GM איבדה את הבכורה; המהפכה בשוק הרכב רק מתחילה
שיבוש תעשיית הרכב הגלובלית רק בשלב הראשון שלו: 91 שנים, מאז 1931, הובילה GM במכירות רכב בארה"ב (כולל בשנות המשבר של 2008 למרות פשיטת הרגל) אבל ב 2021 עברה אותה טויוטה שמכרה, בארה"ב, 2.333 מיליון מכוניות לעומת 2.218 מיליון שמכרה GM (פורד שלישית עם 2.04 מיליון). סך הכל, נמכרו כ-15 מיליון כלי רכב בארה"ב ב-2021 והציפיות הן ל-16 מיליון השנה.
יונדאי, השיגה הצמיחה הגדולה ביותר, 19% ומכרה 738,000 מכוניות. אבל הסיפור האמיתי הוא המכונית החשמלית וטסלה שמכרה ב-2021, 936,172 כלי רכב ברחבי העולם, עלייה של 87% לעומת 2020 (היא לא מפרסמת כמה מכרה בכול מדינה). ברבעון האחרון, הטוב בתולדותיה הקצרים, מכרה טסלה 308,600 מכוניות. בעולם כולו, נמכרו 5.6 מיליון מכוניות חשמליות, עלייה של 83% לעומת 2020.
כלומר, ב-2021 הגיעו מכירות הרכב החשמלי בעולם ל-8.5% מסך מכירות כלי רכב שהגיע ל-66 מיליון. זאת, לעומת 74.9 ב-2019. יותר מכך, טסלה, שרק לפני 3-4 שנים עדין היו רבים שחששו שלא תחזיק מעמד, תציג, ב-2021, הכנסות של כ-47 מיליארד, רווח תפעולי ונקי של 4.5 ו-3.5 מיליארד בהתאמה, ורווח למניה של 6.3 דולרים, שאליבא דקונצנזוס יעלה ל-8.8 דולרים ב-2022.
נכון, המניה נורא יקרה אבל החלום רק מתחיל. תעשיית הרכב החשמלי, שלמעשה היא רק גשר לתעשיית המכונית האוטונומית, מהווה רק דוגמה אחת מהמהלך שמובילה מהפכת הטכנולוגיה בכול הסקטורים האחרים. ובנושא הערכת המניות הגבוהה נאמר שלהבדיל משנת 2000 אז נבנו ההערכות על בסיס חלום נטו, הרי שכיום ההערכות הולכות ו"מתכסות" בעובדות, החלומות מתגשמים ובהתממשותם מייצרים חלומות שאפילו גדולים יותר, המהפכה רק מתחילה!!
הראי של מהפכת הטכנולוגיה - DANAHER CORP +0.33% DANAHER CORP 235.83 +0.33% סגירה:0 פתיחה:234.85 גבוה:236.84 נמוך:234.79 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול:DHR) בשיא כול הזמנים: "את עולם העסקים היפני הכרנו בשנות ה-70 עד ה-90 כשהיפנים רכשו נכסי הנדל"ן ברחבי ארה"ב", אמר Steven Rales, המייסד והיו"ר של החברה, בהרצאה בה נכחנו בסוף שנות ה 90, "הניהול היפני הרשים אותנו ובדקנו מה מריץ את עולם העסקים היפני, איך הם, מאז המלחמה, מצליחים לפתח תעשיות ענק מנצחות בכול תחום, אפילו את תעשיית הרכב והאלקטרוניקה שלנו השאירו מאחור. נאמר לנו שמדובר בקונספציית קייזן (Kaizen), שמשמעותה 'אסטרטגיית ניהול של שיפור מתמיד'. מדובר בניהול באמצעות שיפור מתמיד של הפעילות העסקית, כולל התהליכים תוך התאמת כל הפונקציות של פעילות החברה לדרישות השוק המשתנות של הצרכן מחד ושל עיסוקי החברה מאידך, ושמתבצעת בשיתוף מלא של כול העובדים מהמנכ"ל ועד אחרון עובדי הייצור. חשבנו על כך והחלטנו לנסות זאת בארה"ב, מסתבר שזה מצליח".
הכניסה היפנית המסיבית לשוק הנדל"ן האמריקאי הסתיימה אמנם בכישלון צורב (קנו בשיא ומכרו בשפל) אבל מר Rales ואחיו Mitchell Rales, שמשמש כיו"ר הוועדה האקזקוטיבית של החברה, שני אנשי עסקים יהודים מפיטסבורג, ללא כל רקע תעשייתי קודם ולבטח לא טכנולוגי, אימצו את הקונספט היפני והצליחו ליישמו בארה"ב ובהצלחה מעוררת קנאה. Danaher נחשבת כאחת החברות הטובות בעולם כולו, לבטח אחת ההשקעות המוצלחות בעולם והטענה היא שאם GE הייתה "מלכת המאה ה-20" Danaher בהחלט מועמדת לתואר "מלכת המאה ה-21" ואפילו יש חוט שמקשר בין השתיים.
ההשקעות היפניות בנדל"ן האמריקאי בשנות ה-70-90 אגב הן סיפור כלכלי מעניין בפני עצמו שפעם נקדיש לו כתבה מיוחדת תחת הכותרת, "מה הביא את מה שמכונה 'חברת יפן בע"מ - Japan Inc.' להשקיע מיליארדים בנדל"ן האמריקאי", עשינו בזמנו עבודה על הנושא באוניברסיטה, אפילו את האמפייר סטייט רכשו ולבסוף יצאו מההשקעה בהפסדי עתק כשאחד המורווחים הגדולים מכך היה דונאלד טראמפ.
בחרנו לכתוב על Danaher לא רק בגלל ספור ההצלחה העסקי הזה שטוב ללמוד אותו אלא כדי לחזור ולהדגיש את השינוי הגדול שמבצעת מהפכת הטכנולוגיה בסדרי עולם כלכליים וחברתיים, וגם כדי לחזור לנושאים שמעניינים אותנו, המים, המוליכים למחצה, הרפואה והחלל, שלדעתנו הם התחומים שהמשקיע חייב להיות בהם במהלך העשור הבא ובנוסף גם להראות שכשהניהול מעולה אז גם קונגלומרט ענק יכול לתת למשקיע תשואת חלום, GE עשתה זאת במאה ה-20 ואנחנו מאמינים ש DHR בדרך לשם במאה ה-21.
Danaher מפתחת, מעצבת, מייצרת ומשווקת מוצרים ותהליכים לאנשי מקצוע בתחומי הרפואה (מדעי החיים ודיאגנוסטיקה), הטיפול במים, התעשייה הטכנולוגית, שוק המוצרים המסחריים ולתחומי השירותים השונים, "ציוד ושירותים לתעשיות חדשניות", אנחנו מכנים זאת. החברה, שנוסדה ב-1984, אימצה את פילוסופיית הקייזן בתחילת ה-90 אז התחילו האחים לארגן את עסקי החברה במבנה של פלטפורמות אסטרטגיות בעלות יתרונות תחרותיים בני קיימא בשווקים גלובליים גדולים, פלטפורמות שנבנו בזו אחר זו לאורך שנים ובעיקר באמצעות רכישת חברות.
הפלטפורמה הראשונה, שהתחילה לפעול ב-1998, הייתה טיפול במים. השנייה, ב-2001, של זיהוי מוצרים חדשים. ב-2006 נכנסה החברה לתחום האבחנה והמניעה הרפואית וב-2009 התרחבה למדעי החיים. אלו החטיבות העיקריות שכולן הוקמו מתוך הציפיות שמהפכת הטכנולוגיה תהפוך כ"א מהן לתעשיית ענק גלובלית. "העתיד נראה לי נפלא", אמר לאחרונה המנכ"ל Rainer Blair, "מסתבר שכול החטיבות שהקמנו עד כה נכנסות למאה ה-21 בהילוך גבוה, הופכות לתעשיות קריטיות שהביקוש למוצריהן בעלייה חדה".
Blair, שהגיע לחברה ב-2010 מענקיות הכימיה Mapei America ו- BASF Group"התגלה" וקודם ע"י המנכ"ל שלמעשה אחראי להצלחת האסטרטגיה של Danaher, "האיש ששם אותנו על המפה", כפי שהגדירו האחים Rales את Larry Culp, שהוביל את החברה מ-2000 עד 2014. Culp התאים למעשה את המערכת הניהול לפילוסופיית הקייזן וכינה אותה DANAHER BUSINESS SYSTEM (DBS), מערכת שלמעשה מפעילה את הארגון כולו באמצעות 3 גופי-על, גוף מדעי החיים, גוף הדיאגנוסטיקה וגוף הפתרונות היישומיים לסביבה. שלושת הגופים מפקחים ומנהלים למעלה מ 20 חברות שנרכשו מאז 2005.
Culp פרש מהחברה כיוון שהחליט לעזוב את עולם העסקים ולהיכנס לאקדמיה שם הציעו לו תפקיד של מרצה בכיר לניהול באוניברסיטת הרווארד אבל עדיין המשיך לשמש כיועץ רכישות לקרן ההון הפרטית הגדולה, Bain Capital, אחת המובילות בעולם. ב 2018 שוכנע לנהל ולבצע רה-ארגון ל"מלכת המאה ה-20", ג'נרל אלקטריק (סימול:GE) שהתדרדרה בשל ניהול לקוי ועל כך כתבנו רבות. Culp הוא המנכ"ל הראשון שלא צמח ב GE מאז היוסדה ולמעשה מנסה לבצע ב GE את מה שעשה בDHR ובדרך דומה.
Danaher מעסיקה כ-70,000 עובדים שכולם רשומים כעמיתים (Associates). החברה רכשה מוניטין ביכולת לזהות התפתחויות עסקיות כתוצאה מחדשנות טכנולוגית ובהצלחתה ברכישת חברות ומיזוגן לתוך מערכת ה DBS. בתחומי עיסוקה כיום רכשה החברה, לכול אחת מהחטיבות, כמה מהחברות המובילות בארה"ב בתחומים הרלוונטיים כמו Beckman Coulter בתחומי האבחון ומדעי החיים, Pall Corporation שנחשבת לאחת המובילות בעולם בתחום הציוד למים, Molecular Devices שמייצרת ציוד אנליטי למעבדות, Cepheid אחת המובילות בתחום אבחון מולקולרי ברמת התא, יצרנית הציוד הרפואי Leica Biosystems מגרמניה, Radiometer הדנית מהחברות המובילות בעולם לבדיקות וניתוח מחלות דם, חברת התוכנה הייחודית Teletrac מקליפורניה ועוד כמה שמות מותג בתחומי המים, מדעי החיים, אבחנה וכו.
בנוסף, מצטיינת Danaher בניהול המימון שלה ובהצלחת הפעילות בנושא רכישות ומיזוגים. מפעם לפעם היא מנפיקה חברות שהתפתחו בתוכה ובהצלחה לא רגילה כמו למשל Fortive (סימול:FTV), יצרנית ציוד הבדיקה והמדידה וטכנולוגיות תעשייתיות, שהחברה הנפיקה לציבור ב 2016 תמורת כ 14 מיליארד דולרים כאשר האחים Rales נשארו כחברי מועצת המנהלים והחברה עדיין ספקית ל DHR. לצד FTV הנפיקה DHR עוד 8 חברות לאורך השנים, כך ממומנת פעילות הרכישות.
מניית DHR מכה את הנאסד"ק ואת ה-S&P מזה שנים כאשר בשנה האחרונה הניבה 43% לעומת 27% ו-22% שהניבו ה-S&P והנאסד"ק בהתאמה. לאחר כול העליות המניה עדיין מומלצת ע"י 13 מתוך 14 האנליסטים שמכסים אותה ומחיר מטרה קונצנזוס של 343 $ וזאת למרות המכפיל ההיסטורי של 40 פעם, ומכפילי 2021-2 של 32 ו-31 בהתאמה, מכפילים שבמאה ה-20 לא נראו באף קונגלומרט.
הסיבות להערכת החברה: נתחיל כמובן עם ההנהלה שוול סטריט והמשקיעים אוהבים בגלל ההצלחה המרשימה והמוכחת לזהות סקטורים שבעקבות התקדמות מהפכת הטכנולוגיה יובילו את תעשיות המאה ה-21 הגלובליות, לזהות נישות תעשייתיות שיאפשרו לחברה צמיחה ורווחיות לטווח ארוך ולבצע רכישות של חברות בעלות יתרונות ברי קיימא (שהחברה תוכל לפתח ולחזק בתחומים שנבחרו), ומה שחשוב אפילו יותר בגלל היכולת המוכחת למזג חברות אלו לתוך הקונגלומרט.
לבסוף, ישנו המאזן החזק של החברה ותזרימי המזומנים שלה שמאפשרים המשך הצמיחה והרכישות בעתיד. כול תחומי הפעילות של החברה ימשיכו, לדעתנו, להתרחב ולצמוח עוד שנים רבות. אם מדובר במדעי החיים כדוגמה שם מציעה החברה מגוון רחב של מכשור, מוצרים וחומרים שהלקוחות משתמשים לצורך הלימוד וההבנה של אבני בניין בסיסיות של החיים כמו גנים, חלבונים, חומרים שנוצרים בתהליך המטבוליזם, התאים ועוד דברים שעוזרים להבין היווצרות מחלות, זיהוי של אמצעי רפוי חדשים, בדיקות וייצור של תרופות חדשות וחיסונים.
היא "משלימה" למעשה חברות מהסוג של THERMO FISHER SCIENTIFIC -0.56% THERMO FISH 513.22 -0.56% סגירה:0 פתיחה:515.19 גבוה:516.79 נמוך:507.17 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול:TMO), מספקת לחברות הקצה בתחום הרפואי את הדרוש להן. בגוף הפתרונות היישומיים לסביבה נמצאות החברות שעיסוקן בטיפול במים, באקלים ובחומרים שקשורים. את המניה תמצאו במקום מוביל בכול סלי וקרנות המים, מדעי החיים, הציוד וכיוצא באלו. לבסוף מדובר בחברה שעובדת בצמוד לתעשיית השבבים כאשר התעשייה הזו נעזרת בחברה לצורך עיצוב שבבים חדשנים. "הניהול הסולידי, הדוחות המוצקים (solid fundamentals), תחומי העיסוק שנחשבים בעלי פוטנציאל הצמיחה העתידית מהגבוהים בתעשייה, החזון האסטרטגי והמדיניות הידידותית לבעלי המניות", אומרים אנליסטים, "מבטיחים המשך הכדאיות בהשקעה במניה".
החברה שנכנסה למאה הנוכחית עם מכירות של 3.7 מיליארד, רווח תפעולי ונקי של 502 ו-208 מיליון בהתאמה ,ורווח למניה של דולר אחד הציגה, ב-2008, הכנסות, רווח תפעלי, ונקי של 12.7, 1.9 ו- 1.12 מיליארד עם רווח למניה של 3.95 דולרים. 2009 הייתה השנה היחידה בה ירדו המכירות והרווחיות. החל מ-2010 מתחילים הנתונים לעלות בקצב מהיר בהרבה בעקבות ההתפתחויות הטכנולוגיות וההתייעלות שבעקבותיהן. את 2020 סיימה החברה עם מכירות, רווח תפעולי ונקי של 22.3, 4.23 ו- 3.65 מיליארד או רווח למניה של 6.3 דולרים.
את 2021 (עדיין בהערכה) סיימה עם 28.1, 6.9 מיליארד או 9.8 דולר למניה כאשר ב-2022 צופה הקונצנזוס הכנסות של 30.8 מיליארד, ורווח למניה של 10.14 דולרים. בקופתה, בסוף ספטמבר, היו 6.02 מיליארד במזומן. מצבת החובות נוחה ביותר ואם התמונה הזו אכן תמשיך אז לא פלא שבין העובדות עד כה והחלומות מכאן ואילך המניה מומלצת.
*אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ. העושה במידע הנ"ל שימוש, עושה זאת על דעתו. הכותב מחזיק ו/או עלול להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
20.מה דעתך על מניית FSR ? (ל"ת)שאלה לשלמה 09/01/2022 09:42הגב לתגובה זו0 0סגור
-
אין לי דעה (ל"ת)שלמה גרינברג 10/01/2022 14:21הגב לתגובה זו1 0סגור
-
19.אבל אני טסלה מיליונר. ממליץ לקנות ולשכוח (ל"ת)לא קראתי מילה מהכתבה 08/01/2022 18:02הגב לתגובה זו0 1סגור
-
18.טסלה היא כמו ווי וורק. חזיון יחסי ציבור שמצטלם טוב (ל"ת)סוד העושק 08/01/2022 13:59הגב לתגובה זו1 4סגור
-
17.מהיכן הרוח למניהדן 08/01/2022 12:39הגב לתגובה זו0 0כתבת לגבי טסלה :כלומר, ב-2021 הגיעו מכירות הרכב החשמלי בעולם ל-8.5% מסך מכירות כלי רכב שהגיע ל-66 מיליון. זאת, לעומת 74.9 ב-2019. יותר מכך, טסלה, שרק לפני 3-4 שנים עדין היו רבים שחששו שלא תחזיק מעמד, תציג, ב-2021, הכנסות של כ-47 מיליארד, רווח תפעולי ונקי של 4.5 ו-3.5 מיליארד בהתאמה, ורווח למניה של 6.3 דולרים, שאליבא דקונצנזוס יעלה ל-8.8 דולרים ב-2022.- אם נחלק את הווח הנקי הצפוי כפי שכתב למספר המניות של כ מיליארד, הרי הרווח למניה יעמוד על 3.5 ולא על 6.3 כפי שכתבת , ואי מניח שמספר המניות יהיה גבוה יותר ממיליארד היות ואילון מאסק מימש אופציותסגור
- טען עוד
-
תודה על ההערה, משגה שלי והתשובהשלמה גרינברג 09/01/2022 10:42הגב לתגובה זו3 0אין עדיין נתונים ל 2021 ( הדיווח ל SEC, ה- 10K יגיע בפברואר). הנתונים הידועים היום נכונים ל 30.9.2021 והסכום שרשמתי, רווח של כ-3.5 מיליארד, נכון עובדתית ל-12 החודשים שמסתיימים ב- 30.9.21 (מה שקרוי TTM ) ולא "לשנת 2021", טעות שלי הנתונים של הקונצנזוס ל 2021 כולה הם שהרווח הנקי ל 2021 יגיע לבין 6.8 ל - 7.3 מיליארד. כיוון שנכון ל 30.9 יש 1.125 מיליארד מניות מכאן ההערכה שהרווח למניה יהיה כ 6.3 דולרים ושוב, תודה על ההערהסגור
-
16.UBS טוענת שחברות כמו אדובי וסיילספורס מיצו את עצמןתעשיית התוכנה המתרחב 07/01/2022 22:27הגב לתגובה זו0 0מה דעתך, כי דברת במאמר הקודם על הפריחה של התחום הזהסגור
-
15.מה לדעתך המיקום של FSR בתעשיית הרכב החשמלי? (ל"ת)שאלה לשלמה 07/01/2022 22:25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
14.חלק משמעותי מרווחי חברות הרכב הם מחלקי חילוף לרכב חשמליאדם 07/01/2022 16:47הגב לתגובה זו0 1יש הרבה פחות חלקים לכן הרווחיות מחלקי החילוף צריכה להפגע. בנוסף יש תלות גבוהה במספר תחנות הטעינה ומשך הטעינה. אני סבור שהרווחיות תהיה נמוכה יותר. האם אני צודק?סגור
-
אינך צודקשלמה גרינברג 08/01/2022 10:09הגב לתגובה זו4 0אבל זה נושא ארוך ומורכב ומצריך הזמן שאין לי אבל בקצרה, חלקי החילוף לרכב חשמלי אינם חלק משמעותי מרווחי חברות הרכב, רחוק מכך. אתה אולי מתכוון לחלק משמעותי מרווחי חברות הרכב החשמלי אבל גם זה לא נכון. בעיית תחנות הטעינה ומשך הטעינה הולכת ומתגמדת, בטח בטסלה ובפולקסוואגןסגור
-
13.פלנטייר דיבורים כמו חול ואין מה לאכוליעל 07/01/2022 16:45הגב לתגובה זו0 0סתם כותרת כתבתי.. אין לי פוזיציה אבל התחילה לעניין לאחרונה בעיקר במחיר המניה. מה דעתך על החברה שלמה ? מה אומרים עליה במיין סטרייט ?סגור
-
תחום מעניין והנהלה אהובת וול סטריט ועם רקורדשלמה גרינברג 08/01/2022 10:15הגב לתגובה זו2 0Thiel, כהן וקארפ הם סיהנ בוול סטריט לקניית המניה. אבל ה- 45 דולר למניה היה טירוף כמו חברות חלומיות רבות אחרותסגור
-
12.תעודת bib שלמה כתבת עליה לא מזמןיוסי 07/01/2022 16:44הגב לתגובה זו0 0בנתיים התעודה המעניינת הזו ירדה למחירים שפויים יותר, אשמח לברר מה אתה חושב על הקרן bib תודה רבהסגור
-
אכן, בקשר לחלומות מרכז העצביםשלמה גרינברג 08/01/2022 10:17הגב לתגובה זו2 0כפי שכתבתי, אחד הסלים המעניינים לנושא ולגבי המחיר זו החלטה שלך, אתה צודק, שפוי יותרסגור
-
יקררררגגג 07/01/2022 22:52הגב לתגובה זו0 0לא לגעת עד אזור 55סגור
-
11.נובוקיור הפוצנציאל עדיין שם ?יובל 07/01/2022 16:43הגב לתגובה זו0 0מה דעתך שלמה ? בכל זאת ירדה המון המניה. החברה לא דיווחה משהו משמעותי... תודה על הכתבהסגור
-
החלום לא השתנה אבלשלמה גרינברג 08/01/2022 10:25הגב לתגובה זו2 0ההדג'ניקים נטשו, כמו בקומפיוג'ןסגור
-
10.תודה רבה מעניין מאוד. (ל"ת)עמית 07/01/2022 16:42הגב לתגובה זו5 0סגור
-
9.פורדאפי 07/01/2022 16:26הגב לתגובה זו2 0לא הזכרת את פורד. נראה שהחברה הבינה שהעתיד זה רכבים חשמליים ונכנסת לנישה בקצב מהיר. אם יש חברה שאולי יכולה לאיים על טסלה, זו היא...סגור
-
בתכום הטנדרים החשמליים פורד תהיה גורילהשגיא 08/01/2022 18:13הגב לתגובה זו1 0ההשקעה במפעלים החדשים מרשימה. אבל המניה קפצה קרוב ל100 אחוז בחודשים האחרונים.סגור
-
הרבה חברות יאיימו (ל"ת)שלמה גרינברג 08/01/2022 10:25הגב לתגובה זו2 0סגור
-
8.מכפילים בועתיים מובילים לקריסהרק מזומן 07/01/2022 15:25הגב לתגובה זו3 0ג'נרל מוטורס מוכרת מכוניות פחות אמינות.טסלה מוכרת אשליות יקרות.גנראל אלקטריק תעבור מהפך. הטריליונים שניפחו את המניות בדרך החוצה .סגור
-
7.טסלהחיים 07/01/2022 15:23הגב לתגובה זו2 0היא לא רק חברת מכוניות היא חברת תוכנה מייצרת את הרכיבים שלה בעצמה.ועוד תחומים.סגור
-
צודק (ל"ת)שלמה גרינברג 08/01/2022 10:26הגב לתגובה זו2 0סגור
-
6.ספר שקראתי בנערותי ומומלץ לכולם בכל גילשיטת קייזן 07/01/2022 14:05הגב לתגובה זו2 0"צעד קטן לשיפור גדול"סגור
-
5.די נו שמישהו ישחרר כבר את הסריטה בתקליטהבנו את הפואנטה שלך 07/01/2022 13:55הגב לתגובה זו1 1לא צריך לחזור על זה כל שבוע רכמו תקליט סרוטסגור
-
אפשר גם להפסיק לקרוא, הרבה יותר פשוט (ל"ת)שלמה גרינברג 08/01/2022 10:28הגב לתגובה זו2 0סגור
-
אף אחד לא מכריח אותך לקרוא גולם (ל"ת)סופי 07/01/2022 21:03הגב לתגובה זו1 0סגור
-
4.כח הבטריה החדשנית - סוליד סטייט באטריבעניין 07/01/2022 13:40הגב לתגובה זו1 0סוללות SOLID STATE BATTERY עומדות לשנות את שוק הרכב החשמלי... פוטנציאל לבטיחות מאד גבוהה, 1000 מחזורי טעינה תוך נסיעה של 750 ק"מ בין טעינה לטעינה, וניתן לטעון מהר עד רבע שעה מ 10% קיבולת ל 90% .טויוטה כבר הוציאה רכב ניסוי עם הסוללה הזו, יצרנים נוספים מפתחים במרץ, ביניהם יצרנית הסוללות מס' 3 בעולם SK INNOVATION וזאת בשיתוף הסטארט אפ SOLID POWER שגם נסחר בסימבול SLDP ואני כמובן מחזיק ומגדיל חשיפה לנייר , להערכתי יש כאן פוטנציאל לצמיחה מטורפת וזה בלי לכלול את שוק אגירת האנרגיה בבטריות החדשניות האלו.. אם הכל יסתדר SK + SOLID POWER ייצרו את הסוללה על קווי הייצור של הליתיום - איון !! תוך חיסכון של עשרות אחוזים בעלויות הייצור מכיוון שמשתמשים בחומרים זולים מאד לאנודה והקתודה, מדברים על חיסכון ענקי והוזלת הרכב החשמלי שהבטריה היא מרכיב מרכזי בעלותו הגבוהה כיום! יהיה מעניין זה בטוח!סגור
-
תודה על הזרקור לחברה השאלה איך היא בתזמון לשוק בשנים?שגיא 08/01/2022 18:16הגב לתגובה זו0 0מושקע מעט בקונטום qs מהתכום של הסוליד שמיועדת ל2025.סגור
-
פוטנציאל בהחלט אבלשלמה גרינברג 08/01/2022 10:29הגב לתגובה זו2 0"עומדות לשנות את שוק הרכב החשמלי", נצטרך להמתין לכךסגור
-
אם אין פטנטיםגגג 07/01/2022 22:56הגב לתגובה זו0 0לט לגעתסגור
-
ועוד שבועיים ימציאו משהו יותר טובעלי 07/01/2022 21:04הגב לתגובה זו0 0והנייר שלך ירד 70%סגור
-
3.נשמע כמו יחצ למניה. איך הגעתםיואב 07/01/2022 13:38הגב לתגובה זו1 2מטסלה לאיזו חברה אלמונית ולא כזאת מעניינת לא ברור ליסגור
-
על איזו חברה מדובר? (ל"ת)שלמה גרינברג 08/01/2022 10:30הגב לתגובה זו2 1סגור
-
יואב אתה חובבן. תפרוש בשיא (ל"ת)טוביה 07/01/2022 21:05הגב לתגובה זו2 1סגור
-
2.לפני כחצי שעה פורסמו נתוני אינפלציה של האיחוד = זוועה !דן 07/01/2022 13:04הגב לתגובה זו2 0הנתונים מצטרפים לערימת הראיות כי האינפלציה עולה ובמהירות . הפד הכריז השבוע כי יעלה את הריבית 3 פעמים ב 2022 אבל זה לא מה חשוב ......הוא אמר ( וזה משום מה לא מודגש ) שלא רק שיפסיק לקנות אג"ח , אלה שהוא עומד למכור אג"ח בהיקפים פסיכיים בכדי לקרר את הסיר הרותח .....השווקים אוטוטו יעכלו ( הם בתהליך ) את המשמעויות והם סופר סופר דרמטיות דוביות .....ואני רק שאלה ? באם העלאות הריבית הללו המתוכננות לא יספיקו והאינפלציה תמשיך לטוס ? נצטרך לחזור לריביות של 15-20% ? מה יהיה על הסחורות , נדל"ן ......הכל עומד לקרוס ושום חברת רכב , הייטק , שבבים .....אנחנו כרגע במדדים על גג העולם והכל עלה על חובות עצומים , הדפסות מטורפות וריבית 0 .סגור
-
ואל תשכח מלחמה בין רוסיה לנאטושלמה גרינברג 08/01/2022 10:31הגב לתגובה זו2 0בין סין לארה"ב וכו'סגור
-
1.טסלה בסופו של יום חברת מכוניותאחמד 07/01/2022 12:29הגב לתגובה זו9 2דיי להלל אותה ואת המגולמן שעומד בראשהסגור
-
טסלה, בסופו של יום, חברה מדהימהשלמה גרינברג 07/01/2022 14:40הגב לתגובה זו8 2אבל כפטריוט ישראלי מר אחמד תהלל את בטר-פלייססגור
-
בסופו של יום טסלה היא דווקא חברת טכנולוגיהטסלאי 07/01/2022 14:22הגב לתגובה זו4 0ומה לעשות העולם מת על המוצרים שלה!סגור
-
היא לא. היא חברת אנרגיה, ומאסק אכן סוג של איש שיווק מוצרז 07/01/2022 13:35הגב לתגובה זו5 2לח.סגור
-
כרגע, מבחינת ההגדרה, היא אכן חברת מכוניותשלמה גרינברג 08/01/2022 10:34הגב לתגובה זו3 0האנרגיה (למרות שהיא מובילה בתחום אנרגיית שמש) מינורית ביותר בהכנסות אבל טסלה היא חברה טכנולוגיה בעיקר ואם מאסק יאחד פנימה כמה מהחברות האחרות שלו היא תהפוך לקונגלומרט טכנולוגי (רבים מאמינים בכך)סגור