אוטונומו קונה את ניורה מישראל ב-50 מ' ד'
חברת {אוטונומו} (OTMO) שפיתחה זירת מסחר בנתוני רכבים מקושרים תרכוש את ניורה (Neura) הישראלית בסך של 50 מיליון דולר. הנרכשת מספקת ניתוחים ביג דאטה, מנתונים מאותו הסוג שלמעשה אוטונומו סוחרת בהם. כך יכולה האחרונה למכור לו רק את המידע, אלא גם תובנות ממנו.
עד כה השקיעו בניורה, שהוקמה ב-2013, סך של 32 מיליון דולר, זאת מצד גופים בהם הקרנות פיטנגו וליברטי. אחר הרכישה, ניורה תמשיך להוביל את תחום ה-Mobility Intelligence באוטונומו. עוד אומרים הצדדים כי החברה המשותפת שיקימו תכנס לתחומים חדשים של מיקרו-מוביליטי (למשל דאטה מרובוטים למשלוחים לטווח קצר, רחפנים וכו'), תכנון תחבורה ורכבים חשמליים.
מייסדיה של ניורה הם אורי שעשוע, טרינו מאגי וגיל מלר, אליהם הצטרף עמית המר, מנכ"ל החברה. פלטפורמת ה-Mobility Intelligence של החברה כוללת פתרונות SaaS (תכנה כשירות, במודל של דמי מנוי) לתכנון ערים ותחבורה מונחה ביג דאטה כדי להתאים את היצע אמצעי התחבורה לביקוש והפחתת פקקי התנועה. בין לקוחות החברה יצרני רכב Tier-1, ערים חכמות ורשויות ומפעילי תחבורה, מספרים בניורה.
אוטונומו כיוונה לשווי של 1.4 מיליארד דולר במיזוג הספאק בו אמורה הייתה לגייס במקור לקופתה 280 מיליון דולר, אך בסוף גייסה 255 מיליון דולר בשל פדיונות של המשקיעים בשלד הספאק עוד קודם למיזוג. הפער הזה, של כ-25 מיליון דולר, לא היה מהותי דיו כדי לגנוז את התכניות שלה לצמוח דרך מיזוגים ורכישות. השווי במיזוג בסוף התקבע על 1.26 מיליארד. בעוד הספאק הונפק כנהוג לפי מחיר של 10 דולר למניה, מאז המניה ירדה ביותר מחצי כשכיום אוטונומו נסחרת ב-4.98 דולר למניה, המשקף שווי של 625 מיליון דולר.
בן וולקוב, מנכ"ל ומייסד אוטונומו: "הדרישות של השוק משתנות וכעת אנחנו יכולים לספק נקודת מבט חדשה, עמוקה והוליסטית על תחום הניידות. אוטונומו גאה להרחיב את היצע מוצרי ה- SaaS, וכעת, הם יכללו גם פתרונות קונקרטיים שניתן לעבוד איתן. פתרונות הנתונים והמודיעין של אוטונומו מייתרות את הניחושים ומאפשרות שינוי אמיתי בתחומי הניידות ותחבורה באמצעות נתונים מדויקים, תובנות ופתרונות מודיעין. כתוצאה מכך, ספקי ניידות ותחבורה יכולים לספק שירותים מותאמים גם לקהילות הנוסעים וגם לנהגים".
עמית המר, מנכ"ל ניורה וסגן נשיא בכיר לתפעול באוטונומו: "הסינרגיה בין אוטונומו וניורה טומנת הבטחה גדולה לתעשיות הניידות והרכב המשפיעות על חיי היום יום של כל אחד מאיתנו. לאוטונומו יש יכולת לספק כמות עצומה של מידע מרכבים ולניורה יש את המומחיות, הטכנולוגיה, והמוצר להפוך אותו ממידע גולמי לתובנות ותכנית פעולה קונקרטית עבור מתכננים ומפעילי שירותים בעולם התחבורה: ממתכנני התחבורה בערים חכמות, דרך מפעילות שירותי התחבורה והEV ועד ספקי הרכבים. השילוב של הפלטפורמות יאפשר לשפר את היעילות התפעולית של רשתות התחבורה, להנגיש מגוון אלטרנטיבות תחבורה חכמה לציבור, ולסייע לערים להפחית את זיהום האויר".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה