שהיא עוקפת את הבדיקה הקפדנית שנעשית במסגרת תהליך ההנפקה הראשוני המסורתי. בשוק גובר החשש מכך שהמקרה של החברה הוא רק סנונית ראשונה בתחום, שרווי בחברות שמנסות לשחזר את ההצלחה של טסלה.

האם לחברה יש מספיק מזומנים? לא בטוח
באותה הודעה מלפני שלושה חודשים ציינה החברה כי "החברה מאמינה שרמת המזומנים הנוכחית שלה אינה מספיקה כדי לממן ייצור בקנה מידה מסחרי והשקת מכירה של רכבים כאלה. תנאים אלה מעוררים ספק משמעותי ביחס ליכולתנו להמשיך ולעסוק בטווח של שנה לפחות". 

בהודעה שפרסמה אז, אמרה החברה, כי היקף הייצור שלה השנה, יעמוד על מחצית מהציפיות הקודמות שלה, וכי היא זקוקה להון נוסף בכדי להוציא לפועל את מלוא תכניותיה. החברה, תלתה את האשמה בכך בקורונה שהביאה לגידול בהוצאות על חלקים, שילוח ועבודות הנדסה של צד שלישי.

עוד קודם לכן, בחודש מרץ צנחו מניות החברה, לאחר שפירמת הייעוץ הינדנבורג, המתמחה בביצוע שורטים חשפה כי היא מחזיקה בפוזיציית שורט על המנייה, תוך שהיא טוענת שהחברה הטעתה צרכנים ומשקיעים. לאחר מכן הודיעה החברה כי ה-SEC ביקשה לקבל מידע הקשור למיזוגה עם הספאק DiamondPeak Holdings. בתגובה לכך אמר המנכ"ל סטיב ברנס, כי לורדסטאון משתפת פעולה עם חקירת הרשות.

לאחר מכן, במהלך שיחת משקיעים שקיימה החברה במהלך חודש מאי, נאמר שאפשרויות לגייס כסף יכולות לכלול מימון מגובה נכסים והשקעות מצד שותפים אסטרטגיים כמו יצרניות רכב אחרות. מייסד החברה והמנכ"ל שלה עד לאחרונה, סטיב ברנס, אמר כי לורדסטאון לא מועמדת למכירה. אלא שהוא גם טען שההשקה של המשאית, שמכוונת ללקוחות מסחריים, נותרה על כנה ותתקיים עד לחודש ספטמבר - אלא שאז הודיעה החברה כי המנכ"ל מסר הצהרות לא מדויקות והוא הודח מהחברה. בינתיים היא מקווה להתחיל במסירת המשאיות בשנה הבאה.

התקווה שהתנפצה
חניכת המפעל באוהיו ביוני 2020, התקיימה בנוכחותו של סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, ששיבח את הנשיא דונלד טראמפ על המאבק שלו להוספת משרות אמריקאיות באזור עמק מהונינג - בו ממוקם המפעל. "היום זו התחלה חדשה עבור לורדסטאון וזה יום חדש עבור הרכבים החשמליים בארצות הברית", אמר אז פנס. "היום הוא דוגמה נוספת למחויבותו של הנשיא טראמפ להחזיר את הייצור האמריקני אל קדמת הבמה."

הסיבה להתערבות הפוליטית בזמנו הגיעה לאחר שג'נרל מווטורס הודיעה על סגירתו המתוכננת בנובמבר 2018, מה שהביא להתערבות של טראמפ ומחוקקים רבים בארה"ב, ולרכישתו על ידי לורדסטאון תמורת 20 מיליון דולר.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לנתנאל
    חיים 01/10/2021 12:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין עליכם הכתבים כמעט הכל יורד וזה לא מעניין אותכם אבל יש מיקרה שמיפעל נימכר ומניתו קפצה זה מה שממלא לכם את הראש ובסיכום השומר נפשו וכספו ירחק ממכם
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות