פרוקטר העלתה מחירים, הציבור קנה, והדוח מעל הצפי. בדרך לדיפלומט?

במקום מותג פרטי, אנשים המשיכו לבחור במוצרי פרוקטר אנד גמבל למרות ההתייקרות, הסביר מנכ"ל ענקית מוצרי הצריכה. עוד דיבר על התייקרות כמעט בכל הקטגוריות שטרם הגיעה למדף. בדיפלומט, שמפיצה אותם בבלעדיות, אמרו בעבר שה"ספקים" לא העלו מחירים. מה יקרה מכאן הלאה?
 | 
telegram

ענקית מוצרי הצריכה  PROCTER & GAMBLE +1.49% PROCTER &... 169.57 +1.49% PROCTER & GAMBLE סגירה:0 פתיחה:167.94 גבוה:170.57 נמוך:166.89 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (PG) גלגלה את התייקרויות ההובלה, חומרי הגלם והייצור שלה לצרכנים, המכירות לא נפגעו בשל כך והחברה הכתה את תחזיות האנליסטים. ההכנסות ברבעון הקודם, שהסתיים בסוף דצמבר, עמדו על 20.95 מיליארד דולר והרווח המתואם על 4.22 מיליארד דולר (1.66 דולר למניה). הצפי בשוק היה למכירות בסך 20.34 מיליארד דולר ורווח של 1.65 דולר למניה.

עבור החברה, שמחזיקה במותגים פמפרס, ג'ילט, אולווייז, טייד, פנטן, הד אנד שולדרס ועוד, מדובר היה בצמיחה של 6% בשורה העליונה, לעומת הכנסות של 19.75 מיליארד דולר שנה קודם לכן, ובגידול של כ-13% ברווח למניה, מרמה קודמת של 1.47 דולר (3.85 מיליארד בסך הכל) ברבעון המקביל אשתקד.

"הגמישות שלנו במחירים הייתה נמוכה ב-20-30% ממה שציפינו לו. לרוב, בשלב זה של המחזור ישנו שיפט מבחינת הצרכנים לטובת מוצרי מותג פרטי (כמו של רמי לוי, שופרסל בארץ וכו' – א.פ) אבל אנחנו עוד לא רואים זאת", כך צוטט המנכ"ל ג'ון מולר בראיון לאתר יאהו, בו רמז כי ייתכן שיקחו פסק זמן לפני שימשיכו להעלות מחירים. "הודענו על עליית מכירים ברוב הקטגוריות – אני חושב שב-9 מתוך 10", המשיך. "חלק מההתייקרויות הללו טרם הגיעו למדפים. קודם כל נמתין לראות איך אנחנו צולחים את זה לפני שנעשה צעד נוסף".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ההתייקרויות הללו כן יכנסו בחשבון בחצי השנה הקרובה. הדוח לשנה הפיסקאלית של החברה מסתיים במחצית 2022, כלומר, הרבעון הנוכחי וזה שאחריו הם רבעונים 3-4 בדוח. עתה בחברה העלו אם כן את התחזית לדוח השנתי: במקום צמיחה של 2-4% במכירות האורגניות, כעת הם מדברים על 4-5% (האנליסטים ציפו ל-4.1%, להכנסות של 79.14 מיליארד דולר), ואולם הרווח המתואם יעלה כמו בתחזית הקודמת: ב-3-6% לעומת 5.66 דולר לפני שנה (גם כאן גבוה מצפי השוק, שהיה לעלייה של 4.4%, ל-5.91 דולר למניה).

תחזית הרווח על בסיס GAAP גם כן נותרה על קנה: גידול של 6-9% מרמה קודמת של 5.5 דולר למניה. המשמעות היא שכדי להשיג את אותם רווחים תצטרך לייצר יותר הכנסות. ברבעון הנוכחי השוק מצפה לראות רווח של 1.32 דולר למניה על הכנסות של 18.8 מיליארד דולר.

סמנכ"ל הכספים אנדרה שולטן אמר עם פרסום הדוחות שהלקוחות עד כה הגיבו לעליות המחירים טוב מבעבר. בשפה פחות מכובסת זה אומר בלעו את העלאות המחירים היטב. המותגים חזקים דיים, ואולי אלה הצרכנים שכח הקנייה שלהם לא נשחק מספיק (אינפלציה בצד אחד, תמריצים ממשלתיים – ככל שנותרו בכיסים – בצד שני). "יש לנו מוצרים ברמות תמחור שונות", צוטט, "ועל כן אני חושב שאנחנו ממוצבים בנקודת פתיחה טובה להתמודד עם האינפלציה וההשפעה על התמחור".

ובחזרה לרבעון המדווח: כל החטיבות הראו צמיחה, למשל בחטיבת מוצרי הבריאות, טיפוח הבית והבדים (מרככי כביסה וכו') המכירות גדלו ב-8%, בחטיבת מוצרי הגילוח, התינוקות, מוצרים לנשים ולמשפחה הן גדלו ב-5%. פרוקטר מייצרת ומשווקת כ-60 מותגים בתחום מוצרי הכביסה, דטרגנטים, סכיני גילוח, חיתולים, ניקוי, טיפוח אישי, היגיינה ועוד, ונחשבת לחברת מוצרי הצריכה ההמוניים הגדולה בעולם.

עוד קודם לחשיפת המספרים היום, בדויטשה בנק כבר תיארו את התמונה שנקבל והחמיאו למעמדה של פרוקטר בשוק בו היא פועלת. "למרות אתגרים בטווח הקצר, בהם הצגת צמיחה על פני התקופה המקבילה שלוותה בקפיצה במכירות, וכן הסיכונים הטמונים באינפלציה (בייחוד במוצרי התינוקות, המשפחה, וטיפוח הבית), אנו רואים אצל החברה תכנון חזק של מוצרים חדשניים שבקנה, הוצאה לפועל מעולה של התכנית האסטרטגית בשוק עצמו, יתרון בכח התמחור שלה, ומיקוד מחודש בהתייעלות, שביכולתו להגן הן על נתח השוק של החברה והן על התוצאות שלה בשורה התחתונה".

כל אלה יעניינו אותנו פה בארץ בהקשר של דיפלומט אחזקות 0% דיפלומט אחז 3,446 0% דיפלומט אחזקות בסיס:3,446 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  . חברת ההפצה בשליטתו וניהולו של נעם ויימן, שהונפקה אשתקד בבורסה המקומית, מייבאת מוצרים רבים של פרוקטר אנד גמבל בבלעדיות מאז שנות התשעים בישראל, ולא רק בה - אלא גם בגיאורגיה, קפריסין וניו זילנד.

כזכור, כשמנהלי רשתות קמעונאות המזון זומנו לחקירה ברשות לניירות ערך סביב חשד לתיאום מחירים, גם ויימן עצמו, מצד הספקים אם כן, נקרא לחקירה. בדוחות לרבעון השני של 2021 עוד הוזכרה אצל דיפלומט הכוונה להעלות מחירים בצל האמרת עלויות ההובלה, ואילו בדוחות של הרבעון השלישי, שפורסמו כבר אחרי אותה חקירה מתוקשרת, הוסבר שהספקים שלה עצמה (בין היתר פרוקטר אנד גמבל, ששמם לא צוין) לא העלו מחירים בארץ, לפחות במוצרים בהם מחיר המכירה כולל את עלויות ההובלה.

ואולם – הנה מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל העולמית כן מדבר על עליית מחירים כמעט בכל הקטגוריות, חלקן טרם הגיעו למדף כאמור. הדבר לא בהכרח רלוונטי לכל מפיצה ומפיצה של פרוקטר בעולם, ופרטי התקשרות עם דיפלומט אינם חשופים לציבור הצרכנים והמשקיעים של דיפלומט בארץ. אם אכן תהיה התייקרות גם לדיפלומט, המשמעות תהיה או ששוב תשים את הכוונה לייקר מוצרים על השולחן, או שתראה, גם לצרכנים וגם למשקיעים, שגם שהעלויות שלה מתייקרות היא מסוגלת לספוג זאת בלי לגלגלן הלאה לצרכן (ואולי הרבה הודות לשקל החזק).

ב-2021 מניית פרוקטר אנד גמבל עלתה ב-17.3%, יותר מהדאו ג'ונס שהוסיף 14.4% בתקופה. מתחילת 2022 בינתיים עלתה ב-4.2%, בעוד המדד ירד בכ-2.7%.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות