צריכה חכמה: בעקבות המחסור באספקה צרכנים רכשו פחות בבלאק פריידי
ייתכן שהמחסור באספקה השפיע על האופן בו צרכנים רכשו בבלאק פריידי: אדובי פרסמה בשבת נתונים סטטיסטיים שהראו שהמכירות המקוונות בחג ההודיה היו דומות לתקופה המקבילה אשתקד, אולם המכירות של הבלאק פריידי ירדו בהשוואה לתקופה המקבילה. נתוני המכירות מגיעים מרשומות של יותר מטריליון ביקורים מקוונים באתרי קמעונאות.
"בפעם הראשונה אי פעם, בלאק פריידי הראה היפוך במגמת הצמיחה של השנים האחרונות", אמר Vivek Pandya, אנליסט ראשי של Adobe Digital Insights. קונים היו אסטרטגיים בקניית המתנות שלהם - הם רכשו מוקדם יותר העונה, והרבה מהם ביצעו סקר שוק כדי לוודא שהם מקבלים את העסקאות הטובות ביותר".
עם זאת, המספרים מראים רק חלק מהסיפור. נתונים על קניות בחנויות הראו עליות מכירות גדולות משנת 2020, בתקופה של טרום החיסונים. ממאסטרקארד נמסר כי הנתונים הראשוניים הראו צמיחה של 43% במכירות בחנויות, כמו גם עלייה של 10.6% במכירות המקוונות. ושופיפיי אמרה שהקונה הממוצע בבלאק פריידי בבתי עסק שמשתמשים בשירות שלה מבזבז יותר.
נראה כי נתונים אחרים מאדובי מראים שצרכנים הצטיידו לפני חג ההודיה. ההוצאות עלו במהלך החודש, עם 19 ימים שבהם הצרכנים הוציאו יותר מ-3 מיליארד דולר, לעומת 5 מיליארד דולר בשנה שעברה. אחת הסיבות לכך שאנשים ביצעו רכישות לפני הבלאק פריידי בעקבות חרדה לגבי מחסור אפשרי באספקה.
עם זאת, נתונים נוספים מראים שהתנהגות הלקוחות משתנה, מה שמביא תועלת לקמעונאים המציעים לקונים אפשרויות איסוף גמישות. הדרך שבה צרכנים עכשיו קונים כרוכה לעתים קרובות בשילוב של מעורבות אישית ומקוונת.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה