ה-EBITDA המתואם של אובר חיובי לראשונה; התחזית נמוכה מהצפי

מהפסד של כ-625 מ' ד' בסעיף זה לפני שנה עברה החברה לרווח של 8 מ' וצופה כי ברבעון הנוכחי יעלה כבר ל-75 מ'. ואולם האנליסטים ציפו לתחזית של כ-98 מ'. בשורה העליונה והתחתונה הכתה את הצפי. השינוי: יותר נסיעות - שרווחיות יותר ממשלוחי המזון
 | 
telegram

לראשונה בהיסטוריה שלה,  UBER TECHNOLOGIES +2.66% UBER... 71.49 +2.66% UBER TECHNOLOGIES סגירה:0 פתיחה:70.05 גבוה:71.54 נמוך:69.35 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (UBER) , החברה שנשבעה אמונים לנתח השוק במחיר הרווח, זו שספגה ביקורות על כך שהמודל שלה יצדיק עצמו רק אם תצליח לחסל את השוק מלבדה ותישאר שחקן יחיד, נוגעת ברווחיות איכשהו. תורידו ריבית, מס, פחת והפחתות ותקבלו את ה-EBITDA של החברה, עכשיו גם ממנו נטרלו כמה סעיפים כמו שעושה החברה בדוחותיה ותקבלו EBITDA מתואם, שברבעון השלישי של השנה היה חיובי – לראשונה בתולדותיה של אובר. המניה מוסיפה כ-5% לשווי שוק של 93 מיליארד דולר.

בעוד שלפני שנה הציגה בסעיף זה הפסד של 625 מיליון דולר, עתה מדובר על נתון חיובי של 8 מיליון דולר. גירדה בקושי, אתם אומרים? השאיפות הלאה מביעות אופטימיות. תחזית החברה היא ל-EBITDA מתואם חיובי ברמה של 75 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, הרביעי של השנה. האנליסטים היו אופטימיים עוד יותר והתאכזבו, שכן הם ציפו לתחזית שתניח נתון חיובי של 98.1 מיליון דולר – פער של 23.5%.

ובכל זאת, מה היה שונה ברבעון הזה שהביא עמו את הבשורה? אז בשנה שחלפה מאז רבעון ההשוואה, ההגבלות על התנועה בשל הקורונה הוקלו עם הפצת החיסונים באיזורי הפעילות המרכזיים של החברה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

שני המגזרים העיקריים בהם פעילה החברה הם משלוחי אוכל, ושירותי הסעת משתמשים. ניחשתם נכון, אם לפני שנה החברה הייתה תלויה עוד יותר בזללני הבית, נוסעי הכבישים שבו לתרום לדוחות הכספיים. כבר על המספרים, קודם לשורה התחתונה, תרתי משמע: החברה עקפה את תחזיות האנליסטים לרבעון השלישי.

ההפסד המתואם היה ברמה של 21 סנט למניה וההכנסות הסתכמו ב-4.84 מיליארד דולר. בשוק העריכו כי תציג הפסד מתואם של 33 סנט למניה (כלומר – הפתעה חיובית של 36%) והכנסות בסך 4.42 מיליארד דולר. בהשוואה ללפני שנה, ההכנסות צמחו בכ-23% וההפסד צומצם בכ-63%.

יצוין כי אם מתייחסים לשורה התחתונה על בסיס GAAP, שם ניתן לראות הכפלה ויותר של ההפסד לסך של 2.4 מיליארד דולר, וזאת בעקבות מחיקת ערך מההשקעה ב- (DIDI) , שהממשל הסיני הגביל את צמיחה וחסם את הגישה שלה ללקוחות חדשים, בשל המידע שהיא אוצרת אצלה על הרגלי הנסיעה של הסינים – שלפי הרגולטורים שם נאסף שלא כדין.

בתקופת הדוח היקף ההזמנות משירותי הסעה עלו ב-67% לסך של 9.9 מיליארד דולר (לא הכל מתרגם לשורת ההכנסות – גם הנהגים מקבלים נתח כמובן. תנאים סוציאליים לא נזכיר) והיוו 43% מסך ההזמנות. ברבעון המקביל מדובר היה ב-5.9 מיליארד דולר ונתח של 40%. ולמה זה חיובי? כי זה המגזר היותר רווחי מבין השניים. בינתיים המגזר המתחרה צמח בסך ההזמנות בשיעור מהיר יותר של 50% ל-12.828 מיליארד דולר. סך ההזמנות עלה ב-57% לכ-23 מיליארד דולר.

אם מסתכלים על ההכנסות בפועל מהמגזרים הללו, אז באלה משירותי ההסעה מדובר בעלייה של 62% ל-2.205 מיליארד דולר בהם הכירה החברה כהכנסות בתקופת הדוח, ובמגזר משלוחי האוכל בעלייה של 97% לסך של 2.238 מיליארד דולר. מגזר נוסף הוא ההובלות, שם נרשמה עלייה של 40% בהכנסות ל-402 מיליון דולר (זהה לסך ההזמנות, בסעיף זה כל הסכום מוכר כהכנסה).

ואיך נראתה הפרישה של אובר בעולם ברבעון השלישי? החדירה המהירה ביותר היה במדינות האסיה-פסיפיק, שם ההכנסות הוכפלו ל-743 מיליון דולר. שניה בצמיחה היא אירופה ויחד עמה אפריקה והמזרח התיכון, עם 80% והכנסות של כמיליארד דולר. לאחר מכן ארצות הברית וקנדה עם שיעור של 66% והכנסות בסך 2.6 מיליארד דולר (החלק הארי) ואז אמריקה הלטינית שצמחה ב-29% לסך של 390 מיליון דולר. על פני כל האזורים הללו, מספרם החודשי של המשתמשים הפעילים מדי חודש עלה ב-40% ל-109 מיליון איש.

"ההשקעות המוקדמות והנחושות שלנו בהגדלת מספר הנהגים בפלטפורמה עדיין משחקת לטובתנו, ויותר ויותר נהגים חוזרים באמת, ובכך מביעים לשיפור גם בחוויית הלקוח", כך צוטט דארה קוסרשאהי, מנכ"ל החברה.

בפירמה וודבוש האנליסט יגאל ארוניאן שמר על המלצת "תשואת השוק" למניה אך העלה את מחיר היעד מ-51 דולר ל-57 דולר. ב-MKM Partners היה זה רוהיט קולקארני ששימר את המלצת ה"קנייה" ומצדו דווקא הוריד את מחיר היעד מ-68 דולר ל-62 דולר.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות