
גוגנהיים: טסלה עלולה לאבד את הדומיננטיות שלה
טסלה TESLA INC (TSLA) שולטת כיום ללא עוררין על שוק המכוניות החשמליות עם דגמים נחשקים שנחטפים עוד לפני שהם מיוצרים ושווי שוק גבוה בהרבה מחברות רכב וותיקות - אך המצב עלול להשתנות בעתיד הלא רחוק, כך לפחות לפי האנליסט עלי פג'רי מגוגנהיים.
האנליסט מחלק את הניתוח שלו לשלושה חלקים: בטווח הקצר שוררים תנאים מצוינים לטובת החברה עם ביקוש שעולה על ההיצע ופתיחת מפעלים חדשים. הגורם השני גם פועל לטובת החברה שנהנית מיתרון תחרותי מול כל המתחרות עם אינטגרציה לכל אורך שרשרת הייצור, תוכנה עדיפה, רשת טעינה נרחבת ובטריות טובות יותר.
אך הגורם השלישי יגרום לאיבוד הדומיננטיות שכן הוא צופה שהמתחרות יסגרו את הפער התחרותי בתוך שנתיים שלוש כאשר חברות הרכב הוותיקות והחברות הצעירות המתמחות רק ברכב חשמלי יפתחו יכולות שדומות ליכולותיה של טסלה. הוא מעניק לטסלה מחיר יעד של 925 דולר 3% בלבד מעל המחיר בו נסחרת המניה כעת.
נראה שמגמת המכירות המסתמנת מצדיקה את התחזיות של פג'רי, שכן כיום מוכרת טסלה 66% מכלל הרכבים החשמליים בארצות הברית לעומת קרוב ל-80% לפני כשנה בלבד. חברות הרכב הוותיקות ג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS , פורד FORD MOTOR ניסן NISSAN MOTORS ADR ואודי רואות את חלקן בשוק הולך וגדל בהתאמה.
מניית טסלה ירדה בחודש האחרון ב-20%. ומאז השיא אליו הגיעה עם הודעת חברת הרץ על רכישת מאה אלף רכבים צנחה כבר ב-27%. בתחילת נובמבר החל אלון מאסק מנכ"ל החברה למכור ממניותיו ומאז הסתכמו מכירותיו בקרוב ל-12 מיליארד דולר. לפי מאסק הוא עתיד לשלם השנה מיסים של 11 מיליארד דולר - הסכום הגדול ביותר אי פעם ששילם אזרח אמריקאי.
- 2.הולכת לתת בראש חזק עם רכב חשמלי ואוטונומי רמה 3 (ל"ת)bmw 21/12/2021 12:02הגב לתגובה זו
- 1.באפט 20/12/2021 23:23הגב לתגובה זואם אני לא טועה טסלה הוציאה כ700 אלף מכוניות ואילו הענקית פולקסווגן הוציאה לשוק כ10 מיליון מכוניות (נכון רוב בנזין). אז אם טסלה שלטה ב80 אחוז משוק הרכב החשמלי בארה"ב אז זה אומר דבר אחד שהוא עדיין קטן והוא יגדל באופן מאסיבי כשהיצרניות הגדולות יכנסו לשוק.