ספיידרמן הוכיח בקופות: ברור למה סקרלט ג'והנסון יצאה להלחם בדיסני
מה בדיוק הבטיחו WALT DISNEY +5.46% WALT DISNEY 115.08 +5.46% סגירה:0 פתיחה:110.8 גבוה:115.19 נמוך:110.43 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (DIS) לסקרלט ג'והנסון עבור תפקידה בסרט "האלמנה השחורה" לא נדע, שכן הצדדים סגרו מחוץ לכותלי בית המשפט הסדר בספטמבר אחרי שזו תבעה ב-50 מיליון דולר. אך ככל שהבטיחו, או שחשבה שהבטיחו – היום, כשמסתכלים על נתוני הפתיחה של הסרט החדש בסדרת ספיידרמן, ברור לגמרי למה החליטה לצאת למלחמה. אומיקרון או לא, שובר קופות שמייצר עניין עדיין שווה המון כסף לרשתות בתי הקולנוע – וגם לשחקנים, שלפחות באופן מסורתי הנתח שלהם מכרטיסים בקופות גבוה יותר מאשר מצפיות בסטרימינג.
בבכורה המצומצמת ביום חמישי האחרון ובמהלך יום שישי הסרט "ספיידרמן: אין דרך הביתה" הכניס בארצות הברית 121.5 מיליון דולר. ברשת בתי הקולנוע הגדולה בעולם, AMC ENTERTAINMENT HOLDINGS INC -1.97% AMC... 4.48 -1.97% סגירה:0 פתיחה:4.58 גבוה:4.68 נמוך:4.45 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (AMC) דיווחו במהלך יום שישי כי בארצות הברית וקנדה יחדיו הכניס הסרט 50 מיליון דולר בחמישי בערב – הנתון השלישי בגובהו לבכורות מצומצמות. מניית החברה קפצה – אך נזכור שהיא מתודלקת פעם נוספת על ידי משקיעי הריטייל גם ללא דיווחים מעין זה.
כשסופרים גם את יום שישי מקבלים נתוני פתיחה ברמת שיא לתקופת הקורונה ואנליסטים בשוק צופים שלאורך כל השבוע, כולל שבת, ההכנסות עשויות להגיע גם ל-240 מיליארד דולר, מה שימקם את הסרט בין חמש הבכורות הגדולות בעולם לסופ"ש. המכירות המוקדמות היו שניות רק לאלה של "הנוקמים: סוף המשחק", שהוא גם מחזיק בתואר סופ"ש הבכורה המכניס ביותר.
בואו לבחור את איש השנה שלכם: דירוג אנשי השנה של ביזפורטל יוצא לדרך - הצביעו והשפיעו (להצבעה לחצו כאן)
בפירמה וודבוש האנליסטית אליסיה ריס צופה שבסך הכל באקרנים בארצות הברית יכניס הסרט 450 מיליון דולר, נתון מכובד גם לימים שטרום הקורונה."זו דוגמה למה שקורה כשאתה מביא את התוכן הנכון בזמן הנכון, בהתחשב בחופשת חג המולד", כתב בסקירה למשקיעים שון רובינד, אנליסט בכיר ב- BoxOfficePro.com. לדעתו, זה הסרט הראשון שמצליח באמת למשוך לקופות המוני צופים מאז תחילת המגיפה. הוא עצמו מעריך שכולל הנתונים של יום שבת ההכנסות בארצות הברית תגענה ל-190-240 מיליון דולר.
כותר הוליוודי נוסף שמוצג באקרנים בימים אלה הוא "אל תסתכלו למעלה", קומדיה על משבר האקלים עמוסת כוכבים (לאונרדו דיקפריו, מריל סטריפ, ג'ונה היל, ג'ניפר לורנס ועוד). אלא שבשונה מספיידרמן, הסרט מוצג במקביל גם בנטפליקס. ב-HBO Max של At&t הודיעו כבר ב-2020 שאת הסרטים שלהם ישחררו במתווה שכזה, בסלון הבית בסטרימינג וגם בבתי הקולנוע והדוגמה הבולטת הייתה "וונדרוומן 1984".
כך עשו בדיסני גם עם "האלמנה השחורה" עם ג'והנסון, וקודם לכן עם "קרואלה" בכיכובה של אמה סטון וחידוש הלייב-אקשן ל"מולאן". אחרי התביעה מג'והנסון, אגב, אמרו כי ל-4 סרטים שיפיצו השנה יתנו בלעדיות בת חודש בהקרנה בבתי הקולנוע לפני הפצתם בסטרימינג. הם טענו שההחלטה נעשתה בשל ההצלחה - מה שפחות הגיוני בהתחשב בכך שבהכנסות מהקופות נתח קטן יותר הולך אליהם. סביר שהסיבה היא שיקולי תדמית.
כמובן שבתי הקולנוע מתנגדים למהלך הזה שגורע מהם הכנסות. השאלה עומדת בעינה: כמה מהאנשים שצפו בסרט בבית, היו משלמים על כרטיס לבתי הקולנוע לו רק שם אותו הסרט היה מופץ, וכמה היו מוותרים על הצפייה.
במקרה הזה, למפיקת הסרט אין כלל דילמה אם יכולה הייתה להשאיר נתח גדול יותר מההכנסות אצלה ולא אצל AMC, סינוולרד ועוד – שכן זו סוני, ולה אין שירות סטרימינג בתפוצה נרחבת, אלא רק בשוקי נישה: סטרימינג האנימציה Crunchyroll שקנתה השנה ויקודם בקרב הגיימרים בעלי הפלייסטיישן 5 שלה (בעבר הפעילה סטרימינג של ממש תחת פלייסטיישן ואז סגרה אותו) וחברת התוכן הדתי Pure Flix.
אחרי הביצועים הגרועים יחסית של שני הסרטים האחרונים בסדרת ספיידרמן, סוני כן הייתה צריכה את עזרת דיסני הפעם – אך זו לא תוכל להפיץ את הסרט בשירותי הסטרימינג שלה. סוני אמנם הפיקה את הסרט והזכויות על הקניין הרוחני סביב דמותו של ספיידרמן נמצא אצלה, ואולם בחוזה מוגבל חברה לחברת מארוול שבבעלות דיסני, אליה כידוע ספיידרמן לא השתייך בעבר. החוזה ככל הנראה יכלול רק עוד סרט אחד, אלא אם הצדדים יאריכו אותו.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה