הקלה במשבר שרשרת האספקה: זמן ההמתנה בנמלים ברמות של לפני המשבר

משבר שרשרת האספקה הוא גורם מרכזי באינפלציה המתפתחת, אך מתרבים הסימנים להקלה מסויימת, כאשר זמן ההמתנה בנמלים מתקצר והקונטיינרים מתפנים בקצב מהיר יותר מנמלי ארצות הברית. בדרך לסוף המשבר? כנראה לא לפני 2023
 | 
telegram

אחד הסמלים למשבר שרשרת האספקה שהתפשט בעולם בחודשים האחרונים היה תמונות של תורים ארוכים של ספינות הפרושות לאורך קילומטרים רבים בכניסה לנמל הסחורות בלוס אנג'לס. הנמל התמודד עם מספר שיא של אוניות מלאות קונטיינרים עם סחורות שפשוט לא היו יכולות לפרוק את מרכולתם לאורך ימים ארוכים, וזאת למרות תפוקת שיא בעבודה הנמל שעלתה ב-23% משנה קודמת. "העליה ביבוא היא חסרת תקדים בכמה רמות, כשאנו שוברים שיאים על בסיס חודשי" אמר מנהל התפעול של הנמל. 

קצב הפריקה ממשיך להיות גבוה גם בפברואר אך נראה שיש הקלה במספר האוניות הממתינות ובזמן ההמתנה, ונראה שמספר ימי ההמתנה בנמל בלוס אנג'לס חוזרים לרמתם מלפני המשבר. כך לפחות לפי הגרף הבא:

תחום נוסף בו נעשה מאמץ להקל מהעומס הוא פינוי המכולות הריקות מהנמל בקצב. מנהל הנמל אמר ביחס לכך שמספר המכולות שנפרקו בינואר גדל, אך זמן השהיה של קונטיינרים בנמל ירד מאז אוקטובר, כשמספר הקונטיינרים ששהה בנמל יותר מ-9 ימים ירד ב-75%. סימן נוסף להקלה במצב שרשרת האספקה מגיעה ממחירי התובלה היבשתית מהנמלים שהחל לרדת גם בארצות הברית וגם באירופה. וכן ממדד ה-LMI שמודד את יכולת איחסון הקונטיינרים בנמלים שמראה סימני שיפור. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כבר בשבוע שעבר דיווח בנק USB על סימנים להקלה בשרשרת האספקה וסיפק שלושה הסברים אפשריים לתופעה, החשוב שבהם הוא הפסקת מדיניות "אפס ההדבקה" במדינות אסיתיות לבד מסין.

יחד עם זאת המשבר עדיין רחוק מסיום. מחירי התובלה הגבוהים יחסית (אם כי פחות מהשיא) עדיין מקשים על כל שרשרת הייצור, וכמו כן נרשמים עדיין עיכובים באספקת רכיבים וקשיים בייצור הנובעים מכך. לפי מרבית ההערכות המשבר לא יפתר לחלוטין לפני סוף השנה. 

יש לציין שבמקרה שהמגמה תימשך, ומחירי התובלה אכן יירדו, מי שדווקא תיפגע מכך תהיה חברת  צים +2.96% צים 26.1 +2.96% צים סגירה:0 פתיחה:25.45 גבוה:26.24 נמוך:25.11 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הישראלית. החברה שמציגה רווחי שיא ברבעונים האחרונים וזינקה מאז הנפקתה מחדש בינואר שנה שעברה במאות אחוזים, מרחיבה את פעילותה ונהנית ממחירי התובלה הגבוהים. אך שוק התובלה הימית הוא שוק מחזורי, והירידה שבסופו של דבר תגיע במחירי ההובלה עלולה להחזיר את צים לימי הפסדים הלא רחוקים, ושוב עם צי אוניות גדול שנכנס לאחרונה לפעילות. בינתיים צים צפויה להמשיך להציג רווחים גבוהים בדוחות הקרובים

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות