טסלה עולה למרות הירידות בוול סטריט; האנליסטים מעלים תחזיות
לראשונה מאז תחילת פברואר – TESLA INC +3.07% TESLA INC 320.72 +3.07% סגירה:0 פתיחה:310.52 גבוה:324.68 נמוך:309.22 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (TSLA) שוב מתקרבת ל-800 דולר. המניה קעולה בוול סטריט למרות יום של ירידות חדות, אחרי שעקפה את צפי מסירות הרכבים לרבעון השלישי, והאנליסטים כבר מעלים את תחזיות הרווח שלהם לחברה.
מותג הרכב החשמלי של אילון מאסק מסר בתקופה 241 אלף רכבים, בעוד שבשוק ציפו שהנתון יעמוד על 225-230 אלף. מדובר בעלייה של 70% בהשוואה לרבעון המקביל ושל 20% בהשוואה לזו של הרבעון הקודם השני של 2021. כל זאת בזמן ששוק הרכב מתמודד עם השבתות של מפעלים בשל מחסור בשבבים – שתוקעים את הייצור כולו.
כך למשל, בדיימלר יצרנית מרצדס הופחת היקף הפעילות של המפעלים בקשקנט שבהונגריה ובברמן שבגרמניה, מה שקרה גם אצל פולקסווגן בדרזדן. PSA שמחזיקה בסיטרואן ופג'ו השביתה מפעל בצרפת ונוספים באיטליה. וולוו חוותה לאחרונה השבתה של מתקן בשוודיה שמאז שב לפעולה, אופל הכריזה על השבתה במתקן באייזנאך שבגרמניה, ג'נרל מוטורס גם כן הודיעה על השבתה לפני כחודש, של רוב המפעלים, ומנייתה איבדה 33%. הונדה ביפן ירדה לתפוקה של 40% במפעלי הייצור.
לאחר נתוני המכירות המעודדות של הרבעון השלישי, האנליסטים צופים כי הרווח למניה בו יהיה 1.54 דולר, בעוד שקודם להודעה של החברה עמדה תחזית הקונצנזוס על 1.47 דולר למניה. האנליסט פייר פראגו מהפירמה New Street Research כתב כי הם "מצפים להכאת תחזיות הרווח הרבעוני ב-50% ושורה של שדרוג תחזיות". כלומר, אם תשאלו אותו, הוא מצפה לרווח של 2.25 דולר למניה בדוחות הקרובים.
לדעתו הסיבה לכך תהיה הגידול במכירות הכמותיות בצד מחיר מכירה יקר יותר (בין אם בשל העלאת המחירים לעומת תקופות עברו ובין אם הודות לתמהיל שיטה לטובת דגמים או מפרטים יקרים יותר). כך שולי הרווח הגולמי עתידים לעלות, לפי פראגו, שמעניק למניה המלצת קנייה במחיר יעד של 900 דולר.
בפירמה וודבוש, האנליסט דאן ייב דווקא לא חשב שיש מקום לשנות את תחזיות הרווח, וגם לא את מחיר היעד. עדיין הוא בעמדה שורית על המניה ונותן לה גם כן המלצת קניה – אפילו במחיר יעד של 1,000 דולר למניה. גם בן קאלו מ-Baird הותיר את מחיר היעד על קנו – 764 דולר. כלומר, הוא סבור שהמניה יקרה מדי.
עוד אנליסט שחושב שטסלה יקרה הם ג'וזף ספאק (כן כן... זה עם K), שמצדו העלה את מחיר היעד ב-10 דולר מ-745 דולר ל-755, אך עם המלצת "החזק". צפי הרווח שלו לרבעון עלה מ-1.68 דולר למניה ל-1.95 דולר, וב-2022 הוא צופה רווח של 10.03 דולר למניה, ולא 8.93 דולר כמו קודם לכן, ומכאן מסתמן שהוא חושב שהמסירות החזקות מהצפוי לא היו עניין של הרבעון הקודם בלבד.
לשם פרופורציה, יש דובים גדולים ממנו: קחו למשל את ריאן ברינקמן מטסלה עם המלצת "מכירה". בכל זאת מידה של אופטימיות גילה כשאמר שאם כבר למכור, אז לפחות ב-215 דולר למניה, ולא ב-180 דולר, כמו בסיקור הקודם שלו על מניית טסלה. את תחזית הרווח שלו ל-2021 הוא העלה מ-5.5 דולר למניה ל-5.67 דולר, ובשנה הבאה מצא סיבה לחתוך תחזיות: העיכוב בייצור של הסייברטארק. על כן, הוריד את הצפי מ-6.75 ל-6.5 דולר למניה.
אגב, הוא חשב שהמכירות ברבעון יעמדו על 209 אלף רכבים ועתה הוא כותב למשקיעים ש"המסירות החזקות יותר מבדלות את טסלה משאר היצרניות שמתקשות להבטיח את אספקת השבבים, מה שמרמז על הוצאה טובה לפועל של עסקי החברה בהיבט הזה, וגם על ביקושים חזקים".
יב מוודבוש שהזכרנו קודם מאמין שנתוני המכירות משקפים את הביקושים החזקים שיהיו לרכבים חשמליים גם ברבעון הנוכחי. קאלו מאמין שתחזיות טסלה לתקופה הן ברות השגה. ככלל, בשוק נותנים את אותו צפי כמו ברבעון השלישי – 230 אלף מכוניות, יעד שאם יושג יציב את מספר המסירות השנתי על 860 אלף.
האם אכן טסלה תביס את התחזיות, גם אחרי שאלה עלו? את זה יצטרכו האנליסטים לראות בדוחות הרבעון השלישי שיתפרסמו רק בסוף החודש. עוד קודם לכן בטסלה יקיימו ביום חמישי הקרוב (7.10) את הכנס השנתי שלהם, בו הם צפויים לספק לוח זמנים מדויק יותר באשר לייצור הסייברטראק. הדבר, לצד אמירות נוספות שייתכן ונשמע מהחברה, עשויים להביא לסיבה נוספת להעלות את מחירי היעד של החברה – אך מנגד, תחזית מאכזבת על עיכוב בייצור הסייברטראק יכול באותו מידה גם להביא להנמכתם.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.טסלהאיתמר פדן 05/10/2021 09:49הגב לתגובה זו0 7תראו את האנליסטים האלה שאינם החוד הכי חד בקלמר, גם אם טסלה תמכור 10 מיליון מכוניות, זה עדיין לא מצדיק את המחיר המנופח שלה , שנגזר רק מהרצות של בעלי ענין!!! אחרת כל תעשיית הרכב ,ששויה חצי מטסלה , אמורה לעלות הרבה יותר , כי בהמשך מכוניות חשמליות ,יהיו מצרך רגיל , ולטסלה לא תהיה שום ייחודיות המצדיקה מחיר של פי -2 מכל תעשיית הרכב ביחד.סגור
-
שולי הרווח של טסלה מגיעים ל-28%דובון 05/10/2021 11:13הגב לתגובה זו6 0ושל שאל תעשיית הרכב ל-5-8 אחוז. לכן על כל רכב שטסלה מוכרת היא מרוויחה פי 4-5 מאשר פולקסוואגן למשל. וכן, טסלה תמכור 10 מיליון רכבים כבר ב-2025, וזה יהיה החלק הקטן יותר בהכנסות שלה - כי את הרווחים הגדולים היא תעשה מחטיבת האנרגיה הסולארית שלה וכן מתוכנת הנהיגה העצמית המדהימה שיש לה (מוניות אוטונומיות). לך ללמוד חמוד!סגור
-
1.משבר השבבים הוא שקרמשקיע 04/10/2021 21:02הגב לתגובה זו7 1כוללללם רוצים טסלההההסגור