
קרוגר: החברה השקיעה בייצור עצמי וההכנסות עקפו את הצפי; המניה עולה
מדיווחי החברה עולה כי היא השקיעה בשיפור יכולות השינוע וההובלה של מוצרי החברה, וכמו כן את כושר היצור של מוצרי החברה הפרטיים (כמו אלו שרשתות קמעונאות בארץ מוכרות) במפעליה, וזאת על מנת להיאבק בפגיעה בשרשרת האספקה העולמית שהובילה חברות קמעונאות רבות להוריד תחזיות לסוף השנה וכמו כן לוודא שמדפיה יהיו מלאים בזמן תקופת החגים הקרובה.
השקעות אלו, לצד העלאות בשכר העובדים הובילו לירידה ברווח התפעולי של החברה בדומה לאלו של חברות קמעונאות נוספות בארה"ב, דוגמת WALMART (סימול: WMT) ו- TARGET CORP (סימול: TGT) כאשר גם הרווח התפעולי שלהן נדחק מעט כתוצאה מסיבות דומות.
דוחותיה של החברה היו טובים תודות לכך שתקופת הסגרים שהושפעה מהתפרצות נגיף הקורונה במהלך השנה האחרונה, הובילו לריבוי בבישולים הביתיים, לעומת התקופה שקדמה לכך אז היה ריבוי יחסי ביציאה למסעדות. נתון זה הוביל לכך שאנשים רבים יותר רכשו מוצרי מזון ברשתות הקמעונאות ובכך העלו את שורות ההכנסות שלהן.
העליה בביקושים נמשכה גם לאחר הירידה בהיקפי התחלואה בארה"ב, כאשר במגוון רשתות נאלצו להגביל את מספר המוצרים אותם יכול לרכוש לקוח אינדוידואלי, דוגמת מוצרי טואלטיקה, מגבות נייר ומגבוני מים, לאחר שחלק רב מהציבור האמריקאי חזר לקנות על מנת לאגור וזאת כחשש מסגרים נוספים.
כתוצאה מהביצועים הטובים יחסית של החברה ברבעון ולצד העובדה שלא צופים בקרוגר ירידה בביקושים ברבעון הקרוב העלו האחרונים את הציפיות לסוף השנה כאשר את הרווח המתואם למניה העלו לטווח שבין 3.4-3.5 דולר למניה, וזאת לעומת תחזיות קודמות שעמדו על כ-3.25-3.35 דולר למניה. כמו כן העלו את בחברה את התחזיות לגבי צפי המכירות כאשר בחברה מצפים לירידה של כ-0.2% עד 0.4% במכירות, וזאת לעומת תחזיות קודמות אז ציפו לירידה של בין 1% ל1.5% בנתון זה.