המתחרה של צים: משבר תפוקות הנמלים לא צפוי להיפתר בקרוב
מאז פרוץ מגפת הקורונה, הפגיעה בשרשראות האספקה העולמית האטה את זמני השילוח העולמיים, הובילה לפגיעה קשה ביכולות הנמלים וחברות השילוח לספק סחורות כבעבר, השפיעה על סקטורים רבים של הכלכלה לרבות ענף המוליכים למחצה וכן סקטור ייצור המכוניות הסטנדרטיות והחשמלי. זמני השילוח הרבים הובילו כאמור להפחתת ההיצע ובכך תרמו לאינפלציה, ומחירי הסחורות עלו.
אחד הסקטורים היחידים שנהנה מהפגיעה, היה ענף השילוח הימי, כאשר העלאת מחירי השינוע מצדו הובילה לכך שחברות רבות בתחום הציגו רווחי עתק בתקופה האחרונה. אחת מהחברות הללו היא כמובן צים +2.96% צים 26.1 +2.96% סגירה:0 פתיחה:25.45 גבוה:26.24 נמוך:25.11 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , שברבעון השלישי דיווחה על כך ששברה שיא רווח נוסף עבור חברה ישראלית.
כעת מדווחת אחת מהמתחרות של צים, חברת השילוח הימי מארסק, הנסחרת בבורסה של קופנהגן, כי לראייתה המשבר רחוק מלהיפתר. "נתוני חברות השילוח לא מראות כי המשבר בימיו האחרונים", אמר מנכ"ל החברה סורן סקאו. "הביקוש למוצרים עדיין גבוה מאוד וחברות השילוח ברחבי העולם משקיעות את כלל משאביהן כדי להמשיך בעבודה סדירה", מוסיף.
המנכ"ל מציין כיצד משבר נוסף, זה של עובדי הנמל, משפיע גם הוא על התעשייה. לראייתו, המחסור בעובדים כאלו, בייחוד בחוף המערבי של ארצות הברית גורר מצב שבו אין מספיק כוח אדם שיתפעל את מנופי הסחורות על מנת לפרוק את הספינה, ואין מספיק נהגי משאיות ועובדי מחסן שיטפלו בסחורה לאחר מכן.
אחת מהתקוות שהעלה המנכ"ל בנוגע למשבר הסחורות נוגע להיקפי התחלואה המצטמצמים של מגפת הקורונה. לדבריו, כאשר הגבלות המחלה יוסרו, ופחות ופחות עובדים יהיו חולים, יוכל הסקטור להתחיל להתאושש.
בתחזיות אותן העמידה החברה לסוף השנה דיווחה כי היא צופה חצי ראשון חזק מאוד במהלך 2022, כתוצאה ממחירי השינוע הגבוהים, וכי המספרים צפויים להתמתן ביחד עם המשבר לקראת החצי השני של השנה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
7.יש מונאפול עולמי של כמה חברות שמדפיסות כסף לעצמםשי.ע 11/02/2022 19:45הגב לתגובה זו0 0ולאף אחד לא אכפת באמת..סגור
-
במקום לקטר....משקיע קשיש מאוד 12/02/2022 21:41הגב לתגובה זו0 0אתה יכול לרכוש את מניות ZIM בבורסה בניו יורק ולקבל דיבידנד של 2.5 דולר למניה 4 פעמים בשנה ( כל רבעון )... הצניחה נסחרת במעלית 3 ותשואת כדיבידנד השנתית היא כ-15% בשנה...סגור
-
6.לפי גרינברג ה"גורו"לרון 11/02/2022 15:21הגב לתגובה זו1 0אין משבר והכל טובסגור
-
5.ביבי והשר לשעבר כץ מכרו לנו לוקשים על תחרות בנמליםלילי 11/02/2022 11:03הגב לתגובה זו2 0בניית שני המלים החדשים בנמל אשדוד עלתה הרבה מיליארדים . עובדי הנמל קיבלו פיצויים ענקיים כדי לפתוח את פריקת הסחורות לתחרות . כסף המדינה נתנה תחרות אין .למה? כי לעובדים הישנים יש מונופול על פריקה כללית ( הכל חוץ ממכולות ) כלומר חיטה , כל חומרי הגלם לתעשייה והבניין וכו ' - כלומר מוצרי היסוד לתפקוד המדינה .סגור
-
4.פרידנזוןוורן באפט 11/02/2022 10:48הגב לתגובה זו1 0איך לא מכירים את החברה הזאת המשקיעים הנבונים ?סגור
- טען עוד
-
אכן חברהלרון 11/02/2022 15:21הגב לתגובה זו0 0טובה וסולידית והמנייה בהתאם,מחזיק הרבה זמןסגור
-
3.שיבואו לארץרון 11/02/2022 08:06הגב לתגובה זו2 0עגורן מקבל משכורת של מנכ"ל בהייטקסגור
-
2.צריך. להעניק רשיונות נוספים לעוד נמליםמתאים למקור 10/02/2022 22:28הגב לתגובה זו1 0כולל שיטחי פריקה נוספים.כדי למנוע פגיעה בעתיד על ידי גורם אחד בניהול המשק.אין מקום לחברות לא יעילות במשק פתוח.מה עוד שהנתיב היבשתי כרגע חסום לחלוטין .עם יום אחד יהיה מנהרות כמו בין צרפת ואנגליה.לבן קפריסין ליון.ומקפרעסין לישראל.זה יהיה מדהים אבל יקר להחריד.מול תועלת ראשונית.בתועלת משנית היותר מאוחרת זה יהיה ריווחי.ראה מיקרה כביש 6 לדוגמה.פרויקט בסדר גודל כזה יוכלו לקחת 500 עד 1000 שקל לכיוון.וזה עדין יהיה סבירסגור
-
1.נכון צודק חחחחאנחנו נשארים בצים עוד הרבה הרבה זמן, עלק חצי שנה, 10/02/2022 22:19הגב לתגובה זו3 0אנחנו נשארים בצים עוד הרבה הרבה זמן, עלק חצי שנה, עוד 10 שנים ימשכו העליות שער 1100 מוכרסגור