גם אופנהיימר מאוכזבים: התחזית של נייס נמוכה מהערכות האנליסטים
בעוד שהמשקיעים בשוק נרתעו מהתחזית של נייס לרבעון הקרוב, למרות שעקפה את התחזיות לזה הקודם, בבית ההשקעות אופנהיימר מגיבים למספרים באופן כזה שעל אף שגם את הצפי שלהם החברה עקפה - מחיר היעד שלהם וההמלצה למניה נותרו על כנם: 350 דולר (אפסייד של 52.4% על הנעילה בשישי בוול סטריט) ורמה של "תשואת יתר".
נייס הרוויחה על בסיס Non-GAAP סך של 1.73 דולר למניה, על הכנסות של 515 מיליון דולר. מדובר בגידול של 17.6%, ו-7.5%, בהתאמה, על פני נתוני הרבעון המקביל ב-2021. תחזית הקונצנזוס של האנליסטים הייתה לרווח של 1.71 דולר למניה על הכנסות של 496.1 מיליון דולר. תחזית החברה לרבעון הראשון היא לרווח של 1.7 דולר למניה ו-510 מיליון דולר בהכנסות. השוק ציפה ל-495-497 מיליון בהכנסות, ולרווח של 1.7 דולר.
בסקירה של אופנהיימר, שכותרתה "צמיחה חזקה בענן, אך תחום הלגאסי מעיב עליה ועל התחזית", התייחסו הכותבים טימות'י הוראן, אדוארד יאנג ונוח הרמן לכך שבתחום קשרי הלקוחות בו פועלת החברה, השוק הפוטנציאלי של השירותים הדיגיטליים גדול פי שלושה עד ארבעה מזל של השירותים המסורתיים של מוקדי השירות. לפיהם, בשוק המסורתי מועסקים כיום בעולם 15 מיליון מוקדנים, ו-80-85% מהוצאות השוק הזה מוקדשות לשכרם.
לפיהם, לנייס הזדמנות לקחת מהשחקניות המסורתיות נתח שוק בעזרת שירותי הענן שלה בתחום, שהם מנוע הצמיחה המרכזי של החברה. הכנסות הענן חצו את מיליארד הדולרים ברבעון הקודם בו היוו 55% מההכנסות. באופנהיימר מזכירים שהצמיחה במגזר זה הייתה בשיעור 30% בשנה, וכך גם תחום ניהול הסיכונים הציג צמיחה חזקה.
הבעיה היא בשיפט, ב"בין לבין" שבו בחברה עוברים מהתחום המסורתי יותר להצעת הערך שלהם בענן. ראשית כל לפי הכותבים, אחרי הצמיחה שראינו כבר בענן, ההשוואות בדוחות הבאים לתקופות המקבילות שנה קודם לכן כבר יהיו קשות יותר. כלומר, הצמיחה תהיה נמוכה, כי ככל שהביצועים בתקופת ההשוואה היו טובים יותר (מה ששיחק לידי החברה בזמן אמת), כך יהיה קשה להציג צמיחה לעומתם.
שנית, נכתב שההכנסות ממוצרי ושירותי הלגאסי יחוו טלטלות שקשורות בהמרת הלקוחות לענן - "אך זה דבר בלתי נמנע". באופנהיימר מתארים זאת כ"קניבליזציה" אפשרית של מגזר הענן למגזר הלגאסי. האחרון עתיד להראות השנה ירידה של 5% בהכנסות, בעוד הכנסות הענן צפויות לגדול ב-28%.
בפילוח לפי מגזרי פעילות עולה שברבעון הקודם ההכנסות מתחום השירותים ירדו ל-166 מיליון דולר, נמוך בכ-4.3% משנה קודם לכן. על כך אמר לנו המנכ"ל ברק עילם בראיון: "המיקוד שלנו מזה מספר שנים הוא מעבר חזק לענן, שם אנחנו ממוקדים ושם הלקוחות שלנו ממוקדים – וגם המשקיעים. זה מנוע הצמיחה העיקרי של החברה. אנחנו פחות נלהבים להמשיך לספק שירותים מקצועיים שהרווחיות מהם נמוכה יותר. זה לא טרנד מדאיג, מבחינתנו זה חיובי".
כמו כן, ופה פוגשים באופנהיימר את דאגת המשקיעים ככל הנראה - ישנה התחרות. נייס בונה על הענן, אבל כאמור התחילה מהתחום המסורתי יותר. מתחרות כמו AMAZON -4.19% AMAZON 202.61 -4.19% סגירה:0 פתיחה:206.77 גבוה:207.3 נמוך:199.62 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (AMZN) ו- TWILIO INC -0.56% TWILIO INC 96.59 -0.56% סגירה:0 פתיחה:97.65 גבוה:98 נמוך:96.07 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (TWLO), כך צוין, נולדו בענן והתחרות מולן יכולה להביא לכך שנתח השוק של נייס עלול לדרוך במקום.
תחזית החברה לרבעון הנוכחי הייתה גבוהה מצפי האנליסטים בשורה העליונה - אך בזו התחתונה בהתאם לציפיות. כפי שכתבנו בביזפורטל, המשמעות היא שכדי לייצר את אותם מספרים בשורת הרווח שהשוק ציפה להם קודם לכן, עתה תצטרך להתאמץ יותר ולמכור בהיקף גבוה יותר. הרווחיות מבטאת מצב שוק - ככל שהרווחיות גבוהה יותר כך לחברה יש יתרון משמעותי - טכנולוגי או אחר.
ככל שהרווחיות נמוכה כך מדובר במוצרים מאוד תחרותיים. העובדה שבנייס לא העלו את תחזיות הרווח בהתאם לצפי השוק משמעה שמצב התחרות לא מותיר לה כוח תמחור מספיק כדי להעלות את מחיר המוצרים/השירותים.
ולמרות כל האמור האנליסטים של אופנהיימר חולקים שבחים לנייס וכותבים ש"ללא ספק לחברה יש את את השירות הטוב והייחודי ביותר בשוק". לסיכום, נכתב, כי "עסקי הענן של החברה נהנים ממומנטום חזק בזמן שתאגידים מאיצים את המעבר שלהם לסביבת הענן, במיוחד הגדולים שבהם, וזאת בעזרת הפתרונות הדיגיטליים של נייס. תחום מוקדי השירות הוא קרקע מתאימה לחדשנות משבשת, והעבודה בענן מאפשרת אנליזות, אינטגרציה עם ונדורים צד ג' והתאמה גדולה יותר ללקוח מאשר פתרונות שמוטמעים בסביבה הארגונית שלו (ולא בענן - א.פ). שינויים בכלכלה העולמית, כולל כאלה שהתעוררו בשל משבר הקורונה, משמרים את הביקושים לפתרונות של נייס".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה