מייסיס נלחמת באמזון? אמזון נלחמת במייסיס. חדשנות? לא בדיוק
עם חשיפת הדוחות שלה לרבעון השלישי רשת כלבו האפנה הוותיקה MACY'S INC -0.51% MACY'S INC 15.49 -0.51% סגירה:0 פתיחה:15.5 גבוה:15.61 נמוך:15.23 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (M) דיווחה על התכניות שלה לעתיד: הקמת מרקטפלייס (זירת מסחר) לביגוד. כמו ב- AMAZON -4.19% AMAZON 202.61 -4.19% סגירה:0 פתיחה:206.77 גבוה:207.3 נמוך:199.62 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (AMZN) – מוכרים צד ג' מציעים את מרכולתם, וצריכים לעמוד בסטנדרטים של הפלטפורמה. מייסיס לא ממש חלוצה עם הרעיון הזה, שלא חיכה לה כלל וקיים מזה שנים. ובכל זאת, בשבילה זה מנוע צמיחה ודרך להשתמש בחוזקת המותג. היום, זו ענקית הטכנולוגיה (לא רק המסחר) אמזון שמשיבה מלחמה שערה ואומרת "מייסיס עושה אמזון? אמזון תעשה מייסיס". בקיצור, אמזון פותחת חנויות ביגוד בשם "אמזון סטייל", אך למרות המסגור, חדשנות אין שם ממש.
איך זה יראה? סניף ראשון בעיר גלנדייל בלוס אנג'לס שבקליפורניה, בשטח של 2,800 מ"ר, קטן מרוב החנויות של מייסיס, דומה לקטנות יותר שלה ושל NORDSTROM INC -0.65% NORDSTROM INC 22.87 -0.65% סגירה:0 פתיחה:22.84 גבוה:23.13 נמוך:22.8 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (JWN) וכן לסניפי KOHL'S CORP -3.33% KOHL'S CORP 18 -3.33% סגירה:0 פתיחה:18.43 גבוה:18.61 נמוך:17.74 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (KOHL). בחנות פריט אחד מכל סוג במקום מלאי על הקולב – סורקים אותו בטלפון, רואים עוד המלצות (שיכולתם את חלקן לראות גם באתר אמזון אם הייתם גוללים בבית) וממתינים. למה ממתינים? לשליפת הפריט במחסן הצמוד לחנות ותקבלו התראה לפיה יש תא מדידה פנוי והבגד ממתין לכם שם.
ההיגיון הוא שמשום מה, מלאי שמוחזק בתוך החנות והיכולת פשוט לקחת אותו ביד וללכת לתא מדידה, זה לא מספיק טוב – גם אם יש מספיק פריטים כדי ששני לקוחות יוכלו לבחון את אותו דגם במקביל, בלי להפריע זה לזה. לעומת זאת, להפריד את המלאי מהתצוגה ולומר סריקה אחת בכל פעם, זה כן טוב, והרי לחכות להתראה מהסמארטפון ככל הנראה משווה תחושה של חוויה טכנולוגית. באמזון אומרים כי הרעיון הוא יותר מגוון, גם אם זה אומר פחות מלאי ממנו.
כיצד מחליטים איזה מלאים כן להביא לחנות? מתבססים על נתוני המכירות ודאטה נוספת מהאונליין. גם פה אין בשורה חדשנית. עוד רוצים באמזון להביא את ההמלצות מהאתר או האפליקציה, ישר לתא המדידה. כלומר, אם ברכישה אונליין היו מציגים לכם עוד פריטים ויכולתם לדלג עליהם – בחנות הפיזית פשוט יניחו לכם אותם בתוך התא, בלי שביקשתם (אלא אם תבטלו את האפשרות הזאת). צריך לומר שיכול באמת להיות שככה מגדילים את סל המכירות – אבל בסוף רעיון ההמלצות כאמור פשוט יובא מהיקום הדיגיטלי.
כשאתם עדיין בתוך התא, במקום שתצאו לקחת בגדים נוספים ותחזרו, תוכלו לקבל אותם אליכם ולמדודם כשתקישו על מסך מגע. אז התור בדרך לתא המדידה לא בטוח שנחסך, ולרוע המזל – גם לא התור לקופה. כן, גם בחנות הביגוד של הענקית תהיינה קופות ישנות וטובות, ולא כמו בסופרמרקטים האוטונומיים שלה.
אחרי שהביאה את החדשנות המשבשת של האי-קומרס וצברה כח רב, באמזון החלו לפזול לעולם הישן והמסורתי, ולנסות לשבש את המתחרים שטרם שובשו. כך בהקמת חנויות ספרים, בהקמת אמזון-גו, אותם סופרמרקטים ללא קופה שהטכנולוגיה שמשמשת אותם כבר נמכרת כרישיון, רשת חנויות המכולת והנוחות Amazon Fresh ובעיקר רכישת רשת המזון הבריא והאורגני הול פודס בכ-13 מיליארד דולר ב-22017.
כל אלה נעשו לא ממש בהצלחה יתרה. למשל, הרווחיות התפעולי לא מצוינת בדוחות החברה בסעיפים המתארים את פעילות הול פודס – שם הניסיון לגבות דמי משלוח של 9.95 דולר לא היה תחרותי מול שחקניות אחרות שפוטרות את הלקוחות מדמי משלוח אם ההזמנה עוברת סכום מסוים.
בארצות הברית שוק מכירות הבגדים עדיין מוטה במידה רבה לטובת הרכישות הפיזיות – שהן כ-70% מסך הרכישות בסקטור נכון ל-2020, שנת פרוץ הקורונה, כך לפי נתוני זירת המסחר שופיפיי. אמזון מתחרה מול וולמארט בקטגוריות רבות, וגם במכירות הביגוד הצליחה לעקוף אותה – כלומר מכירות הביגוד באונליין של אמזון כבר עקפו את אלה של וולמארט (אונליין ואופליין יחדיו).
לפי בנק ההשקעות WELLS FARGO & CO +2.13% WELLS FARGO 74.35 +2.13% סגירה:0 פתיחה:73 גבוה:74.41 נמוך:72.9 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (WFC) ב-2020 מכירות הביגוד וההנעלה של אמזון בארצות הברית צמחו ב-15% בחסות המגיפה לסך של 41 מיליארד דולר – סכום הגדול ב-20-25% מהמתחרה וולמארט, ונתון שגוזר נתח שוק של 11-12% מכל מכירות הבגדים בארצות הברית בשנה זו, ושל 34-35% באפיק המקוון. בסוף אותה שנה השיקה באתר שלה אמזון את מתחם ה-Luxury Stores המיועד כולו לאפנה.
כמה מזה מתגלגל לשורה התחתונה? לא בטוח שרווח יש שם, גם כאן אמזון לא מפרטת רווח תפעולי ספציפי למגזר זה, וידוע שכשיש לה במה להשוויץ היא עושה זאת – כמו עם הדיווחים הוולנטריים על מספר המשתמשים הפעילים ב-Amazon Prime Video, שירות הסטרימינג. ואגב מנויי הפריים, לפחות בשלב ראשון נראה שיפוספס פוטנציאל הסינרגיה – לא יוצעו הנחות למנויים. או שהדבר קשור להסכמי הסחר מול הספקים של מיזם האפנה החדש, או שבאמזון חושבים שלקוחות יבואו כך או כך, וייתכן שהצדק עמם.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.המטרה היא איסוף מידע ותו לא.אספן 22/01/2022 12:28הגב לתגובה זו1 0אם הפריט על המדף והקונה פשוט אוספת אותו ונכנסת לתא ההלבשה אין לזה תיעוד. אבל אם הקונה תיאלץ להזדהות ולאחר מכן להזמין את הפריט שיחכה לה בתא - אמזון הרוויחה עוד מידע על הקונה - העדפות, מידות, סגנון, גזרה וכו. במידע הזה היא תוכל להשתמש כדי לדחוף לאותה קונה עוד ועוד דברים שיותר מתאימים לה בהמשך, גם באונליין.סגור