דומינו׳ס מתקשה לגייס והמכירות בחנויות הזהות ירדו לראשונה זה עשור

ברבעון השלישי של 2020 עוד נרשמה עליה של כ-17% בסעיף מול 2019, והפעם ירידה של 1.9% - ובסניפים שאינם בזכיינות אפילו יותר. כך פספסה דומינו'ס את צפי ההכנסות של השוק. המנכ"ל אומר כי הם משקיעים יותר בגיוסים - אך עובדים גם על חיסון בכח אדם
 | 
telegram
(1)

שוק העבודה בארצות הברית עדיין בשלבי התאוששות, היו פרסומים משמחים יותר או פחות באשר לצמיחה במספר המשרות, ועדיין לפי סקרים הביטחון של עובדים להתפטר ולמצוא מקום עבודה חדש גבוה מבעבר. כמוהם, גם ישנם מובטלים שהופכים בררנים יותר, הגם שהתמיכות הממשלתיות בהם מצטמצמות לעומת שיא המשבר. מדובר בעיקר במשרות בעלות השכר הנמוך, שיש כאלה שאומרים ״בשביל זה אני לא יוצא מהבית״.

ככה קורה ל- DOMINO'S PIZZA INC +1.56% DOMINO'S PI 452.81 +1.56% DOMINO'S PIZZA INC סגירה:0 פתיחה:448.31 גבוה:457.58 נמוך:447.56 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (DPZ) בתקופה האחרונה. רשת הפיצריות מתקשה לגייס עובדים בארצות הברית, וככה הסניפים שלה חווים לעתים השבתות. באופן טבעי, את המספרים האלה אי אפשר להסתיר והם מתגלגלים לנתון המכירות בחנויות הזהות המופיע בדוחותיה.

במשך 41 רבעונים ברצף נצפתה עלייה בסעיף זה. משפחות מתרחבות, הילדים קונים פיצה באותו הסניף. פרויקטי מגורים נבנים, דיירים חדשים מאיישים אותם - וקונים פיצה בסניף הקרוב. ויש גם אנשים שמרשים לעצמם לאכול יותר פיצה. לחלופין, הצריכה נותרת ברמה (כלומר המכירות הכמותיות) אך מעלים מחירים - וגם אז המכירות בחנויות הזהות עולות. זה בגדול ההיגיון. וכשהסניפים סגורים בחלק מהזמן, כשהם כן פתוחים נדרש פיצוי במכירות שיכסה על כל הירידה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בביגוד זה עובד טוב, ואחרי שהקניונים נפתחים בתום הסגרים יש התנפלות. במזון, זה עובד פחות. כלומר אנשים יכולים לצאת יותר למסעדות ולאכול בחוץ, אבל אדם לא יאכל ביום אחד מזון ליומיים, ואם הסניף היה סגור חצי מהחודש, לא בטוח שבחצי השני הלקוחות יפקדו כפול את הסניף של דומינו׳ס (לא מומלץ בכל אופן).

אז על איזו ירידה אנחנו מדברים במכירות החנויות הזהות? 1.9% פחות ברבעון השלישי של השנה על פני הרבעון המקביל ב-2020. בזמנו, הנתון עלה ב-17.5% לעומת הרבעון השלישי של 2019, לפני הקורונה. בפילוח לפי החנויות שמפעילה דומינו׳ס עצמה מדובר בירידה חדשה של 8.9%, אלה של הזכיינים הציגו ירידה של 1.5% (כלומר הרוב המוחלט הוא בזכיינות ועל כן ההשפעה של החנויות של דומינו׳ס פחותה).

כך, החברה פספסה את הצפי בשוק להכנסות הרבעון. האנליסטים העריכו שתכניס 1.03 מיליארד דולר ואילו החברה דיווחה על 998 מיליון דולר בשורה העליונה. בשורה התחתונה דווקא עקפה את הצפי בכל זאת, עם רווח של 3.24 דולר למניה מול צפי של 3.11 דולר - ואולם מה שתרם לכך הוא בין היתר תכנית הרכישות העצמיות בסך 1.1 מיליארד דולר. הרווח מתחלק בפחות מניות - וכך הרווח למניה עולה.

כעת תחזיות ההכנסות הלאה של השוק צפויות לרדת בעקבות הירידה בהכנסות, ובוולס פרגו אומר האנליסט ג׳ון טאוור שהדבר ״יתקע את המניה בתוך הבוץ עד שלמשקיעים תהיה בהירות לגבי תמחור המניה וההשפעה של המכירות בחנויות הזהות על החברה״. טאוור שמר על ההמלצה הניטרלית על המניה אך חתך את תחזיות הרווח למניה השנה וב-2022 ב-3% וב-1.2%, בהתאמה.

מנכ״ל דומינו׳ס ריץ׳ אליסון אמר ״בסניפים שאנחנו מפעילים, אנחנו נוקטים בגישה אקטיבית, מסתכלים על השכר ותגמול העובדים, וכפי שאמרתי - פועלים לאורך כל המערכת ועובדים על מערך ניטור שיסייע בגיוסים. עוד אנחנו עובדים על מספר שיפורים תפעוליים בחנויות עצמן שיאפשרו לנו להתייעל - ולמען האמת, תוך פחות צורך בכח אדם עבור כל הזמנה שיוצאת״.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ללמוד ממקדונלד'ס
    סם 17/10/2021 08:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להתחדש כל הזמן עם מזון בריא ומזין . פחות ג'אנק , יותר לקראת הטבע והבריאות .
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות