אחרי שאכזבה כבר במספר המנויים, האם דיסני תספק את הסחורה?

החברה תפרסם הלילה את דוחותיה לרבעון האחרון ובשוק מצפים לראות 125 מ' מנויים לדיסני+, אך מספר הכניסות לאתר שלה שמרמז על התעניינות לקוחות חדשים, מציג ירידה. בבנק אוף אמריקה מעריכים שנראה ריבאונד בגזרת פארקי השעשועים והמרצ'נדייז. כל מה שצריך לדעת
 | 
telegram

חברת  WALT DISNEY +0.82% WALT DISNEY 115.66 +0.82% WALT DISNEY סגירה:0 פתיחה:114.11 גבוה:116.33 נמוך:113.6 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (DIS) תציג הלילה (רביעי) אחרי המסחר את דוחותיה לרבעון האחרון של 2021 (שמכונה אצלה הראשון של 2022, שכן החל ב-3 באוקטובר והסתיים כבר לתוך ינואר), והזרקור בשוק יהיה על שירות הסטרימינג שלה דיסני+. העניין רק גבר אחרי הצניחה של דיסני עם הפספוס בסעיף המנויים החדשים שהביא לנפילת המניה (הראשונה מבין ענקיות הטק בעונת הדוחות – META PLATFORMS -0.7% META PLATFO 559.14 -0.7% META PLATFORMS סגירה:0 פתיחה:563.52 גבוה:563.52 נמוך:554.59 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: האפילה עליה) ומנגד הדוחות הטובים של אמזון שהביא לזינוק המניה.

ברבעון המקביל שנה קודם לכן הכניסה החברה 16.25 מיליארד דולר ודיווחה על רווח מתואם של 0.32 דולר למניה בדילול מלא. האנליסטים בשוק מעריכים כי הפעם תציג רווח של 0.61 דולר למניה על הכנסות של 18.63 מיליארד דולר. אם כך יהיה, מדובר בצמיחה של 12.2% בשורה העליונה וגידול של כ-91% בזו התחתונה.

בדוחות האחרונים שפרסמה, לרבעון השלישי של 2021 פספסה את תחזיות השוק, כשדיווחה על רווח של 0.37 דולר למניה על הכנסות בסך 18.53 מיליארד דולר. בשוק ציפו לרווח ברמה של 0.52 דולר למניה ולהכנסות של 18.8 מיליארד דולר. עסקי ההפצה הישירה לצרכן, שכוללים את דיסני+ הציגו העמקה של 200 מיליון דולר בהפסד התפעולי שהסתכם ב-600 מיליון דולר, וזאת עקב הפקות שנדחו משנה קודם לכן – ועל כן התשלום עבורן התגלגל לתקופת הדוח. לפי המנכ"ל בוב צ'אפק, בדוחות הקרובים נראה רמת שיא בהיבט ההפסדים הללו – ומכאן והלאה יתמתנו.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כמו אצל  NETFLIX +0.03% NETFLIX 897.79 +0.03% NETFLIX סגירה:0 פתיחה:895.55 גבוה:906 נמוך:893 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (NFLX) ברבעון הרביעי של 2021, גם דיסני אכזבה במספר המנויים ברבעון קודם לכן: בסוף התקופה זה עמד על על 118.1 מיליון איש, בעוד האנליסטים ציפו שיצמח ב-8.8% ל-126.2 מיליון. בסוף הרבעון השני עוד היה 116 מיליון. עתה מצפים בשוק לראות את 2021 מסתיימת עם 125.1 מיליון מנויים, תוספת נטו של 7 מיליון איש (בניכוי לקוחות נוטשים).

דיסני היא הבעלים גם של ESPN ו-Hulu, ובחלק מהטריטוריות היא מפיצה אותה בשירות אחד לצד דיסני+. אם לספור את מנויי כלל השירותים בעולם, בסוף הרבעון השלישי אלה עמדו על 179 מיליון איש, לעומת 174 מיליון שלושה חודשים קודם לכן. הציפיה מ-Hulu היא לסיים את הרבעון עם מצבת מנויים של 45.7 מיליון איש ומ-ESPN+ עם 18.8 מיליון.

באתר ריכוז המלצות האנליסטים הישראלי, TipRanks, ניסו למשש את הדופק בשטח באמצעות מספר הכניסות לאתר של שירותי הסטרימינג השונים של דיסני – זאת מתוך הנחה שכל לקוח פוטנציאלי שמתעניין בשירות יבקר באתר קודם כל (ומי שכבר מנוי נכנס לאפליקציה ואין לו צורך לבדוק באתר את המחירים, הקטלוג וכו'). הם מצאו שמספר הכניסות, הן במובייל והן במחשב, ירד בכ-7% מול זה שנספר בתקופה המקבילה אשתקד.

פרוץ הקורונה, רק מספר חודשים אחרי השקת שירות הסטרימינג בארצות הברית בסוף 2019, עזר לחברה להציג קצב צמיחה גבוה במצבת המנויים, זאת בצל הסגרים וההגבלות על התנועה. אך בהמשך עם הפצת החיסונים, ובתלות בהתרחבות או צמצום התחלואה בגלים הבאים, הצמיחה בסעיף זה הפכה קשה יותר.

תקופת הדוח שיפורסם כוללת את חודש דצמבר שהתאפיין בהתפרצות גל האומיקרון – וגם בעונת החגים בעולם הנוצרי, שכוללים את חופשת החג בה משפחות מבלות בבית או בנופשים. על פניו העונתיות החיובי רק קיבלו חיזוק בדמות האומיקרון שאמור היה לקרקע עוד יותר אנשים לבתיהם– אך זאת רק בתיאוריה, והמשקיעים יחכו לראות את הדוח המלא.

כח עזר שיסייע פחות כנראה הוא הסרטים המופצים בתשלום נוסף גם למנויים, בין אם הם מוצגים במקביל גם בבתי הקולנוע או שהושקו רק לצפייה ביתית. ברבעון השלישי למשל עוד נהנתה מחודשיים של גביית תשלום עבור שובר הקופות "האלמנה השחורה" עם סקרלט ג'והנסון (30 דולר לכל צפיה). ואולם ב-4 באוקטובר, יומיים לתוך הרבעון עליו תדווח (עבורה הוא הראשון של 2021, שכן החל ב-3 באוקטובר והסתיים כבר לתוך ינואר השנה), הצפייה בו הפכה חינמית למנויים. התחליף היה "ג'אנגל קרוז" עם אמילי בלאנט שבמחצית נובמבר כבר נפתח בחינם.

בעוד שבפירמה גוגנהיים הורידו את מחיר היעד ב-20% מ-206 דולר ל-165 וכן שנמכו את ההמלצה מ"קניה" ל"החזק" ב-  BANK OF AMERICA +1.14% BANK OF AME 46.99 +1.14% BANK OF AMERICA סגירה:0 פתיחה:46.39 גבוה:47.22 נמוך:46.28 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (BAC) האנליסטים ג'סיקה ארליך אשררה את המלצה הקנייה על המניה במחיר יעד של 191 דולר, תוך ציפיה שחטיבת פארקי השעשועים והמרצ'נדייז תציג ריבאונד ברבעון, לצד שיפור שולי הרווח בקבוצה כולה.

דיסני עצמה לא פרסמה תחזיות לרבעון הקרוב – אבל כן יעד מנויים לסוף השנה הבאה: להגיע ל-230-260 מיליון כאלה, והשנה בכוונתה להשקיע 33 מיליארד דולר בתוכן (ובשנה הבאה 8-9 מיליארד דולר). לשם השוואה, נטפליקס  NETFLIX +0.03% NETFLIX 897.79 +0.03% NETFLIX סגירה:0 פתיחה:895.55 גבוה:906 נמוך:893 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: סיימה את 2021 עם 222 מיליון (וההשקעות שלה בתוכן עתידות להסתכם השנה ב-17 מיליארד דולר), ובאמזון לא חושפים מספרים, אך אומרים ש-200 מיליון מנויים של שירות הפריים השתמשו בו לאורך השנה החולפת כדי להתחבר לאמזון פריים וידאו ולצפות בסדרה או בסרט.

עוד יעד של דיסני הוא להגדיל את מספר המדינות בהן היא פועלת מ-60 ל-160 עד סוף השנה, ועל כן בקיץ תושק ב-11 אזורים בהם טרם פעלה ובסך הכל ב-42 מדינות נוספות – גם בישראל, כאן היא מנהלת מגעים להתקשרות מול yes של בזק -2.71% בזק 520 -2.71% בזק בסיס:534.5 פתיחה:526 גבוה:533 נמוך:516.6 תמורה:36,559,728 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: לחיוב המנויים בחשבונית אחודה – כפי שקורה אצל נטפליקס עם הוט ו פרטנר -0.4% פרטנר 1,987 -0.4% פרטנר בסיס:1,995 פתיחה:1,995 גבוה:2,015 נמוך:1,970 תמורה:7,900,496 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: .

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות