האם GM ופורד צריכות לעשות ספין אוף למגזר הרכבים החשמליים?
אנליסטים בוול סטריט, מציעים רעיון עבור יצרניות הרכב המסורתיות - וביניהן ג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS -1.06% GENERAL MOT 57.01 -1.06% סגירה:0 פתיחה:57.53 גבוה:57.83 נמוך:56.95 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ופורד FORD MOTOR -0.54% FORD MOTOR 11.01 -0.54% סגירה:0 פתיחה:11.04 גבוה:11.15 נמוך:10.98 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: באמצעותו הן יכולות להציף ערך עבור המשקיעים - לבצע ספין אוף למגזר הרכבים החשמליים בהקדם האפשרי.
> המתחרות של טסלה: מי אתן לוסיד וריוויאן?
> חברת הרכב החשמלי שסיפקה לבאפט תשואה של 3000%
> אפל מאיצה פיתוח של רכב חשמלי ומכוונת להשקה ב-2025
הצעה זו, מגיעה לאחר שמניות ה-EV (רכבים חשמליים) עלו לכותרות לאחרונה, עם רווחים טובים מהצפוי מטסלה (TSLA). תחילה עם יצרנית הרכבים החשמליים לוסיד LUCID GROUP -3.37% LUCID GROUP 2.01 -3.37% סגירה:0 פתיחה:2.06 גבוה:2.06 נמוך:1.93 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , ולאחר מכן עם הנפקה הראשונית המוצלחת של ריוויאן RIVIAN AUTOMOTIVE -2.42% RIVIAN... 10.06 -2.42% סגירה:0 פתיחה:10.04 גבוה:10.07 נמוך:9.55 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: .
כך, כאשר היא החלה להיסחר ביום רביעי שעבר, ריוויאן הייתה שווה כמעט כמו GM, עם שווי שוק של כ-90 מיליארד דולר. החברה, נסחרת כיום בשווי של יותר מ-108 מיליארד דולר, יותר מפורד ו-GM ביחד. כל זאת, בזמן שטסלה צפויה לספק כ-1.3 מיליון כלי רכב ב-2022, בעוד Rivian ו-Lucid, ביחד, צפויים לספק פחות מ-100,000 כלי רכב.
שווי השוק של יצרני רכבי EV עומד כעת על כ-1.52 טריליון דולר, גדול מהנתון של 1.47 טריליון דולר עבור יצרניות רכב מסורתיות. במידה ויצרניות הרכב האמריקאיות המסורתיות, פורד ו-GM, היו מבצעות ספין אוף הן היו מוערכות ככל הנראה בדומה לריוויאן ולוסיד. כלומר יותר מהשווי של החברה המפצלת
אי אפשר שלא לחשוב על הרעיון הזה - זה כבר לא רק טסלה, כל מה שמריח EV מזנק למספרי חלל. המטרה של המנהלים להשביח את החברה לבעלי מניותיה וזו הדרך המהירה לעשות זאת.
בניית מפעל EV חדש לגמרי שיוכל לייצר, נניח, 500,000 רכבים חשמליים בשנה יחד עם הסוללות הנדרשות להפעלתם, עולה כמה מיליארדי דולרים. סכום זה הוא פחות מ-1% משווי השוק של טסלה. אבל הסכום הזה מייצג בערך 5%-10% משווי השוק של פורד או GM.
בדומה לריוויאן, פורד בדרך להשיק משאית חשמלית וכבר מוכרת את ה-Mustang Mach E החשמלית. עד כה, בשנת 2021, מכירות ה-Mach E הסתכמו בכ-22,00 . פורד מפתחת גם טנדר משלוח חשמלי - בדיוק כמו ריוויאן. מכירות הרכבים החשמליים של פורד אמורות להיות מסוגלות לגדול ולעלות על של החברה שהונפקה בשבוע שעבר.
באשר ל-GM, היא בעצם יצרנית רכבי החשמל השנייה בגודלה בארה"ב אחרי טסלה. בנוסף, כאשר מביאים בחשבון מכירות מהמיזמים המשותפים עם הסיניים, כמות הרכבים החשמליים של החברה עומד על כ-300,000 יחידות. בהתאם, אם לוסיד שווה כמו GM ומתכננת למכור בערך 20,000 יחידות בלבד בשנת 2022, חברת רכבים חשמלית של GM עשויה להיות להיות שווה גם כפול מזה.
אם נניח, פולקסווגן ודיימלר יקדמו מהלך דומה יחד עם GM ופורד - שווי השוק של שחקני הרכבים החשמליים בלבד יכול בקלות להגיע ל-4 טריליון דולר, בערך פי ארבעה מהערכת השווי של תעשיית הרכב כולה לפני שטסלה המשיכה בזינוק המטורף שלה במהלך 2020, כאשר המניה הוסיפה יותר מ-740%.
למרות כל זאת, מדובר ברעיון פרוע, וסביר להניח שזה לא יקרה - מה שגם קולאס מבין ומציין בסקירתו. לכך, סיבות רבות ביניהן איגודי עובדים, פנסיות עובדים, קשרי סוחרים ומתקני ייצור קיימים. סיבה נוספת, היא שבאמת קשה לרמות את השוק, וספין אופים מסוג זה עשויים לחסל את השווים הגבוהים שהושגו.
אם יצרניות הרכב מסורתיות, ילכו על המהלך הרי שסביר שהשוק עשוי להפסיק לתגמל את הייחודיות של חברות הרכב החשמלי הללו. אם כולם יעברו לרכבים חשמליים מכפילי השווי עלולים לרדת כשהמשקיעים יבינו שלא כל 20 יצרניות הרכב שנוסעות לעבר רכבים חשמליים יכולות להשיג נתח שוק של 10%.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.יש בועת EV ממש כמו שהיתה בועת דוט.קום (ל"ת)חברות ישרדו השווי לא 20/11/2021 21:20הגב לתגובה זו0 1סגור
-
2.רכבים חשמליים בועת המאה 21רוב אוכלוסיות העולם לא יוכלו להשתמש בהם הבטריות יה 20/11/2021 16:09הגב לתגובה זו0 1רוב אוכלוסיות העולם לא יוכלו להשתמש בהם הבטריות יהיו המזהם עליי אדמות האסון האקולוגי הבא גימיק מטורף של העולםסגור
-
1.אף אחת מחברות החלוציות לא יהיו העתיד של הרכב החשמלימשקיע 19/11/2021 14:00הגב לתגובה זו2 7בדיוק כמו ממציאי המטוס (איפה חברת האחים רייט?!) כמו ממציאי הרכבים הראשונים, בתחילת המאה ה18 היו אלפי חברות רכב, איפה הן עכשיו? מתוכן לא שרדה אפילו אחת.. אתם מוזמנים ראות את הראיון של ווארן באפט באסיפת בעלי המניות האחרונה הוא הדגים היטב את הנושא. כל מי ש"משקיע" בחברות הללו כעת. למעשה סוחר באמונה שהשוק עוד יעלה. לקנות טסלה במכפיל 300 - המשמעות שמכירות טסלה צריכות לגדול ככ בעשור הקרוב שזה מחיר לא ריאלי לדעתי השוק מבלבל בין פעילות הפרטית של מאסק (ספייסאקס) לבין טלסה ומיצר איזשהו מצג שווא שלא יתגשם חבל על הכסף.סגור
-
לא מסכים לדעתךשמואל 19/11/2021 19:59הגב לתגובה זו0 0טסלה היא הרבה יותר מיצרנית EV היא גם חברת אינרגיה רובוטיקה בעתיד גם ביטוחי רכב ועוד ובכל תחום היא משנה סידרי עולם ופורצת דרך לדעתי לא נכון למדוד אותה לפי מכפילסגור