יום אהבה שמח: הצרכן האמריקאי צפוי להוציא מחר 24 מיליארד ד', גידול של 10% מאשתקד
הצרכן האמריקאי צפוי להוציא סכום של כ-23.9 מיליארד דולר ביום האהבה הקרוב, כך על פי דיווח מצד פדרציית המסחר הקמעונאי הלאומית. מדובר בגידול של כ-10% על נתון זה בשנה הקודמת אז הסתכמו ההוצאות בכ-21.8 מיליארד דולר. עוד דיווחה הרשות - שמספקת את הנתונים עבור יום האהבה מאז 2004 - כי במידה ויעמוד בתחזיות יהפוך יום האהבה הקרוב לגדול ביותר מבחינת מונחי הוצאת כספים מאז שהחלו המדידות.
מדובר איפוא בנתוני הוצאת כספים גדולה מצד הצרכן האמריקאי, כאשר זאת על רקע האינפלציה הגואה במדינה. על פי חישובי האנליסטים, צפויה כל משפחה אמריקאית להוציא סכום הגבוה ב-250 דולר בכל חודש כתוצאה מהאינפלציה, או כ-3,000 דולר נוספים כל שנה.
סקר צרכני שנערך בנושא על ידי חברת המדיה האמריקאית Market Track מצא כי קרוב ל-75% מהצרכנים המקומיים מאמינים שהאינפלציה תשפיע על סכומי הכסף אותם הם מוציאים במהלך החג כאשר חצי מהנשאלים מאמינים כי תהיה לה השפעה מינורית על ההוצאות בעוד שכ-24% מאמינים כי היא תשפיע על הוצאות אלו באופן משמעותי.
על מנת להתמודד עם המצב, 43% מהנשאלים בסקר מסרו כי יתרו אחר הנחות, מבצעים וקופונים. עוד דווח כי 32% מתכננים כעת לקנות בכמה רשתות קמעונאויות שונות על מנת להוזיל את העלויוץ, וכי 24% מתכננים לרכוש את המוצרים בכמויות נמוכות יותר השנה וזאת למטרה זהה בדיוק.
מנגד, נתונים אלו יכולים לעזור להסביר כיצד יותר ממחצית (53%) מסך כל 8,000 הנשאלים מתכננים לדברם להעביר את החג כפי שהעבירו אותו עד כה. כל רוכש צפוי להוציא השנה כ-175.41 דולר בממוצע, זאת לעומת 164.76 דולר בתקופה המקבילה. כאשר נשאלו הצרכנים מדוע כה רבים מהם אכן מעוניינים להשקיע את הסכומים הגבוהים המדוברים בחג הקרוב דווקא כשנראה כי חבל הכלכלה מתהדק להם סביב הצוואר, נתון מוחץ של כ-76% מהנשאלים השיבו כי לראייתם חלה עליהם חובה יתרה לחגוג את החג בעת האחרונה בעקבות מצב התחלואה הנוכחי במדינת ארצות הברית.
"לאחר רמת הרכישות ההיסטורית שנצפתה במהלך תקופת החגים אנו מאמינים שהמספרים החזקים ימשכו אל תוך חג יום האהבה", אמר נשיא פדרציית המסחר הקמעונאי הלאומית, מאת'יו שיי. "מדובר באירוע חשוב עבור מרבית האמריקאים, בייחוד כאשר המדינה עומלת על לנתב עצמה אל מחוץ לימים הקשים של המגפה, ולרשתות השיווק עניין רב בלעזור לאותם צרכנים להעביר את החג בצורה אותה יזכור האחרון לטובה", הוסיף.
תוצאות הסקר המנורמלות הראו כי הצרכן האמריקאי צפוי להוציא סכום של כ-6.2 מיליארד דולר על תכשיטים (אם כי נתון זה נמצא בירידה - עוד על כך בהמשך) וכ-4.3 מיליארד דולר נוספים עבור בילוי נוסף בחוץ (מסעדה, קולנוע, תיאטרון וכו'). עוד יוציא הציבור כ-2.2 מיליארד דולר על מוצרים מתוקים וכן מיליארד דולר נוספים עבור כרטיסי ברכה.
בזמן שהמוצרים המתוקים (56%), כרטיסי הברכה (40%) והפרחים (37%) צפויים להישאר סוג המתנות הפופולארי במהלך יום האהבה הקרוב, מתנות נוספות כמו כרטיסים למופעים או אירועי ספורט צפויים גם הם לחזור לרמות אליהם התרגלו הצרכנים טרום המגפה וזאת על חשבון מוצרי הקמעונאות הסטנדרטים. 41% מהנשאלים השיבו כי יעדיפו לקבל מתנות הכוללות חוויה מסויימת, גידול לעומת 36% בתקופה המקבילה. נתון זה נכון במיוחד עבור ילדי דור ה-Z ודור ה-Y, כאשר אלו סבירים יותר ב-49% להעניק מתנות מסוג זה מאשר הדורות המבוגרים יותר, כך על פי הסקר.
הסקר צופה איפוא ירידה דו שנתית בהוצאות הצרכנית על מוצרי הצריכה עצמם, כמו מוצרי החשמל, המוצרים המשלימים ואפילו התכשיטים. מנגד, יותר מחצי (52%) מהנשאלים השיבו כי בנוסף למתנות ה-"חוויה", צופים האחרונים כי ירכשו מתנה פיזית בנוסף גם מהסוג הזה.
שיעור ההוצאה על בילויים המערבים בהם סוג של אלכוהול גם צפוי לגדול בשנה הקרובה. על פי הדוח, יותר משליש (36%) מהנשאלים צפויים לבלות השנה במהלך יום האהבה במסגרות המערבות אוכל ויין בצורה כזו או אחרת, וזאת כחלק מניסיון המדינה לחזור לבצע את הפעולות אותן ביצע הציבור במשך זמן רב מאוד טרם פרוץ המגפה. מדובר ביותר מהכפלה של נתון זה בשנה שעברה (17%). כמו כן, נתון זה מתחיל להתקרב לשיעורים אותם ידע ערב פרוץ המגפה, כאשר זה הסתכם במהלך חודש פברואר 2020 בכ-45%.
אין ספק כי הנגיף השאיר חותם על מערכות היחסים ועל המצב הפיננסי של רבים ברחבי העולם במהלך השנתיים האחרונות. חובות משקי הבית לצד הוצאות המחיה הכלליות גברו, בבד בבד עם משכורות העובדים שירדה בתקופה הזו. עם זאת, וכאמור, הרוב המוחלט של הנשאלים בסקר מסרו כי דווקא בעקבות נתונים אלו מחוות רומנטיות חשובות להם יותר בתקופה הנוכחית מאשר שהיו ערב פרוץ המגפה.
קיימות כמה חברות בשוק העוסקות בסקטור סינרגטי כזה או אחר ליום האהבה. כל אותן חברות מוכרות מוצרים הקשורים איכשהוא לאירועי החג וכולן צפויות לרשום לזכותן רווחים מהותיים במהלכו. אותן חברות נסקרו במהלך היום (13.2) המקביל בשנה הקודמת (2021), ולכן יהיה מעניין לבדוק מה קרה למחיר המניה ולשווי החברה בתקופה המדוברת, בייחוד לאחר העליות בשווקים לצד ההתרסקויות האחרונות בעקבות דיווחי האינפלציה והידוק המדיניות המוניטרית של הפד.
הראשונה היא קמעונאית הפרחים והמזון 1-800-FLOWERS.COM CL A +2.75% 1-800-FLOWE 7.84 +2.75% סגירה:0 פתיחה:7.68 גבוה:7.99 נמוך:7.68 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול: FLWS), שבשנה שעברה הוערכה בתאריך זה בשווי של 2.06 מיליארד דולר ובמחיר שעמד אז על כ-31.77 דולר למניה. כיום ירד שווי החברה בכ-51.5% והיא נסחרת לפי שווי של מיליארד דולר ולפי שער סגירה שעמד ביום שישי האחרון על 15.48 דולר למניה.
החברה השנייה היא יצרנית השוקולד הענקית HERSHEY CO THE -0.09% HERSHEY CO 174.8 -0.09% סגירה:0 פתיחה:175.41 גבוה:176.4 נמוך:173 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , שבתקופה זו בשנה שעברה הוערכה לפי שווי של 31.51 מיליארד דולר ובמחיר של כ-151.38 דולר למניה. כעת מוערכת החברה בשווי של 42.27 מיליארד דולר וביום שישי האחרון נסגר מחירה על כ-205.19 דולר למניה.
החברה השלישית היא יצרנית התכשיטים האמריקאית MOVADO GROUP INC CL CM +2.78% MOVADO GROU 19.6 +2.78% סגירה:0 פתיחה:19.27 גבוה:19.68 נמוך:19.23 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול: MOV), שנסחרה בתקופה זו בשנה שעברה לפי שווי של 516.29 מיליון דולר ובמחיר מניה של 22.26 דולר. כעת נסחרת החברה לפי שווי של 627.8 מיליון דולר ושער הסגירה האחרון שלה עמד על 38.33 דולר למניה.
החברה הרביעית והאחרונה היא SIGNET JEWELERS LTD +2.43% SIGNET... 102.6 +2.43% סגירה:0 פתיחה:101.98 גבוה:103.64 נמוך:100.96 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול: SIG). מדובר כמובן בקמעונאית תכשיטי היהלומים הגדולה בעולם, ששוויה כמעט והוכפל במהלך השנה האחרונה. החברה נסחרה בתקופה זו בשנה הקודמת לפי שווי שוק של 2.28 מיליארד דולר ומחיר מניה של כ-43.61 דולר. כעת נסחרת החברה לפי שווי של 4.26 מיליארד דולר ושער הסגירה האחרון שלה עמד על כ-81.29 דולר למניה.
יהיה מעניין כעת לראות כיצד ישפיע יום האהבה על שווי השוק ועל מחירי המניות של אותן חברות בפרט, על מה יוציא הצרכן האמריקאי את כספו במהלך החג בכלל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה