אפל מאיצה פיתוח של רכב חשמלי ומכוונת להשקה ב-2025

על פי הדיווח באתר בלומברג ענקית הטכנולוגיה מאיצה את העבודה שלה בתחום הרכב, ומכוונת לייצור רכב חשמלי אוטונומי לחלוטין, ומציבה לוח זמנים יומרני; שבב הרכב שתוכנן על ידי מהנדסי החברה הוא הרכיב המתקדם ביותר שאפל פיתחה
 | 
telegram
(3)

ענקית הטכנולוגיה  APPLE -1.41% APPLE 225 -1.41% APPLE סגירה:0 פתיחה:226.27 גבוה:226.92 נמוך:224.27 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (AAPL) מאיצה את העבודה שלה בתחום הרכב, ומכוונת לייצור רכב חשמלי אוטונומי לחלוטין, כך עולה מדיווח באתר בלומברג. החברה, ממקדת מחדש את הפרויקט סביב פיתוח יכולות נהיגה עצמית מלאה, כאשר בתגובה לדיווח, מניית החברה עולה כעת בכ-2.5%.

על פי הדיווח, במשך השנים האחרונות, צוות של החברה חקר שני מסלולים בו-זמנית: יצירת דגם עם יכולות נהיגה עצמית מוגבלות המתמקדות בהיגוי ותאוצה - בדומה להרבה מכוניות עכשוויות - או לחלופין פיתוח גרסה עם יכולת נהיגה עצמית מלאה, אשר לא דורשת התערבות אנושית.

מי שמוביל את המאמץ הוא מנהל התוכנה של Apple Watch, קווין לינץ', כשהמהנדסים מתרכזים כעת באפשרות השנייה. לינץ' דוחף לייצור מכונית עם מערכת נהיגה עצמית מלאה בגרסה הראשונה, אמרו האנשים שביקשו לא להזדהות מכיוון שהדיונים הם פרטיים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בחברה, מכוונים להשיק את המכונית שלה בעוד ארבע שנים, מוקדם מתחזיות של חמש עד שבע שנים שכמה מהנדסים חזו לה מוקדם יותר השנה. עם זאת, התזמון עשוי להיות נזיל, והעמידה ביעד לשנת 2025 תלויה ביכולתה של החברה להשלים את מערכת הנהיגה העצמית - משימה שאפתנית בלוח הזמנים הנוכחי. ההערכות הן כי במידה ואפל לא תצליח להגיע ליעד שלה, היא תדחה את ההשקה או לחלופין תמכור תחילה מכונית עם טכנולוגיה פחותה.

למכונית של אפל לא יהיו הגה ודוושות, והפנים שלה יעוצב סביב נהיגה ללא ידיים. אופציה אחת שנידונה בחברה כוללת חלל פנים דומה לזה של רכב הלייף סטייל מבית Canoo בה הנוסעים יושבים לצדי הרכב ופונים זה לזה כמו בלימוזינה.

אפל גם בחנה עיצובים בהם מערכת המידע והבידור של המכונית - ככל הנראה מסך מגע גדול דמוי אייפד - תהיה באמצע הרכב, ותאפשר למשתמשים ליצור עמה אינטראקציה במהלך הנסיעה. המכונית תשולב בשירותים ובמכשירים הקיימים של אפל. למרות שהחברה דוחפת שלא יהיה לה הגה סטנדרטי, אפל דנה באופן בו תצויד המכונית במצב השתלטות חירום.

בכתבה צוטטו גורמים יודעי דבר עלומים, שטענו כי החברה הגיעה לאבן דרך מרכזית בפיתוח המערכת הבסיסית לנהיגה עצמית. כמו כן, הם סבורים כי השלימו חלק גדול מעבודת הליבה על המעבד. השבב תוכנן על ידי קבוצת ההנדסה של אפל - שהמציאה את המעבדים לאייפון, אייפד ומק - ולא בתוך צוות הרכב עצמו. העבודה כללה חידוד התוכנה הבסיסית הפועלת על השבב כדי להפעיל את יכולות הנהיגה העצמית.

התקדמות זו, עשויה להגיע בקרוב למבחני דרכים, כשאפל מתכננת להתחיל להשתמש בעיצוב המעבד החדש, ובחיישני נהיגה עצמית מעודכנים במכוניות מחודשות. לחברה כיום צי של 69 רכבי שטח של לקסוס המשמשים לטובת ניסוי הטכנולוגיה שפיתחה.

שבב הרכב של אפל הוא הרכיב המתקדם ביותר שאפל פיתחה באופן פנימי והוא מורכב בעיקר ממעבדים שיכולים להתמודד עם הבינה המלאכותית הדרושה לנהיגה אוטונומית. היכולות של השבב, שמתחמם מהר כנראה ידרשו פיתוח של מערכת קירור מתוחכמת.

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אבל אני אוהב לנהוג (ל"ת)
    עופר 19/11/2021 09:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    פששששש
    מיכאל שר ישראל 18/11/2021 23:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    טסלה עובדת כבר 7 שנים על נהיגה אוטונומית, מחזיקה 2 מיליון רכבים על הכביש שאוספים נתוני דרך, מפתחת מחשב על לבינה מלאכותית, מוציאה גרסאות חדשות לנהיגה עצמית כל שבועיים… ואז תבוא אפל וב-4 שנים תצליח להגיע לנהיגה אוטונומית עם 69 רכבים???? וואלה יופי!
    סגור
  • 1.
    בטח יגיע בלי גלגל רזרבי וגלגל. יעלה כמו כול האוטו (ל"ת)
    אשר 18/11/2021 22:08
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות